نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج برای تلویزیون ال سی دی

آشنایی با مشکلات رایج  در تلویزیون های ال سی دی

تلویزیون ال سی دی ایکس ویژن به سرعت در بازار تلویزیون ایکس ویژن های صفحه تخت HD به سرعت در حال افزایش هستند. مصرف انرژی کم و طراحی سبک وزن آن ها به جذابیت کلی یک تلویزیون ایکس ویژن پنل LCD می افزاید. آنها همچنین دارای یک صفحه نمایش فوق العاده با تصاویری هستند که به نظر می رسد در طبقه نمایشگاه “پاپ” می شوند. در حالی که تلویزیون ایکس ویژن های LCD راه حل فوق العاده ای هستند، فناوری آن بی نقص نیست. هنگام خرید یک تلویزیون ایکس ویژن صفحه تخت HD جدید، مشکلات رایج موجود در تلویزیون ایکس ویژن های LCD را در مقایسه با فناوری های رقیب صفحه تخت در نظر بگیرید.

تلویزیون ال سی دی

وجود سایه در تصویر

تلویزیون ایکس ویژن‌های LCD قدیمی‌تر از نقصی به نام «Ghosting» رنج می‌بردند. Ghosting به صورت دنباله‌ای توصیف می‌شود که اجسام در حال حرکت را روی صفحه دنبال می‌کند و جلوه‌ای رگه‌دار می‌دهد. این به دلیل کندی زمان پاسخ در خود پیکسل ها است.

زمان پاسخ قبلاً به عنوان مدت زمان لازم برای تغییر رنگ یک پیکسل روی LCD از سفید به سیاه شناخته می شد. از آنجایی که یک پیکسل به ندرت کاملاً خاموش می شود، سازندگان LCD زمان لازم برای تبدیل شدن یک پیکسل از خاکستری به خاکستری را اندازه گیری می کنند تا نرخ زمان پاسخگویی را با دقت بیشتری استاندارد کنند. زمان پاسخگویی بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می شود.

نرخ تجدید برای تصویر

نرخ تازه سازی با هرتز اندازه گیری می شود. این به سادگی چند بار در ثانیه است که یک تصویر بر روی صفحه نمایش به روز می شود. در ایالات متحده، تلویزیون ایکس ویژن های LCD بر اساس استاندارد NTSC دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مادیران در یک نگاه

کاهش 3:2 و نرخ بازخوانی بالاتر

فیلم ها و فیلم ها با سرعت 24 فریم در ثانیه ضبط می شوند. دستگاه های خروجی مانند دوربین های فیلمبرداری، پخش کننده های DVD و Blu-Ray سیگنال 24 فریم در ثانیه را به صفحه نمایش می فرستند که صفحه نمایش را با نرخ 60 هرتز تازه می کند. برای قرار دادن 24 فریم در ثانیه در 60 هرتز، از روشی به نام pulldown 3:2 استفاده می شود. این فریم اول را دو بار و فریم دوم را سه بار نمایش می دهد و این کار را برای پنج فریم تکرار می کند و دوباره شروع می شود. این روش باعث ایجاد اثری می شود که به نام “جودر” شناخته می شود. حرکت سریع و چرخش دوربین با اجرای pulldown 3:2 لرزان به نظر می رسد.

برای سازگاری، تولیدکنندگان LCD تلویزیون ایکس ویژن‌های LCD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و حتی 240 هرتز عرضه کرده‌اند که هر دو مضرب 24 هستند. در حالی که نرخ تازه‌سازی بالاتر باعث کاهش لرزش می‌شود، حرکت اغلب به دلیل فریم‌های درون‌یابی مصنوعی به نظر می‌رسد.

نسبت کنتراست

فناوری پنل LCD از نور پس زمینه برای کنترل روشنایی و کنتراست استفاده می کند. نشت نور از نور پس زمینه باعث کیفیت تصویر کسل کننده و سیاهی خاکستری یا حتی آبی می شود. نسبت کنتراست تعداد سایه های خاکستری بین سفید و سیاه در یک پنل LCD است.

معضل نسبت کنتراست

با این حال، نسبت کنتراست یک اندازه گیری استاندارد نیست، و تولید کننده ال سی دی نسبت کنتراست تست را با توجه به روش های خود انجام می دهد. بنابراین، قضاوت نسبت کنتراست بر اساس عدد چاپ شده در تلویزیون ایکس ویژن HD کاملاً نادرست است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن

یک LCD با نسبت کنتراست خوب، سیاه‌های جوهری را نمایش می‌دهد و در عین حال جزئیات را در صحنه‌های تاریک بدون تراوش نور پس‌زمینه حفظ می‌کند. از آنجایی که پیکسل ها در تلویزیون ایکس ویژن پلاسما به صورت جداگانه روشن می شوند، نسبت کنتراست بسیار بهتر است.

تعمیر تلویزیون با استفاده از تعویض فیوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »