نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش سازماندهی بازی‌ها در PS4

سازماندهی بازی‌ها در PS4 . آیا از حجم محتوای موجود در PS4 خود غرق شده اید؟ به راحتی اجازه می‌دهید بازی‌ها، برنامه‌ها، دوستان، اعلان‌ها و موارد دیگر روی هم انباشته شوند تا زمانی که درهم ریخته‌تر شوید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه محتوای PS4 خود را سازماندهی کنید تا پیمایش آسان تر باشد. از این گذشته، زمان کمتری که برای پیمایش منوها صرف می‌شود به معنای زمان بیشتر بازی است.

سازماندهی بازی‌ها در PS4
سازماندهی بازی‌ها در PS4

سازماندهی کتابخانه بازی

اگر به سمت راست لیست بازی ها در صفحه اصلی PS4 بروید، کتابخانه خود را پیدا خواهید کرد. این همه بازی ها و برنامه های پلی استیشن 4 شما را نگه می دارد.

کتابخانه PS4

اگر مدتی است که PS4 دارید، احتمالاً این نسخه توسط نسخه‌های بتا و نسخه‌های نمایشی سال‌ها پیش گرفتار شده است. حتی یک کتابخانه پر از بهترین انحصاری های PS4 اگر دیگر آنها را بازی نکنید، سرکش خواهد شد.

بازی های قدیمی PS4 را حذف کنید

باید با حذف بازی هایی که بازی نمی کنید شروع کنید. دلیلی وجود ندارد که آنها فضای ذخیره سازی را هدر دهند و سازمان شما را دور بزنند.

تب All در سمت چپ را باز کنید تا همه موارد نصب شده روی سیستم شما نمایش داده شود. یک بازی را هایلایت کنید و دکمه Options را روی کنترلر خود بزنید، سپس حذف را انتخاب کنید تا پاک شود.

اگر مطمئن نیستید که اخیراً چیزی را بازی کرده‌اید، از کادر بازشوی در بالا استفاده کنید (مثلث را به عنوان میانبر فشار دهید) تا نوع مرتب‌سازی را از نام: A-Z به Recently Used یا Install Date تغییر دهید. سپس می‌توانید به پایین بروید تا بازی‌هایی را که ماه‌هاست راه‌اندازی نکرده‌اید، پیدا کنید.

بتا و دموها را مخفی کنید

موارد بالا تب های این PS4 را پاک می کند، که فقط محتوایی را که در حال حاضر روی سیستم شما نصب شده نگه می دارد. در زیر [نام شما]، دو بخش دیگر را خواهید دید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش های مختلف روشن کردن پلی استیشن 5

خریداری شده شامل همه بازی هایی است که تا به حال از فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده اید یا از طریق دیسک نصب کرده اید، در حالی که PlayStation Plus بازی هایی را نشان می دهد که از طریق عضویت در PS Plus به دست آورده اید. هر دو عنوان‌هایی را نشان می‌دهند که در حال حاضر نصب نشده‌اند.

برای پنهان کردن دموها و سایر محتوایی که نمی‌خواهید از برگه خریداری شده، یک مورد را برجسته کنید و گزینه‌ها را بزنید. سپس گزینه Do Not Show Content Item را در [Purchased] انتخاب کنید تا کاملاً از این لیست پنهان شود. می‌توانید با زدن گزینه‌ها و انتخاب گزینه Check Hidden Content Items همه چیزهایی را که پنهان کرده‌اید ببینید.

سازماندهی بازی ها در پوشه ها

اکنون که به هم ریختگی سیستم خود را پاک کرده اید، می توانید بازی هایی را که انجام می دهید در پوشه ها سازماندهی کنید. برای شروع، به کتابخانه خود برگردید و Folders را در سمت چپ انتخاب کنید.

در اینجا همه پوشه‌های موجود را می‌بینید و می‌توانید Create New را برای ایجاد پوشه دیگری انتخاب کنید. نامی به آن بدهید، سپس دکمه انتخاب را در کنار Content بزنید تا آنچه در داخل پوشه قرار دارد انتخاب کنید.

گروه بندی کاملاً به شما بستگی دارد، اگرچه باید توجه داشته باشید که یک بازی در یک زمان فقط می تواند در یک پوشه زندگی کند. چند ایده سازمانی عبارتند از:

  • همه بازی های سازگار با PS VR را در یک پوشه قرار دهید.
  • بازی ها را بر اساس ژانر سازماندهی کنید.
  • بازی‌هایی را که می‌خواهید به‌زودی بازی کنید در یک پوشه بک لاگ قرار دهید.
  • بازی‌هایی را که تکمیل کرده‌اید به یک پوشه اضافه کنید تا بتوانید در مواقعی که نیاز به ایجاد فضای خالی دارید، همه آنها را به راحتی حذف کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  علت عدم اتصال دو مانیتور ایکس ویژن به یکدیگر

هنگامی که پوشه ها را ایجاد کردید، آنها در کنار سایر موارد در صفحه اصلی شما ظاهر می شوند. برای ویرایش محتویات یک پوشه، حذف آن، یا پاک کردن پوشه و محتویات آن، به این صفحه بازگردید (یا دکمه Options را با یک پوشه برجسته بزنید).

همچنین می‌توانید روی گزینه‌ها روی یک بازی ضربه بزنید و افزودن به پوشه را انتخاب کنید تا به راحتی آن را به یک بازی منتقل کنید.

اضافه کردن دوستان به گروه ها

آیا شما آنقدر دوستان PS4 دارید که فراموش کرده اید برخی از آنها چه کسانی هستند؟ می توانید از گروه ها برای پیگیری بهتر آنها استفاده کنید. برای شروع به دوستان در صفحه اصلی مراجعه کنید.

در اینجا، از تب لیست های سفارشی برای ایجاد گروه هایی از دوستان استفاده کنید که فقط شما می توانید آنها را ببینید. Create List را بزنید، سپس نامی برای آن بگذارید و دوستانی را که باید داخل شوند انتخاب کنید. برخلاف پوشه‌های بازی، می‌توانید یک دوست در چندین لیست داشته باشید.

پس از تنظیم لیست های شما، به راحتی می توانید ببینید که کدام یک از دوستان نزدیک شما آنلاین هستند. برای مثال می‌توانید لیست‌هایی را برای دوستانی که بازی‌های چندنفره خاصی را با آنها بازی می‌کنید تنظیم کنید.

هنگامی که دوستان آنلاین می شوند مطلع شوید

یکی دیگر از ویژگی های مفید سازمان دوستان در صفحه دوستان وجود دارد. مثلث را فشار دهید تا وقتی دوستان آنلاین می شوند صفحه اعلان ها باز شود.

دوستان نزدیک خود را در اینجا انتخاب کنید و هر بار که آنلاین می شوند پینگ دریافت خواهید کرد. به این ترتیب، لازم نیست حدس بزنید که آیا دوست خاصی برای مهمانی آماده است یا خیر.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه عیب یابی فلش چشمک زن تلویزیون ایکس ویژن

تنظیم اعلان های PS4

وقتی صحبت از اعلان ها شد، به طور پیش فرض، PS4 تعداد زیادی از آنها را ارسال می کند که احتمالاً برای شما مهم نیست. می توانید با باز کردن برگه اعلان ها در صفحه اصلی این موارد را پاک کنید. پس از آن، Triangle را فشار دهید و می‌توانید هر اعلان‌های قدیمی را که می‌خواهید حذف کنید. بعد، گزینه ها را فشار دهید و تنظیمات اعلان را انتخاب کنید.

در اینجا، می‌توانید رنگ اعلان‌ها را تغییر دهید، هنگام تماشای ویدیو، آن‌ها را غیرفعال کنید و محتوای پیام را پنهان کنید. با این حال، با ارزش‌ترین ابزار، Pop-Up Notifications است که به شما امکان می‌دهد اعلان‌هایی را که نمی‌خواهید در وهله اول دریافت کنید، متوقف کنید.

در این صفحه، تیک انواع اعلان‌هایی را که نمی‌خواهید ببینید، بردارید. توصیه می‌کنیم وقتی دوستان به مهمانی می‌پیوندند را حذف کنید، زیرا ممکن است مکرر باشند و مفید نباشند.

سفارشی منوی سریع PS4

با فشار دادن و نگه داشتن دکمه PS روی کنترلر خود در هر زمان، منوی سریع باز می شود که حاوی میانبرهایی برای چندین ابزار مفید است. آیا می‌دانستید که می‌توانید این را بر اساس ترجیحات خود سازماندهی کنید؟ به پایین اسکرول کنید و Customize را انتخاب کنید تا تنظیمات آن را تغییر دهید.

از بخش Menu Items استفاده کنید تا انتخاب کنید کدام پانل ها در منوی سریع نشان داده شوند، سپس آنها را به ترتیب دلخواه مرتب کنید. اگر می خواهید همه چیز را به حالت قبل برگردانید، می توانید از گزینه Reset to Default استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع خطای خراب داده یا پایگاه داده PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »