نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر علت سبز شدن صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن

علت سبز شدن صفحه نمایش مانیتور. معمولاً مانیتور ایکس ویژن با ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی (RGB) رنگ مورد نیاز را بر روی صفحه نمایش ما نمایش می دهد. هنگامی که مانیتور ایکس ویژن بیشتر از سایرین رنگ سبز را دریافت می کند، صفحه نمایش شما سبز می شود. این معمولاً به دلیل شل بودن اتصال صفحه نمایش یا کابل معیوب ممکن است رخ دهد.

در مانیتور ایکس ویژن هایی که از دوشاخه های VGA یا DVI برای نمایش استفاده می کنند، بارزتر است. بنابراین، قرار دادن مجدد کابل ها یا تعویض آنها باید در بیشتر موارد مشکل را حل کند. با این حال، این تنها دلیل صفحه نمایش سبز رنگ نیست. در این راهنما، بیایید تمام دلایل ممکن برای سبز شدن صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن شما و رفع مشکلات آنها را با هم مرور کنیم.

علت سبز شدن صفحه نمایش مانیتور

علت سبز شدن صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن

مانیتور ایکس ویژن شما ممکن است کمی سبز، خط سبز یا صفحه نمایش کاملا سبز داشته باشد. در اینجا محتمل ترین دلیل برای همه این مسائل است.

تعمیر صفحه نمایشگر سبز

قبل از اینکه به سراغ اصلاحات بروید، مطمئن شوید که مانیتور ایکس ویژن خود را خط تیره نکرده اید یا چیزی روی صفحه لپ تاپ خود نیندازید. اگر هر یک از این موارد را به خاطر دارید، ممکن است مانیتور ایکس ویژن شما از نظر فیزیکی آسیب دیده باشد. اگر چنین اتفاقی نیفتاده است، بیایید به سمت اصلاحات حرکت کنیم.

بررسی کابل ها و پین ها

ما تمایل داریم کابل ها را با عجله وصل کنیم و از آنها مراقبت درستی نکنیم. کابل صفحه نمایش شل می تواند مانع از دریافت هر سه رنگ به طور یکسان شود. در نتیجه، صفحه نمایش شما ممکن است یک رنگ سبز یا یک صفحه نمایش کامل سبز نشان دهد. و گاهی اوقات، کابل معیوب و پین های اتصال آسیب دیده نیز می توانند مقصر باشند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  معرفی ارورهای PS4

اگر مانیتور ایکس ویژن شما از دوشاخه VGA استفاده می کند، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا اتصال نمایشگر را بررسی کنید.

  • کامپیوتر خود را خاموش کنید و منبع تغذیه آن را قطع کنید.
  • به پشت بدنه رایانه خود بروید و کابل VGA را پیدا کنید.
  • دو پیچ کنار دوشاخه را بچرخانید و کابل را از درگاه جدا کنید.
  • برخی از کانکتورها ممکن است به دلیل زنگ زدگی پس از استفاده طولانی، رنگ ها را ارسال نکنند. سعی کنید زنگ (در صورت وجود) را با استفاده از یک فلز یا پیچ گوشتی خراش دهید.
  • ببینید آیا هر یک از پین ها خم شده یا شکسته است. از یک سطح کوچک، سخت و صاف مانند یک پیچ گوشتی صاف برای بازگرداندن پین به موقعیت خود استفاده کنید.
  • اگر پین ها کاملا شکسته شده اند، کابل VGA را تعویض کنید.
  • دوشاخه را دوباره در CPU قرار دهید و پیچ ها را به درستی ببندید.
  • اگر مانیتور ایکس ویژن شما دارای یک کانکتور VGA قابل جابجایی نیز می باشد، مراحل مشابه را برای آن دنبال کنید.

باید صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن خود را عادی ببینید. اگر نه، یک کابل یدکی بگیرید و آن را برای اتصال نمایشگر امتحان کنید. روند مشابهی را برای دوشاخه DVI و کابل نمایشگر متصل به GPU دنبال کنید.

اگر کابل خود را معیوب می بینید، توصیه می کنیم به سراغ کابل HDMI بروید زیرا نمایشگر بهتری ارائه می دهد و مشکلات کمتری نسبت به کابل VGA دارد. اما مطمئن شوید که سیستم شما دارای پورت HDMI است و مانیتور ایکس ویژن شما از آن پشتیبانی می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل وصل نشدن PS4 به حافظه سیستم

بازنشانی درایور گرافیک

گاهی اوقات کارت گرافیک ممکن است به دلیل بار بیشتر یا دلایل دیگر به درستی کار نکند. اگر کارت گرافیک به طور موقت قادر به ارائه پیکسل ها نباشد، راه اندازی مجدد آن می تواند به راحتی مشکل را حل کند. Windows + Ctrl + Shift + B را برای بازنشانی درایور ویدیو فشار دهید. چشمک زدن صفحه و گاهی اوقات صدای بیپ را خواهید دید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، به راه حل بعدی برویم.

تغییر تنظیمات مانیتور ایکس ویژن

تقریباً همه مانیتور ایکس ویژنها دارای قابلیت تنظیم رنگ، روشنایی و سایر خصوصیات نمایشگر به صورت دستی با استفاده از دکمه های روی مانیتور ایکس ویژن هستند. اگر تنظیمات رنگ از پیش فرض منحرف شده باشد، ممکن است یک صفحه سبز رنگ مشاهده کنید. در چنین حالتی، می توانید با تنظیمات بازی کنید و امکان پذیرترین مورد را برای خود برطرف کنید.

  • دکمه هایی را برای تغییر تنظیمات روی مانیتور ایکس ویژن پیدا کنید.
  • دکمه منو یا یک مورد مشابه را فشار دهید. یک پنجره روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود.
  • با استفاده از دکمه های کم و زیاد صدا یا دکمه های مربوط به مانیتور ایکس ویژن خود به منوی Image یا Display بروید.
  • دمای رنگ، مدیریت رنگ یا گزینه های مشابه را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. به طور معمول، مانیتور ایکس ویژنها یک دکمه جداگانه برای انتخاب گزینه ها ارائه می دهند، در حالی که برخی از خود دکمه منو برای این کار استفاده می کنند.
  • تنظیمات سفارشی یا موارد مشابه را انتخاب کنید.
  • یک نوار لغزنده عمودی برای تعیین مقدار رنگ های قرمز، سبز و آبی خواهید دید. هر سه را روی یک مقدار قرار دهید.
  • همچنین می توانید گزینه Normal یا Default را انتخاب کنید تا سه رنگ به طور خودکار برابر شوند.
این مطلب توصیه شده برای شما :  افزایش عمر کنسول بازی

کامپیوتر خود را باز کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر. همچنین می‌توانید با پیروی از روشی مشابه، مانیتور ایکس ویژن خود را مجدداً تنظیم کنید تا چندین مشکل دیگر مانیتور ایکس ویژن را مانند بالا حل کنید.

پیشنهاد مطالعه: رفع خطای خارج از محدوده در مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »