نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی که مبلغ هنگفتی برای تلویزیون ایکس ویژن خود پرداخت کرده‌اید. اگر تلویزیون ایکس ویژن شما مایع عجیبی نشت می‌کند، می‌تواند به دلیل نفوذ آب باران از پشت بام از کابل به تلویزیون ایکس ویژن یا تجمع تراکم ناشی از تغییرات شدید دما باشد. این نشتی را می توان به سیال الکترولیتی که از خازن ها یا حتی کریستال های مایع تراوش شده از صفحه نشات می گیرد نیز نسبت داد.

نشت مایع از تلویزیون
نشت مایع از تلویزیون

4 دلیل نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

در این بخش، من شما را از طریق دلایل مختلف راهنمایی می‌کنم که می‌تواند دلیل نشتی تلویزیون ایکس ویژن شما را توضیح دهد و راه‌حل‌های مختلفی ارائه دهد.

نفوذ آب باران

خوب، پس نشت آب در اطراف تلویزیون ایکس ویژن شما ظاهر می شود. خوب نیست. اما اگر به شما بگویم که مشکل می تواند در نصب آنتن تلویزیون ایکس ویژن شما یا چیز دیگری باشد، چه؟ می بینید، مایع اطراف تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است آب باران به آرامی از سقف جایی که آنتن تلویزیون ایکس ویژن شما نصب شده است، چکه کند. قطرات ریز آب می توانند به مرور زمان کابل کواکسیال را چکه کنند. اما چگونه می توان تشخیص داد که نشت آب از کجا می آید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد.

  1. ابتدا تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کرده و از برق جدا کنید. سپس، سوراخ اطراف کابل کواکسیال را که به بیرون منتهی می شود، بررسی کنید. اگر سقف به نظر می رسد که آب آسیب دیده است یا احساس می کنید مرطوب است، احتمالاً نشتی دارید. در چنین مواردی، لطفاً استفاده از تلویزیون ایکس ویژن را متوقف کنید زیرا احتمالاً آب به داخل کابل چکه کرده است و استفاده از آن را خطرناک می کند. سپس باید با شرکتی که کابل را نصب کرده است تماس بگیرید.
  2. کابل کواکسیال را لمس کنید و ببینید آیا احساس خیس شدن دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، ممکن است نشت داشته باشید. شما باید فوراً استفاده از تلویزیون ایکس ویژن را متوقف کنید و با شرکتی که کابل را نصب کرده است تماس بگیرید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  برطرف کردن صدای لباسشویی

شرجی بودن هوا

ما دیده ایم که تلویزیون ایکس ویژن ها به دلیل تراکم آب نشت می کنند. بنابراین، اگر با تغییرات شدید آب و هوا، به عنوان مثال، بسیار سرد تا خیلی مرطوب، مواجه بوده اید، ممکن است مشکل تراکم داشته باشید. اگر تلویزیون ایکس ویژن شما در حال مبارزه با تراکم است، باید بتوانید آن را در خارج از صفحه نمایش ببینید. در آب و هوای بسیار مرطوب، حتی می توانید آن را در داخل صفحه نمایش ببینید. هنگامی که رطوبت هوا از بین برود، تراکم با هم جمع می شود و همچنین می تواند به صورت نشتی در اطراف تلویزیون ایکس ویژن شما ظاهر شود.

بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که این تراکم است که با آن سروکار دارید؟ علائم زیر را بررسی کنید.

  1. شما در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید. برای نمایشگرهای تلویزیون ایکس ویژن LCD ناشناخته نیست که در خارج یا حتی داخل صفحه نمایش تراکم ایجاد کنند.
  2. وقتی دستان خود را روی تلویزیون ایکس ویژن می گذارید، احساس خیس شدن می کنید. در چنین مواردی، تلویزیون ایکس ویژن را فوراً برق بزنید و استفاده از آن را متوقف کنید.

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما متراکم شود چه باید کرد؟ اینجا نکاتی وجود دارد.

  • تلویزیون ایکس ویژن خود را از برق بکشید تا زمانی که بتوانید آن را خشک کنید.
  • تلویزیون ایکس ویژن را به یک اتاق گرم (اما نه مرطوب) ببرید. بگذارید آنجا خشک شود. اگر فضای خانه شما بسیار مرطوب است، سعی کنید از یک رطوبت گیر یا تهویه مطبوع استفاده کنید. لطفا تا زمانی که تلویزیون ایکس ویژن خود را خشک نکرده است از آن استفاده نکنید.
  • تلویزیون ایکس ویژن را از برق جدا کنید و با احتیاط آن را خشک کنید. اگر روز گرمی است، می توانید آن را جلوی یک پنکه آزاد بگذارید.
  • اگر نمی توانید آب را از تلویزیون ایکس ویژن خارج کنید، استفاده از آن را متوقف کرده و با سازنده خود تماس بگیرید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  اتصال لپ تاپ به تلویزیون

سیال الکترولیتی

اکنون، بیایید به دلایل پیچیده‌تری بپردازیم که می‌تواند دلیل نشتی تلویزیون ایکس ویژن شما را توضیح دهد. اگر مایع الکترولیتی از خازن ها نشت کند، نشتی تلویزیون ایکس ویژن ممکن است رخ دهد. در اینجا علائم دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که منحصر به فرد خازن های شکسته هستند.

  • مایع مایل به قرمز مایل به قهوه ای از تلویزیون ایکس ویژن نشت می کند. ردی که بر جای می‌گذارد می‌تواند شبیه یک لکه قهوه خشک شده باشد.
  • تلویزیون ایکس ویژن مقدار کمی مایع در اطراف دریچه های تلویزیون ایکس ویژن نشت می کند.
  • تلویزیون ایکس ویژن اصلا کار نمیکنه

اگر خازن های تلویزیون ایکس ویژن شما خراب شده است، باید با یک متخصص تماس بگیرید. خازن ها سال ها در شارژ صرفه جویی می کنند و می توانند کشنده باشند. اکیداً توصیه می‌کنم این مشکل را خودتان حل نکنید، مگر اینکه واقعاً بدانید دارید چه می‌کنید! در عوض، با یک تکنسین تماس بگیرید.

به خاطر داشته باشید که در صورت از کار افتادن خازن ها، برد پاور نیاز به تعویض دارد زیرا ممکن است سایر اجزاء در معرض خطر قرار گیرند. من دیده ام که تعمیر می تواند تا 250 دلار هزینه داشته باشد، به استثنای نیروی کار. بنابراین مهم است که بررسی کنید آیا تلویزیون ایکس ویژن شما هنوز تحت گارانتی است یا خیر.

کریستال مایع

تلویزیون ایکس ویژن شما همچنین می تواند به دلیل نشتی در کریستال های مایع، مایع عجیبی چکه کند. تلویزیون ایکس ویژن های LCD از کریستال های مایع برای ایجاد تصویر استفاده می کنند. اما، این کریستال ها در واقع بسیار چسبناک هستند و از نظر فیزیکی چکه کردن آنها برایشان سخت است. با این حال، اگر صفحه نمایش شما مشکل داشت، کریستال ها ممکن است از تلویزیون ایکس ویژن نشت کنند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن

بنابراین، اگر مشکوک به نشت کریستال مایع از تلویزیون ایکس ویژن خود هستید، چه کاری باید انجام دهید؟ این چیزی است که من توصیه می کنم:

  1. تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. لطفاً در زمانی که تلویزیون ایکس ویژن نشتی دارد به استفاده از آن خودداری کنید.
  2. چند تا عکس بگیر باید از نشت کریستال های مایع عکس بگیرید تا با سازنده خود به اشتراک بگذارید. نشت پنل ال سی دی باعث از بین رفتن رنگ ها و خوردگی پلاستیک ها می شود. با این گفته، بهتر است فوراً آن را تمیز کنید.
  3. نشتی را با دستان خالی لمس نکنید. هنگام تمیز کردن آن از دستکش استفاده کنید. اگر مقداری از نشت به پوست شما رسید، بلافاصله دست های خود را با آب و صابون بشویید.

با یک متخصص تماس بگیرید و وضعیت گارانتی خود را بررسی کنید. شایان ذکر است که هزینه تعویض پنل LCD می تواند بین 40 تا 90 درصد ارزش اولیه تلویزیون ایکس ویژن باشد، بنابراین به نظر من تعویض کل دستگاه مقرون به صرفه تر است.

نحوه اتصال هر هدفون بلوتوثی به Xbox One

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »