نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انتقال داده های بازی PS4 به PS5

انتقال داده های بازی PS4. هم PS4 و هم PS5 دارید؟ سازگاری رو به عقب پلی استیشن 5 به این معنی است که می توانید تقریباً از کل کتابخانه PS4 در سیستم جدیدتر لذت ببرید و از تصاویر بصری و زمان بارگذاری بهتر بهره ببرید. سونی چندین راه برای انتقال بازی های PS4 و ذخیره داده ها در PS5 ارائه می دهد. ما آنها را در اینجا توضیح می دهیم تا بتوانید داده های خود را به راحتی جابجا کنید.

توجه داشته باشید که پلی استیشن 5 انتقال داده های شما را در طول راه اندازی اولیه پیشنهاد می کند.

این دستورالعمل‌ها توضیح می‌دهند که چگونه این کار را بعداً انجام دهید، در صورتی که همه چیز را منتقل نکرده باشید یا به اشتباه آن مرحله را نادیده بگیرید.

انتقال داده های بازی PS4

قبل از انتقال داده های PS4

قبل از اینکه داده‌های PS4 خود را به PS5 منتقل کنید، باید چند اقدام سریع در مورد PS4 خود انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که به همان حساب شبکه پلی استیشن که در PS5 خود استفاده می کنید وارد شده اید. در صورت نیاز می‌توانید داده‌ها را برای چندین حساب انتقال دهید، اما باید این کارها را در یک زمان انجام دهید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که نرم افزار سیستم را در PS4 خود به روز کرده اید. برای بررسی آخرین نسخه به Settings > System Software Update بروید.

در نهایت، باید داده های Trophy خود را با PlayStation Network همگام کنید تا چیزی از دست ندهید. برای انجام این کار، از صفحه اصلی PS4 به Trophies بروید، Options را در کنترلر خود فشار دهید و Sync with PlayStation Network را بزنید.

انتقال داده ها از طریق شبکه

راه اصلی انتقال داده های PS4 به PS5، اتصال آنها به شبکه و استفاده از ابزار انتقال PS5 است. توصیه می‌کنیم ابتدا این کار را انجام دهید، زیرا بیشترین سطح را پوشش می‌دهد، از جمله به شما امکان انتقال داده‌های ذخیره شده را می‌دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تمیز کردن سیستم کامپیوتر

برای شروع، باید PS4 و PS5 خود را روشن کنید و مطمئن شوید که به شبکه خانگی شما متصل هستند. برای بهترین نتیجه، باید هر دو دستگاه را با کابل های اترنت خود به روتر خود متصل کنید. اگر این امکان پذیر نیست، می توانید هر دو دستگاه را به Wi-Fi متصل کنید، سپس PS4 خود را با استفاده از کابل اترنت به PS5 خود متصل کنید.

این سرعت را به همان سرعتی ارائه می دهد که گویی هر دو به شبکه شما متصل شده اند.

می‌توانید با اتصال هر دو کنسول به‌صورت بی‌سیم ادامه دهید، اما توجه داشته باشید که این کار زمان انتقال را افزایش می‌دهد.

پس از آماده شدن هر دو سیستم، مراحل زیر را طی کنید:

  • در PS5 خود به Settings > System > System Software > Data Transfer > Continue بروید
  • در صورت نیاز، PS4 را انتخاب کنید که می‌خواهید داده‌ها را از آن جابه‌جا کنید (در بیشتر موارد، تنها یکی وجود خواهد داشت و این مرحله را نخواهید دید).
  • پیام آماده شدن برای انتقال داده را در PS5 خود خواهید دید. هنگامی که این مورد ظاهر شد، دکمه پاور را روی PS4 خود نگه دارید تا زمانی که صدای بوق را بشنوید.
  • پس از اینکه سیستم های شما یکدیگر را شناختند، داده هایی را که می خواهید از PS4 به PS5 منتقل کنید، انتخاب کنید. ابتدا می‌توانید ذخیره داده و سپس داده‌های بازی را انتخاب کنید.
  • زمان انتقال نشان داده شده را مرور کنید، سپس Start Transfer را بزنید.
  • صبر کنید تا انتقال کامل شود. پس از راه اندازی مجدد سیستم، آماده استفاده از داده های منتقل شده در PS5 خود هستید. برخی از بازی‌ها ممکن است پس از این باز هم در پس‌زمینه دانلود شوند.

نحوه پخش دیسک های PS4 در PS5

اگر نسخه استاندارد PS5 را با درایو دیسک دارید، می توانید به سادگی یک دیسک PS4 را برای اجرای آن بازی در PS5 خود قرار دهید. باید دوباره آن را در درایو ذخیره سازی خود نصب کنید و هر به روز رسانی موجود را برای آن نصب کنید. هر زمان که بازی های دیسکی انجام می دهید، باید دیسک PS4 را در سیستم خود قرار دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  ویژگی تلویزیون ایکس ویژن

تا زمانی که این بازی یکی از معدود بازی‌های موجود در لیست عناوین فقط PS4 سونی نباشد، باید خوب کار کند. متأسفانه، اگر نسخه دیجیتال PS5 دارید، نمی توانید از دیسک های PS4 در کنسول جدید استفاده کنید.

بازی های PS4 ذخیره شده در یک درایو خارجی در PS5

پلی استیشن 5 از هارد اکسترنال برای اجرای بازی های PS4 پشتیبانی می کند. در نتیجه، اگر یک هارد اکسترنال به PS4 خود متصل کرده اید، می توانید به سادگی آن را از PS4 خود جدا کرده و به PS5 متصل کنید تا دسترسی فوری به آن عناوین داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که PS4 خود را خاموش کرده اید یا به سیستم بگویید قبل از اینکه دستگاه ذخیره سازی را از برق بکشید استفاده از آن را متوقف کند. برای انجام این کار، دکمه PS را روی کنترلر خود نگه دارید تا منوی سریع باز شود، سپس Sound/Devices > Stop Using Extended Storage را انتخاب کنید.

از آنجایی که بازی‌های شما قبلاً در درایو USB ذخیره شده‌اند، برای اجرای آن‌ها نیازی به نصب مجدد چیزی نخواهید داشت.

دانلود بازی های دیجیتال PS4 در PS5

در PS5 خود، می‌توانید هر بازی دیجیتال PS4 را که در فروشگاه PlayStation دارید، از جمله عناوین موجود در کتابخانه خود را از PlayStation Plus دانلود کنید.

برای انجام این کار، فقط مطمئن شوید که در PS5 خود به همان حساب وارد شده اید. به کتابخانه بازی (واقع در سمت راست منوی اصلی) مراجعه کنید و تمام عناوینی که به صورت دیجیتالی در اختیار دارید را مشاهده خواهید کرد. یکی را انتخاب کنید و دانلود را بزنید. پس از نصب روی سیستم می توانید آن را بازی کنید. در صورت کمک، از دکمه فیلتر در سمت چپ استفاده کنید تا فقط عناوین PS4 خود را در اینجا نشان دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت خرابی دکمه صفحه اصلی تلویزیون ایکس ویژن

نحوه انتقال PS4 Save Data به PS5

روش‌های شماره ۲-۴ بالاتر از همه به شما امکان می‌دهند داده‌های بازی PS4 را به PS5 خود منتقل کنید، اما فایل‌های ذخیره واقعی شما را منتقل نمی‌کنند. اگر از روش شماره 1 برای انتقال ذخیره های خود استفاده نکرده اید، باید از روش دیگری برای کپی کردن داده های ذخیره شده استفاده کنید.

اولین مورد با فضای ذخیره سازی ابری پلی استیشن پلاس است که برای همه مشترکین پلی استیشن پلاس باز است. اگر برای پشتیبان‌گیری از داده‌های ذخیره شده، آپلود خودکار را در PS4 خود فعال نکرده‌اید، به تنظیمات > مدیریت داده‌های برنامه > داده‌های ذخیره شده در ذخیره‌سازی سیستم > آپلود در ذخیره‌سازی آنلاین بروید تا ذخیره‌های مربوطه را در فضای ابری آپلود کنید.

سپس، در PS5 خود، به Settings > Saved Data and Game/App Settings بروید. داده های ذخیره شده (PS4) > Cloud Storage > Download to Console Storage را انتخاب کنید. سپس آنچه را که می‌خواهید داده‌ها را بارگیری کنید، انتخاب کنید.

اگر PS Plus ندارید، می توانید داده های ذخیره شده را با استفاده از درایو فلش USB کپی کنید. در PS4 خود، به Settings > Application Data Management > Saved Data in System Storage > Copy to USB Storage Device بروید. داده هایی را که می خواهید به درایو فلش منتقل کنید انتخاب کنید و عملیات کپی را تأیید کنید.

سپس، درایو USB را به PS5 خود متصل کنید و به Settings > Saved Data and Game/App Settings > Saved Data (PS4) > USB Drive بروید. داده های ذخیره شده خود را انتخاب کرده و به PS5 خود منتقل کنید.

پیشنهاد مطالعه: روش های مختلف روشن کردن پلی استیشن 5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »