نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدای بلند PS4

علت صدای بلند PS4 . روزهایی که کنسول‌های بازی با صدای بلند اجرا می‌شدند گذشته است. این روزها، زمانی که یک کنسول شروع به زمزمه کردن با صدای بلند می کند یا هوای زیادی می دهد، گاهی اوقات می تواند باعث نگرانی شود. اگر PS4 شما به طور ناگهانی با صدای بلند اجرا می شود، ممکن است تعجب کنید که آیا طبیعی است یا چیزی اشتباه است.

علت صدای بلند PS4

ایجاد گرد و غبار علت صدای بلند PS4

یکی از دلایل رایجی که PS4 شما شروع به زمزمه کردن بلند می کند این است که گرد و غبار در اطراف یا داخل آن جمع شده است. مانند هر الکترونیک دیگری، PS4 شما گرد و غبار عظیمی است. به طور منظم هوا را به داخل سیستم تهویه می کشد تا به خنک شدن خود کمک کند.

در این فرآیند، می تواند گرد و غبار را نیز به درون خود بکشد. حتی بدون سیستم تهویه، گرد و غبار می تواند به PS4 شما راه پیدا کند.

نشستن گرد و غبار در بالای PS4 شما نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. می تواند دریچه ها یا حتی پورت ها را مسدود کند.

دلیل اینکه این کار باعث می شود PS4 شما صدای بلندی داشته باشد این است که باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. بدون توانایی حذف مناسب گرما از داخل کنسول، گرما در جایی که هست باقی می ماند. در نتیجه، کنسول گرمتر و گرمتر می شود.

PS4 شما همچنان به سختی تلاش می کند تا خنک شود. چون سخت‌تر کار می‌کند، بلندتر زمزمه می‌کند. خوشبختانه، اگر نویز ناشی از گرد و غبار باشد، یک راه آسان برای تعمیر PS4 با صدای بلند وجود دارد

راه حل: استفاده از دمنده هوا برای از بین بردن گرد و غبار

اگر گرد و غبار مشکل پشت زمزمه کردن یا اجرای بلند PS4 شماست، رفع آن آسان است. ابتدا باید بیرون PS4 را گردگیری کنید.

یک جاروبرقی کوچک ابزاری عالی برای حذف گرد و غبار بیرونی است. این گرد و غبار را مستقیماً به سمت بالا می مکد نه اینکه آن را در همه جا باد کند. همچنین می توانید از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت صدای زیاد فن PS4

اگر می خواهید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که خیلی مرطوب نباشد. آب و وسایل الکترونیکی هرگز نباید با هم ترکیب شوند.

همچنین می توانید از پارچه خشک دیگری برای خشک کردن سریع کنسول پس از تمیز کردن استفاده کنید، اگر نگران هستید که پارچه مرطوب شما خیلی خیس شده باشد.

هنگامی که گرد و غبار بیرونی از بین رفت، می توانید از یک کپسول هوا برای دمیدن گرد و غبار از درگاه ها و دریچه ها استفاده کنید. این قوطی ها معمولاً برای تمیز کردن رایانه های شخصی که گرد و غبار انباشته شده اند نیز استفاده می شود.

گرد و غبار را از منطقه خارج می کند. شما باید یک بار دیگر قسمت بیرونی PS4 را تمیز کنید تا گرد و غباری که از داخل وارد شده پاک شود. اگر دانش فنی دارید، می‌توانید PS4 خود را نیز باز کنید و از قوطی هوا برای از بین بردن گرد و غبار محبوس شده در داخل آن استفاده کنید.

با این حال، باز کردن PS4 معمولاً گارانتی را باطل می کند، بنابراین این کار فقط در صورتی انجام می شود که گزینه دیگری ندارید.

در غیر این صورت، یک پارچه و یک کپسول هوا می توانند گرد و غبار را از بین ببرند و یک بار دیگر PS4 شما به آرامی و بی صدا کار کند.

منطقه تهویه ضعیف

یکی دیگر از دلایل رایج اینکه PS4 شما با صدای بلند کار می کند، قرار گرفتن آن در یک منطقه با تهویه ضعیف است. برای خنک ماندن، PS4 نیاز به دسترسی به هوای آزاد دارد. از هوا برای خنک شدن خود استفاده می کند.

البته هوا به تنهایی این کار را انجام نمی دهد، زیرا هوا در واقع در دفع گرما چندان عالی نیست. اگر به داخل PS4 خود نگاه کنید، احتمالاً کره های کمی از گریس حرارتی را روی برخی از لوازم الکترونیکی خواهید دید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه شناسایی مادربرد

گریس حرارتی ماده ای است که به حذف گرمایی که PS4 شما از کنسول تولید می کند کمک می کند. هنگامی که گریس حرارتی وجود ندارد، حفره های هوا می توانند در داخل کنسول ایجاد شوند.

این کیسه های هوا اساسا گرما را به دام می اندازند. آنها از PS4 جلوگیری می کنند که نتواند گرما را از بین ببرد و در نتیجه باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. گریس حرارتی گرما را به دستگاه پخش حرارتی منتقل می کند و سپس آن را از کنسول خارج می کند.

با این حال، بدون دسترسی به هوا نمی تواند این کار را انجام دهد. در غیر این صورت، هوای گرم فقط به درون خود باز می گردد.

با توجه به فاصله آن از اشیاء اطراف، متوجه خواهید شد که آیا PS4 شما در یک منطقه با تهویه ضعیف قرار دارد یا خیر. اگر PS4 دقیقاً مقابل دیوار، قفسه یا هر چیز دیگری قرار گرفته باشد، تهویه آن ضعیف است. خبر خوب این است که می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

راه حل: انتقال PS4 خود به یک منطقه باز

اگرچه ممکن است کمی مرتب کردن آن طول بکشد، بهترین راه برای تعمیر PS4 زمزمه‌کننده که تهویه مناسبی ندارد، انتقال آن به یک منطقه باز است. یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن آن در بالای قفسه است.

این تضمین می کند که هوای پاک در اطراف آن وجود دارد. اگر فقط می توانید PS4 را روی زمین قرار دهید، باید مطمئن شوید که هیچ چیز دیگری آن را مسدود نمی کند.

در صورت امکان، باید آن را به صورت عمودی نیز در نظر بگیرید. این اجازه می دهد تا سطح بیشتری با هوا تماس مستقیم داشته باشد تا با کف.

در نهایت، اگر فضای کف یا میز مشکل دارد، می توانید از دیوارها استفاده کنید. می توانید قفسه ای روی دیوار بسازید که مخصوص PS4 شما ساخته شده است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت کار نکردن PS4

مجدداً، در صورت امکان، ایده خوبی است که آن را به صورت عمودی بایستید زیرا در تماس نزدیک با دیوار کناری خود خواهد بود.

هنگامی که PS4 فضای زیادی برای بیرون راندن هوای گرم خود داشته باشد، متوجه خواهید شد که صدای آن به همین اندازه بلند نمی شود.

منبع تغذیه معیوب

گاهی اوقات فهمیدن اینکه چرا PS4 شما اینقدر بلند است ممکن است دشوار باشد. اغلب اوقات، مشکل چیزی نیست که تشخیص فوری آن آسان باشد.

به عنوان مثال، ممکن است صدای آن بلند باشد زیرا منبع تغذیه آن معیوب است. اگر PS4 به اندازه کافی قدرت دریافت نمی کند، پس برای عملکرد بسیار سخت کار می کند.

از آنجایی که بسیار سخت کار می کند، با صدای بلند اجرا می شود. رفع این مشکل همیشه آسان نیست و ممکن است کمی آزمایش نیاز داشته باشد، اما ممکن است.

راه حل: بررسی خروجی

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید اگر PS4 شما به دلیل منبع تغذیه معیوب صدای بلندی دارد، بررسی پریز است. همیشه این احتمال وجود دارد که پریز ولتاژ مناسبی برای PS4 ارائه نکند.

می توانید از ولتاژخوان برای تعیین ولتاژی که پریز تولید می کند استفاده کنید. اگر با مشخصات PS4 شما که معمولاً بین 100 تا 240 ولت AC کار می کند مطابقت ندارد، ممکن است مشکل شما باشد. می توانید سعی کنید به یک پریز جدید بروید.

همچنین ممکن است لازم باشد گزینه بسیار گرانتر به روز رسانی سیستم الکتریکی خود را در نظر بگیرید. اگر پریز شما خوب است، ممکن است بخواهید به پلاگین PS4 نگاه کنید.

این احتمال وجود دارد که سیم آن شکسته باشد یا چیزی باعث کوتاهی آن شده باشد. تعویض کابل برق PS4 ممکن است مشکل را برطرف کند. هنگامی که منبع تغذیه مناسب را دریافت کرد، می تواند به طور موثر کار کند. از آنجایی که دیگر مشکلی ندارد، لازم نیست آنقدر سخت بدود. در نتیجه دستگاه باید ساکت تر باشد.

پیشنهاد مطالعه: علت خاموش شدن ایکس باکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »