نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های رایج خرابی مانیتور ایکس ویژن

خرابی مانیتور ایکس ویژن . هیچ دستگاه الکترونیکی قرار نیست برای همیشه کار کند و مانیتور ایکس ویژن یکی از آنهاست، همچنین پس از یک بازه زمانی خاص نیاز به تعویض دارد. در اینجا علامت هشدار دهنده خرابی مانیتور ایکس ویژن را به شما می گویم که باید به خاطر بسپارید زیرا به شما می گوید که مانیتور ایکس ویژن شما در حال مرگ است یا هنوز عمر طولانی دارد.

خرابی مانیتور ایکس ویژن

تصاویر کم نور روی صفحه در خرابی مانیتور ایکس ویژن

تیره شدن به نمایشگری اشاره دارد که روشنایی ثابتی را در طول یک دوره حفظ نمی کند، که به نوبه خود، تصاویر تیره تر و با گذشت زمان کمتر به نظر می رسند. اگر متوجه شدید که تصویر روی صفحه بسیار تاریک از وضعیت عادی است، باید اقدام کنید.

مانیتور ایکس ویژن با تصاویر کم نور نه تنها می تواند باعث ناراحتی در هنگام کار با آن شود، بلکه بر سلامت چشم ها نیز تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که مانیتور ایکس ویژنها دیگر نمی توانند روشنایی را که در ابتدا بود ارائه دهند.

کاهش نور عمدتاً زمانی اتفاق می‌افتد که نور پس‌زمینه در LCDها و LEDها از بین می‌رود، در حالی که در مورد مانیتور ایکس ویژن CRT، اشعه لوله کاتدی عنصر کار نمی‌کند زیرا از فناوری پانل نور پس‌زمینه برای روشن کردن صفحه استفاده نمی‌کند.

مهمتر از همه، ابتدا تنظیمات صفحه نمایش را بررسی کنید: ممکن است فراموش کرده باشید حداکثر روشنایی را تنظیم کنید. همچنین قبل از اینکه به نتیجه برسید، بررسی کنید که آیا کارت گرافیک معیوب، رم، یا حتی منبع تغذیه ضعیف کامپیوتر وجود دارد یا خیر.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه باز کردن قفل تبلت ایکس ویژن در صورت فراموش کردن رمز عبور

اگر خطایی پیدا نشد، مشکل از مانیتور ایکس ویژن است. و هر چه زودتر آن را جایگزین کنید، برای شما و بینایی شما بهتر است. همچنین، می‌توانید نور پس‌زمینه (در صورت امکان) را جایگزین کنید، زیرا در بیشتر موارد بعید است که جایگزینی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد.

سوسو زدن و چشمک زدن تصاویر

زمانی که تصاویر نمایش داده شده روی صفحه به طور مداوم چشمک می زند یا در حالت ناپایدار چشمک می زند، باید نگران آن باشید. این یک علامت هشدار اولیه از یک مانیتور ایکس ویژن در حال مرگ است.

هنگامی که وضوح صفحه تغییر می‌کند، تصاویر چشمک می‌زنند، نه تنها با مانیتور ایکس ویژنهای قدیمی نوع CRT، بلکه در صفحه‌های LCD و LED مدرن نیز این اتفاق می‌افتد.

سوسو زدن می تواند ناشی از سوختگی به دلیل اورکلاک باشد، لزوماً نیازی به اورکلاک نیست. پلک زدن همچنین می‌تواند به دلیل تغییر وضوح، نرخ تازه‌سازی، درایورهای بد، یا خرابی کارت گرافیک باشد.

در برخی موارد، به ما نشان دهنده نقص منبع تغذیه است. این نیز به دلیل تماس ضعیف کابل ها با کانکتورهای مانیتور ایکس ویژن اتفاق می افتد، اما این اتفاق به ندرت رخ می دهد. دلیل دیگر می تواند تورم خازن ها باشد.

اگر سوسو زدن ادامه داشت، سعی کنید مانیتور ایکس ویژن را به سیستم دیگری متصل کرده و آن را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، بدون شک چیزی نشانه خرابی مانیتور ایکس ویژن است، باید به تعمیر مانیتور ایکس ویژن بروید.

طول کشیدن روشن شدن مانیتور ایکس ویژن

نشانه دیگری که به این معنی است که مانیتور ایکس ویژن شما در حال حرکت به سمت پایان عمر خود است این است که “مانیتور ایکس ویژن برای نمایش یک تصویر بسیار بیشتر از زمان عادی زمان می برد”. این عمدتا نشان دهنده یک مشکل داخلی است که می تواند باعث از بین رفتن LCD شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5

به طور معمول، نمایشگرهای مدرن مانند LCD و LED ها 5 تا 10 ثانیه طول می کشد تا تصویر پس از فشار دادن دکمه پاور ظاهر شود.

یک بار دیگر، منبع نیروی صفحه نمایش دچار مشکل می شود. خازن های متورم، لحیم کاری ضعیف کارخانه، ترک های میکرو همگی قابل تعمیر هستند. همچنین می تواند با صدای جیر جیر آرام همراه شود – این یک ترانسفورماتور قدرت نور پس زمینه است.

در هر صورت، همه چیز با لحیم کاری مجدد و جایگزینی خازن، مقاومت، میکرو مدار یا سایر اجزای معیوب حل می شود.

صفحه نمایش با پیکسل های خراب

در مانیتور ایکس ویژنهای LCD و LED، تصویر تصویر از هزاران پیکسل کوچک (نقاط بسیار کوچک) ساخته شده است که تصویر بزرگ را نشان می دهد. هر یک از آنها به طور مداوم رنگ خود را برای انتقال اطلاعات بصری روی صفحه تغییر می دهند.

در درازمدت، برخی از پیکسل‌ها معیوب می‌شوند و از نمایش تصویر در مقابل نمایش پیکسل‌های خالی روی صفحه امتناع می‌کنند. این پیکسل ها به پیکسل های مرده یا خراب شناخته می شوند. به همین دلیل است که تصویر ممکن است معیوب، مخدوش یا تغییر رنگ داده باشد.

در تصویر زیر می توانید نقاط سیاه کوچک/پیکسل های مرده را روی صفحه مشاهده کنید. در برخی موارد، ممکن است به دلیل خطای کارخانه ای رخ دهد که فردی با انگشت به شدت مانیتور ایکس ویژن را لمس می کند.

اگر تعداد کمی از پیکسل‌هایی که روی مانیتور ایکس ویژن کار نمی‌کنند، تغییرات قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند، در آن زمان اگر تعداد زیادی از این پیکسل‌ها وجود داشته باشد. بلافاصله قابل تشخیص خواهد بود و تشخیص تصویر روی صفحه دشوار می شود و چنین نقصی شروع به وقفه در نمایش شما می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  9 راه حل آسان برای مشکل هنگی PS4

اعوجاج تصویر

اگر تصویر تار، مخدوش یا لکه دار شود، این نیز نشان دهنده مشکل در آداپتور ویدیو، قطعات داخلی صفحه و از دست رفتن تماس در کابل سیگنال یا کانکتورهای شکسته است.

اینها می‌توانند لکه‌هایی با رنگ‌های مختلف، مانند سبز یا زرد، یا ناهماهنگی سایه‌ها، خطوط ناهموار، یا اعوجاج مناطق یک رنگ ثابت باشند. اینها را نمی توان فقط با تنظیم پارامترهای رنگ حذف کرد.

پیشنهاد مطالعه: 5 راه برای افزایش عملکرد PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »