نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تشخیص و تعمیر PS4 WLOD یا نور سفید مرگ

تعمیر PS4 WLOD چگونه انجام میشود؟ آیا PS4 شما روشن می شود و نور سفید را نشان می دهد اما چیزی در تلویزیون نشان نمی دهد؟ این همان چیزی است که به عنوان “نور سفید مرگ” یا WLOD شناخته می شود. خبر بد این است که PS4 شما احتمالا خراب است و نیاز به تعمیر دارد. خبر عالی این است که می توان آن را تعمیر کرد. ابتدا، اجازه دهید به چند مورد نگاه کنیم که می توانید ابتدا سعی کنید خودتان آن را برطرف کنید.

تعمیر PS4 WLOD
تعمیر PS4 WLOD

عیب یابی نور سفید PS4 در تعمیر PS4 WLOD

اولین کاری که باید امتحان کنید این است که کابل HDMI خود را تکان دهید یا فقط آن را بردارید و دوباره آن را در PS4 خود قرار دهید. وقتی تلویزیون شما “بدون سیگنال” را نشان می دهد، به این معنی است که سیگنال را از طریق کابل HDMI کنسول PS4 دریافت نمی کند. با تکان دادن کابل یا برداشتن و وارد کردن آن، می‌خواهید آن اتصال را بازیابی کنید. گاهی اوقات کابل ممکن است حرکت کند یا ضربه بخورد و این می تواند باعث اتصال بد شود.

آیا استفاده از کنترلر PS4 در PS5 امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقالات دیگر را مطالعه کنید.

بررسی اتصالات یکی از روش های تعمیر PS4 WLOD

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید اتصال تلویزیون شما است. ممکن است کابل اتصال بدی به تلویزیون شما داشته باشد. فقط سعی کنید آن را تکان دهید یا آن را بردارید و دوباره آن را در اتصال تلویزیون قرار دهید. زمانی که آنجا هستید، باید یک چراغ قوه را نیز به درگاه HDMI تلویزیون بتابانید و به آن نگاهی بیندازید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. باید بررسی کنید که پین‌های کوچک مسی در جای خود قرار داشته باشند و بقیه چیزها با پورت عادی به نظر می‌رسند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  12 دلیل سوسو زدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن
تعمیر PS4 WLOD
تعمیر PS4 WLOD

اگر کابل HDMI شما به هر نوع دستگاهی بین کنسول و تلویزیون وصل می شود، باید آن دستگاه را نیز به عنوان منبع احتمالی مشکل در نظر بگیرید. یک راه عالی برای آزمایش آن این است که کابل HDMI PS4 را مستقیماً به تلویزیون وصل کنید. اگر باز هم کار نمی کند، می دانید که آن دستگاه هیچ مشکلی با سیگنال ایجاد نمی کند.

اگر هیچ یک از اینها کمکی نکرد، یک چیز دیگر ممکن است کار کند (اگر چه محتمل نیست). ممکن است کابل HDMI شما معیوب باشد. در حالی که این امکان وجود ندارد، بنابراین ممکن است بخواهید یک کابل HDMI کاملاً جدید بخرید یا از کابل دیگری در خانه خود استفاده کنید که مطمئن هستید به درستی کار می کند. یا اگر کابل دیگری ندارید، می توانید از کابل با دستگاه دیگری استفاده کنید و ببینید آیا برای آن دستگاه کار می کند یا خیر.

اگر این کار نکرد چه

اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و هنوز کار نمی کند، احتمالا یکی از چندین مورد در حال انجام است.

پورت HDMI بد

این بسیار رایج است. پورت های HDMI کنسول های اصلی PS4 معیوب کارخانه هستند. طراحی خیلی بدی هستن و به نظر من همشون یه وقتایی شکست میخورن… خیلی بد هستند. معمولاً تشخیص خرابی پورت PS4 HDMI شما بسیار آسان است زیرا می توانید پین های کوچک مسی داخل آن را ببینید که احتمالاً خم شده، از جای خود خارج می شوند یا کلاً از بین می روند. همچنین، بسیاری از اوقات قسمت بیرونی فلزی پورت نیز خم می شود. این باعث می شود که کابل به خوبی در پورت قرار نگیرد. در حالی که پورت های PS4 Slim و Pro بسیار بهتر هستند، حتی آن دسته از کنسول ها نیز گاهی نیاز به تعمیر پورت HDMI دارند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه ضبط و اشتراک گذاری ویدیوهای گیم پلی PS4
تعمیر PS4 WLOD
تعمیر PS4 WLOD

 تراشه HDMI IC معیوب

این تراشه آی سی در مادربرد است که سیگنال HDMI را پردازش می کند. وقتی این تراشه بسوزد اغلب باعث نور سفید مرگ می شود. متأسفانه، هیچ راه خوبی برای تشخیص بد بودن تراشه وجود ندارد. اگر پورت خوب به نظر می رسد اما هنوز سیگنالی دریافت نمی کنید و نور سفید مرگ وجود دارد، ممکن است این تراشه باشد که مشکل را ایجاد کرده است. تنها راه برای اطمینان از این موضوع این است که آن را به صورت حرفه ای آزمایش کنید یا یک تراشه آی سی کارآمد بخرید و آن را در PS4 خود جایگزین کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود یا خیر.

طوفان برق یا طوفان رعد و برق

اگر اخیراً با طوفان های الکتریکی بزرگ یا نوسانات الکتریکی روبرو شده اید که می تواند باعث ایجاد WLOD برای PS4 شما شود. چیزی که معمولاً اتفاق می افتد این است که جریان برق از تلویزیون شما مستقیماً از طریق کابل HDMI به PS4 می رود. این موج الکتریکی معمولاً تراشه آی‌سی را از بین می‌برد، اما همچنین می‌تواند در خود پورت و/یا برخی از مقاومت‌ها و دیودهای اطراف پورت که سیگنال‌ها را به تلویزیون ارسال می‌کنند، مشکل ایجاد کند. اگر هر یک از آنها آسیب ببیند می تواند باعث نور سفید مرگ شود.

تعمیر PS4 WLOD
تعمیر PS4 WLOD

چگونه می توانم آن را رفع کنم

فرآیند تست هارد دیسک و قطعات HDMI پیشرفته است و اگر با باز کردن کنسول PS4 خود احساس راحتی نمی کنید و به ابزارها و قطعات مورد نیاز دسترسی ندارید، بهتر است به یک متخصص اجازه دهید این کار را انجام دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  4 مشکلات رایج در تلویزیون LED

آیا باید خودم درستش کنم

در حالی که این تعمیر در ابتدا به نظر می رسد که تعمیر آن نباید خیلی سخت باشد، اما در واقع برای کسی که تجربه لحیم کاری ندارد، تعمیر آن بسیار دشوار تا غیرممکن است. بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط می توانند یک تفنگ حرارتی را از یک فروشگاه سخت افزار بخرند و از آن برای حذف آن استفاده کنند. متأسفانه، این فقط منجر به ذوب شدن قطعات و آثار مدار آسیب دیده روی مادربرد می شود. به‌جای صرفه‌جویی در هزینه، تلاش‌های ناموفق تعمیرات DIY مانند این معمولاً 25 تا 50 درصد بیشتر از مواردی که دستکاری نشده است، برای تعمیر آنها هزینه دارند.

اما اگر تجربه زیادی از میکرولحیم کاری و ابزارهای با کیفیت بالا دارید و احساس راحتی می کنید که خودتان PS4 خود را تعمیر کنید، ویدیویی در YouTube داریم که نحوه تعمیر HDMI را در PS4 نشان می دهد.

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه عیب یابی و تعمیرات پلی استیشن 4 کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »