نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا می توانیم ایکس باکس وان خود را روشن نگه داریم؟

روشن گذاشتن دائم ایکس باکس وان یک اشتباه است زیرا به این ترتیب در خطر داغ شدن بیش از حد کنسول خود هستید. لازم نیست ایکس باکس خود را از برق بکشید، اما باید آن را خاموش کنید. اگر همیشه در حال اجرا باشد، زمان خنک شدن را نخواهد داشت که ممکن است به عملکرد آن آسیب برساند.

ایکس باکس وان

ایکس باکس وان به تنهایی چه مدت روشن می ماند؟

ایکس باکس وان برای استفاده طولانی مدت طراحی شده است، بنابراین می توانید ساعت ها و ساعت ها آن را روشن نگه دارید و خاموش نمی شود.

با این حال، این چیزی نیست که توصیه شود روزانه انجام دهید. حتی اگر ایکس باکس وان برای استفاده طولانی مدت ساخته شده باشد، به این معنی نیست که باید آن را به طور کامل ترک کنید. ایکس‌باکس به‌طور شگفت‌انگیزی فناوری توسعه داده است، اما همچنان به نگهداری و استراحت مناسب نیاز دارد تا خنک شود تا آن‌طور که باید کار کند.

این بدان معناست که اگر به طور مرتب ایکس باکس خود را تمیز و چک کنید، ممکن است بتوانید آن را برای ساعات طولانی کار کند، اما نه تمام مدت. به عنوان مثال، اگر Xbox خود را برای روزها روشن بگذارید، ممکن است برای مدتی به درستی کار نکند.

بنابراین، در صورت گرم شدن بیش از حد، ایکس باکس شما به طور خودکار خاموش می شود. شما هرگز نمی دانید دقیقا چه زمانی این اتفاق می افتد، بنابراین تعیین زمان واقعی دشوار است. با این حال، انتظار داشته باشید که اگر ایکس باکس وان برای مدت طولانی روشن باشد، خاموش شود.

در مرحله اول، ممکن است برخی از هشدارها را به شکل پاپ آپ دریافت کنید تا به شما اطلاع دهند که ایکس باکس وان شما برای مدت طولانی روشن بوده است. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که گرمای بیش از حد احتمالی وجود داشته باشد. اگر متوجه شدید که ایکس باکس شما به طور خودکار خاموش شده است، ممکن است به این معنی باشد که عملکرد آن آسیب دیده است.

با این حال، هنگامی که ایکس باکس وان شما به طور خودکار خاموش می شود، به این معنی نیست که نمی توانید دوباره آن را روشن کنید. فقط کمی طول می کشد تا خنک شود و سپس می توانید دوباره از آن استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که حتی اگر این کار ممکن است آسیب جدی به کنسول شما وارد نکند، توصیه نمی شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش رفع گرمای تلویزیون های ایکس ویژن

آیا خوب است که ایکس باکس وان خود را همیشه روشن بگذارید؟

با نسخه قدیمی ایکس باکس وان، مایکروسافت اعلام کرده است که کنسول آنها برای 10 سال بدون خاموش شدن ساخته شده است. بنابراین این امکان وجود دارد که ایکس باکس وان ایکس برای مدت طولانی ساخته شود. بنابراین ممکن است باور داشته باشید که اگر کنسول بازی خود را همیشه روشن نگه دارید، کاملاً مشکلی نیست. از آنجایی که سازندگان صحبت کرده اند، شما چیزی برای نگرانی ندارید، درست است؟

با این حال، مایکروسافت یا مکانی که ایکس باکس وان خود را از آنجا خریداری می کنید، تضمینی برای 10 سال دوام به شما نمی دهد. این بدان معنی است که شما نباید به طور کامل به این اظهارات اعتماد کنید. این جدول زمانی بستگی به این دارد که چقدر از کنسول خود مراقبت می کنید و چند بار بازی می کنید. هنگامی که ایکس باکس خود را تمام مدت روشن بگذارید، ممکن است به آن آسیب برسانید و طول عمر آن را کوتاه کنید.

هنگامی که ایکس باکس روشن است، گرما تولید می کند و برای حفظ دماهای مختلف طراحی شده است. همانطور که قبلا اشاره کردم، مایکروسافت از این فناوری برای ساخت یک کنسول بازی استفاده کرده است که برای مدت طولانی دوام خواهد آورد.

با این وجود، فن بزرگ نصب شده در هسته ایکس باکس وان به این معنی نیست که این کنسول بازی نمی تواند بیش از حد گرم شود. گرمای بیش از حد ممکن است در لحظات غیرمنتظره ای اتفاق بیفتد، و از آنجایی که شما درون آن نیستید، هرگز نمی دانید دقیقا چه زمانی به این وضعیت می رسد.

به عنوان مثال، اگر ایکس باکس وان خود را همیشه روشن بگذارید، ممکن است در برخی مواقع شروع به گرم شدن بسیار زیاد کند، به این معنی که ممکن است گرمای بیش از حد مناسب باشد. به همین دلیل توصیه نمی شود که آن را به طور مکرر روشن بگذارید. یک شب ممکن است ضرری نداشته باشد، اما عادت کردن از آن مطمئناً می تواند. گرمای بیش از حد ناخواسته می تواند باعث آسیب شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  جلوگیری از نوسان برق در تلویزیون

بنابراین، اگر برای نظارت بر ایکس‌باکس خود در حین کار آن‌جا نیستید، دلیلی ندارد که ریسک ترک آن را به‌طور تمام وقت بپذیرید. بهتر است کنسول مورد علاقه خود را ایمن نگه دارید تا اینکه مجبور باشید پول خود را برای تعمیرات که بسیار گران هستند هدر دهید. اگر ایکس باکس شما به طور خودکار بدون امکان روشن شدن دوباره خاموش شود، ممکن است نیاز به تعمیر باشد.

اگر Xbox One خود را برای مدت طولانی روشن بگذارید چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است برای مدتی هیچ تغییری در عملکرد کنسول بازی خود مشاهده نکنید، حتی اگر برای مدت طولانی روشن باشد. از آنجایی که برای مدت طولانی بدون خاموش کردن آن طراحی شده است، ممکن است تا چند سال ایمن باشید.

با این حال، پس از مدتی انتظار آسیب هایی را داشته باشید زیرا ما در اینجا در مورد فناوری صحبت می کنیم. حتی اگر شرکت‌های کنسول‌های بازی چیزی را ایجاد کنند که پایدار باشد، باز هم هدف اصلی آن‌ها این است که مردم بیشتر از محصولاتشان بخرند.

این به این معنی است که اگر ایکس باکس وان خود را به درستی نگهداری نکنید، به مرور زمان دچار نقص هایی می شود. به عنوان مثال، کنسول بازی شما ممکن است در مدتی کند شود، به این معنی که تجربه بازی مانند زمانی که کنسول جدید بود را نخواهید داشت.

علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که Xbox شما حتی در حین بازی به طور خودکار خاموش می شود. مطمئناً این چیزی نیست که بخواهید در حین بازی تجربه کنید، به خصوص زمانی که نیاز دارید پیشرفت بازی خود ذخیره شود.

در نهایت، ممکن است یک خاموش شدن کامل انجام دهد. اگر این اتفاق افتاد، برای تعمیر از متخصص کمک بگیرید. گاهی اوقات، خاموش شدن ممکن است موقتی باشد تا زمانی که کنسول شما خنک شود، اما ممکن است به جایی برسد که نتوانید دوباره آن را روشن کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت چشمک زدن مانیتور

اگر Xbox خود را هرگز خاموش نکنید چه اتفاقی می افتد؟

این سوال یک پاسخ ساده دارد – به مرور زمان به گرمای بیش از حد می رسد و شما باید Xbox One خود را برای تعمیر ببرید. حتی اگر Xbox برای بازی های سنگین طراحی شده باشد، زمان ایمن برای روشن نگه داشتن آن حدود 6-7 ساعت است. مانند هر دستگاه الکترونیکی، ایکس باکس نیز برای خنک شدن به مدتی استراحت نیاز دارد.

با این حال، روشن ماندن کنسول بازی خود برای یک شب به این معنی نیست که بلافاصله خراب یا بیش از حد گرم می شود. این یک تمرین برای دوره های طولانی تر توصیه نمی شود. نباید عادت کنید که ایکس باکس وان را همیشه روشن بگذارید.

حتی اگر به گرمای بیش از حد کامل نرسد، ممکن است متوجه تغییراتی در عملکرد کنسول بازی شوید. شما همان عملکردهای بازی قبلی را تجربه نخواهید کرد زیرا ممکن است سرعت سیستم به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

روشن نگه داشتن ایکس باکس به طور کامل به کنسول آسیب نمی رساند، اما دیسک را می سوزاند و از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان می دهد. به گفته یکی از کاربران، هنگامی که گرمای بیش از حد اتفاق می افتد، دیسک شروع به ذوب شدن می کند و پس از آن هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه آن را به تعمیر برای تعویض ببرید.

در برخی موارد، ایکس باکس ممکن است تا حدی آسیب ببیند که امکان تعمیر وجود نداشته باشد. این بدان معناست که اگر Xbox خود را دائماً روشن بگذارید، ممکن است بدون کنسول بازی بمانید و مجبور شوید یک کنسول جدید بخرید. به همین دلیل اکیداً توصیه می شود که Xbox خود را به طور مرتب خاموش کنید.

این بدان معنا نیست که هر بار که بازی‌ها یا تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها تمام می‌شود، باید آن را از برق بکشید. فقط باید مطمئن شوید که با خاموش کردن یا گذاشتن آن در حالت آماده به کار، به کنسول خود زمان دهید تا خنک شود و استراحت کند.

شاید این را دوست داشته باشید: چرا ایکس باکس وان صدا دارد اما روشن نمی شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »