نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه چیز درباره تمیز کردن Xbox Series S

آموزش نحوه تمیز کردن Xbox Series S

در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی در خصوص تمیز کردن Xbox Series S ارائه دهیم. اگر Xbox Series S شما بیش از حد انتظار بلندتر می شود یا به طور غیر ضروری داغ می شود، این نشانه آن است که کنسول شما برای جلوگیری از آسیب بیشتر به پاکسازی کامل نیاز دارد. گرد و غبار به دلیل فعالیت فن به سرعت در داخل کنسول جمع می‌شود و این تجمع باعث می‌شود که فن سریع‌تر از حد معمول کار کند که می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود.

بنابراین، چگونه می توانید کنسول خود را عاری از گرد و غبار نگه دارید؟ برای تمیز کردن داخل Xbox Series S خود، دستگاه را از برق بکشید و سپس قاب را باز کنید. قبل از مونتاژ مجدد کنسول، از یک قوطی هوای فشرده برای خارج کردن گرد و غبار و سایر زباله های داخل آن استفاده کنید.بیایید دقیقاً به نحوه جدا کردن Xbox Series S خود بدون ایجاد آسیب ناخواسته نگاهی بیندازیم و همچنین نحوه تمیز کردن آن را از بیرون در نظر خواهیم گرفت.

تمیز کردن Xbox Series S

آیا Xbox Series S بیش از حد گرم می شود؟

بله، Xbox Series S می تواند بیش از حد گرم شود، عمدتاً زمانی که گرد و غبار روی اجزای داخلی آن جمع می شود. گرمای بیش از حد در Xbox Series S به ندرت اتفاق می افتد، زیرا دستگاه به طور ماهرانه ای با یک فن داخلی و دریچه هایی برای خنک نگه داشتن آن طراحی شده است.

علاوه بر این، یک سیستم مدیریت حرارتی وجود دارد که دمای کنسول را کنترل می کند و در نتیجه از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. و منظور ما از «پیشگیری»، «خاموش کردن کنسول در هنگام گرم شدن بیش از حد است». این از آسیب ناشی از داغ شدن بیش از حد جلوگیری می کند، اما به این معنا نیست که در صورت خاموش شدن غیرمنتظره، گرمای بیش از حد بازی شما را قطع نمی کند!

این مطلب توصیه شده برای شما :  عیب یابی تصویر تار تلویزیون ایکس ویژن

با این حال، اگر گرمای بیش از حد شدید رخ دهد، مانند تجمع بیش از حد گرد و غبار، ممکن است نتوانید از دستگاه برای مدت طولانی استفاده کنید یا آسیب های جبران ناپذیری را تجربه کنید. مطمئناً می‌توانید خنک‌کننده‌ای مانند پایه خنک‌کننده Yuanhot Xbox Series S (در آمازون) اضافه کنید تا زمان بخرید، اما شما فقط تمیز کردن اجتناب‌ناپذیری را که در آن مرحله لازم است به تأخیر می‌اندازید.

چگونه یک Xbox Series S را برای تمیز کردن آن جدا کنید؟

قبل از جدا کردن Xbox Series S برای تمیز کردن آن، توصیه می‌شود از یک تشک مغناطیسی (در آمازون) استفاده کنید که می‌توانید تمام پیچ‌هایی را که در حین جداسازی از دستگاه جدا می‌کنید، روی آن قرار دهید. تشک از قرار دادن اشتباه هر یک از پیچ ها در فرآیند جلوگیری می کند.

  1. علاوه بر این، مطمئن شوید که سیستم خود را قبل از پاکسازی با جدا کردن آن از پریز اصلی یا منبع تغذیه، کاملاً خاموش کرده اید. پس از آماده شدن برای شروع، این مراحل را دنبال کنید تا کنسول از هم جدا شود و سپس آنها را برعکس کنید تا آن را دوباره کنار هم قرار دهید.
  2. اولین گام برای جدا کردن Xbox Series S این است که دو پوشش سفید را که روی پایه کیس کنسول بازی نزدیک درگاه های اتصال قرار دارند، بردارید.
  3. پس از آن، می توانید دو پیچ پنهان شده در زیر را با یک پیچ گوشتی T8 (در آمازون) باز کنید، که به شما امکان می دهد محفظه را به طور کامل باز کنید. پس از برداشتن پیچ ها، قاب پایینی آزاد می شود و قسمت داخلی آن باز می ماند.
  4. سپس، این قطعه را برگردانید و هفت پیچ را با یک پیچ گوشتی T10 ( بردارید.
  5. سپس، جعبه پلاستیکی را با دو لبه از هم جدا کنید و شاسی را به سمت خود بلغزانید، در نتیجه آن را از قاب آزاد کنید. این باعث می شود که کیس خالی باشد – و احتمالاً گرد و غبار زیادی در داخل آن وجود دارد.
  6. باقیمانده ها را با دقت با هر یک از ابزارهای تمیزکننده ذکر شده قبلی جدا کنید و روی هر دو قسمت داخلی و خارجی آن تمرکز کنید. همین امر باید در مورد شاسی آزاد شده نیز اعمال شود.
  7. پس از پاک کردن گرد و غبار روی قطعه، مجدداً قاب پلاستیکی را به چارچوب وصل کنید و پیچ‌ها را با پیچ گوشتی‌های T8 و T10 برگردانید. هنگامی که دستگاه دوباره مونتاژ شد، می توانید آن را مجدداً به اتصال اصلی متصل کرده و کنسول خود را به محل قبلی خود برگردانید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش تمیز کردن لنز DVD player

چگونه می توان گرد و غبار یک Xbox Series S را بدون باز کردن آن پاک کرد؟

باز کردن ایکس باکس کار ساده ای نیست، بنابراین مواقعی وجود دارد که می خواهید آن را تا حد امکان از بیرون تمیز کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • با فشار دادن طولانی دکمه لوگوی Xbox روی کنترلر خود، کنسول را خاموش کنید تا منوی جدیدی ظاهر شود. گزینه «خاموش کردن کنسول» را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا خاموش شود. پس از آن، هر کابل را از دستگاه جدا کرده و خود دستگاه را از دیوار جدا کنید.
  • یک پارچه میکروفیبر خشک و تمیز (در آمازون) بردارید تا گرد و غبار و کثیفی را از سطح بیرونی کنسول پاک کنید. برای تمیز کردن دریچه کنسول، مواد را از هر درگاه دریچه ای که گرد و غبار روی آن جمع کرده است هدایت کنید.

از قرار دادن پارچه در دریچه هوا خودداری کنید زیرا ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتر در سینک حرارتی شود. باید بدانید که هیت سینک با حذف هوای گرم از فضای داخلی به حفظ دمای خنک کنسول کمک می کند.

  • همچنین می‌توانید از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده از قبل خیس‌شده برای تمیز کردن قسمت بیرونی Xbox استفاده کنید، سپس از هوای فشرده یا جاروبرقی با شلنگ متصل استفاده کنید تا گرد و غبار را از داخل خارج کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: خطای صفحه سیاه مرگ در ایکس باکس وان

1 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره تمیز کردن Xbox Series S»

  1. چرا تو چیزی که اطلاعات ندارید مطلب مینویسید ؟
    سری اس به خاطر اینکه قطعاتش به هم نزدیک هیستند و فضا کمه داغ میکنه بعدشم دمای این کنسول قادره به ۹۰ درجه هم برسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 11 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »