نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نداشتن سیگنال از مانیتور ایکس ویژن

نداشتن سیگنال از مانیتور. وقتی رایانه شما روشن می شود اما صفحه نمایش ندارد، هیچ چیز خسته کننده تر نیست. همه برنامه های شما را متوقف می کند و شما را تحت فشار قرار می دهد. اگر مانیتور ایکس ویژن شما سیگنالی نمی گوید، لزوماً نشانه ای نیست که مانیتور ایکس ویژن یا سخت افزار شما معیوب است. در بسیاری از موارد، می تواند چیزی به سادگی یک کابل شل باشد. در این راهنما، شما را از طریق فرآیند عیب‌یابی راهنمایی می‌کنیم.

علت نداشتن سیگنال از مانیتور ایکس ویژن

خطای بدون سیگنال وقتی نمایشگر شما روشن است ظاهر می شود اما سیگنالی را از دستگاه متصل تشخیص نمی دهد. چندین چیز می تواند باعث این مشکل شود، برخی شدیدتر (و پرهزینه تر) از بقیه. این شامل:

  • کابل های شل یا معیوب
  • صفحه نمایش با پیکربندی ضعیف
  • درایورهای قدیمی
  • مانیتور ایکس ویژن معیوب
  • مشکل سخت افزاری

نداشتن سیگنال از مانیتور

عیب یابی نداشتن سیگنال از مانیتور ایکس ویژن

در اینجا، نحوه عیب یابی موثر مانیتور ایکس ویژن خود را توضیح خواهیم داد. ما با ساده ترین راه حل ها شروع می کنیم و به راه حل های پیچیده تر می رسیم.

افشای کامل: اگر دستگاه شما مشکل عدم سیگنال را ایجاد کند، کمی پیچیده تر می شود. لطفا هیچ مرحله ای را رد نکنید. ممکن است یک مشکل نرم افزاری، مانند یک درایور قدیمی، یا در برخی موارد، یک مشکل سخت افزاری باشد. لطفاً قبل از نتیجه گیری سریع تمام روش های عیب یابی را امتحان کنید.

بررسی کابل ها در نداشتن سیگنال از مانیتور

قبل از اینکه هر چیز دیگری را امتحان کنید، با بررسی دقیق کابل های مانیتور ایکس ویژن خود شروع کنید. کابل معیوب، شل یا اشتباه قرار داده شده یکی از رایج ترین دلایل عدم سیگنال مانیتور ایکس ویژن است. در اینجا نحوه بررسی صحیح کابل های DVI، HDMI یا DisplayPort آمده است:

  • هر کابل را از برق بکشید و سپس آنها را دوباره وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که هر یک به درستی متصل شده اند (به طور کامل وارد شده اند).
  • بدیهی به نظر می رسد، اما باید مطمئن شوید که هر کابل در جای مناسبی قرار دارد.
  • در مرحله بعد، آسیب کابل را بررسی کنید. به دنبال ساییدگی، خمیدگی و بریدگی باشید. از آنجایی که برخی از مشکلات را نمی توان به راحتی مشاهده کرد، همچنین ایده خوبی است که انگشت خود را در امتداد هر کابل بکشید. این به شما این امکان را می دهد که مسائل کمتر واضح را احساس کنید.
  • پورت های کابل را بررسی کنید. گرد و غبار و زباله ها می توانند درگاه ها را مسدود کرده و در اتصال اختلال ایجاد کنند.
  • حالا هر کابل را روی یک مانیتور ایکس ویژن متفاوت تست کنید. اگر مانیتور ایکس ویژن یدکی ندارید، توصیه می‌کنیم از یک دوست بپرسید که آیا می‌توانید از مانیتور ایکس ویژن او استفاده کنید.
  • اگر کابلی با مانیتور ایکس ویژن جدید کار نمی کند، احتمالاً علت اصلی مشکل عدم سیگنال است. شما باید یک کابل جدید بخرید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  پاکسازی کامپیوتر از ویروس به صورت رایگان

اگر به نظر می رسد که همه کابل های شما در وضعیت مناسبی هستند، به راه حل احتمالی بعدی بروید.

بررسی منبع ورودی مانیتور ایکس ویژن

در بازار امروزی که تطبیق پذیری ضروری است، بسیاری از مانیتور ایکس ویژنها منابع ورودی متعددی دارند. اگر به هر دلیلی، مانیتور ایکس ویژن شما روی منبع ورودی اشتباه تنظیم شده باشد، بدون شک با مشکل سیگنال مواجه خواهید شد. با دسترسی به تنظیمات منوی نمایشگر می توانید منبع ورودی مانیتور ایکس ویژن را بررسی کنید (و تغییر دهید).

به سادگی منوی نمایش را باز کنید و به دنبال تنظیمات “منبع ورودی” بگردید. برخی از مانیتور ایکس ویژنها یک دکمه واقعی نیز در کنار خود دارند. این دکمه به شما این امکان را می دهد که از میان گزینه های مختلف بچرخید.

مانیتور ایکس ویژن خود را روی منبع ورودی مناسب تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر اتصال دستگاه شما به مانیتور ایکس ویژن از طریق کابل HDMI باشد، منبع ورودی را به عنوان HDMI تنظیم کنید.

بررسی آداپتورها در نداشتن سیگنال از مانیتور

اگر از آداپتور استفاده می کنید، حتما این را نیز بررسی کنید. گاهی اوقات، آداپتور نمایشگر ممکن است معیوب باشد، که می تواند مانع از اتصال شود. علاوه بر این، نوع آداپتور نیز می تواند مشکل ساز باشد. اگر آداپتور شما نمی تواند چندین مانیتور ایکس ویژن یا وضوح پیکربندی شده مانیتور ایکس ویژن شما را پشتیبانی کند، ممکن است مشکل عدم سیگنال را ایجاد کند. ما در مورد پیکربندی وضوح با جزئیات بیشتر در زیر بحث می کنیم.

ریست مانیتور ایکس ویژن

گاهی اوقات، تنظیم مجدد مانیتور ایکس ویژن می تواند به بازگرداندن همه چیز به حالت کار کمک کند. فرآیند تنظیم مجدد معمولاً ساده است، اما بسته به سازنده مانیتور ایکس ویژن شما می تواند متفاوت باشد. وب سایت پشتیبانی آنها را جستجو کنید یا به دفترچه راهنمای مانیتور ایکس ویژن مراجعه کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکلات تلویزیون CRT

تست با دستگاه یا مانیتور ایکس ویژن مختلف

کابل ها همه در وضعیت کار هستند و مانیتور ایکس ویژن شما روی ورودی مناسب تنظیم شده است؟ سپس این احتمال وجود دارد که مشکلی با خود مانیتور ایکس ویژن یا دستگاه شما وجود داشته باشد.

برای تعیین اینکه کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است، می توانید از مانیتور ایکس ویژن دیگری استفاده کنید:

  • مانیتور ایکس ویژن خود را با مانیتور ایکس ویژن دیگری تعویض کنید و دستگاه خود را به آن وصل کنید.
  • اگر مانیتور ایکس ویژن جدید خوب کار کند، به این معنی است که مانیتور ایکس ویژن شما احتمالاً معیوب است. شما باید آن را توسط سازنده بررسی و تعمیر کنید. بسته به عیب، ممکن است سرمایه گذاری روی یک مانیتور ایکس ویژن کاملا جدید مقرون به صرفه تر باشد.
  • اگر مشکل بدون سیگنال همچنان ظاهر می شود، به این معنی است که مشکل از رایانه شما است. شما باید دستگاه خود را عیب یابی کنید – در زیر نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم.

با این حال، به خاطر داشته باشید که یک مشکل یا تنظیمات دستگاه (مانند پیکربندی وضوح) می تواند باعث شود برخی از مانیتور ایکس ویژنها کار کنند و برخی دیگر کار نکنند. به همین دلیل، فقط برای اطمینان، توصیه می کنیم مانیتور ایکس ویژن خود را به رایانه دیگری نیز متصل کنید.

بررسی تنظیمات رزولوشن

قبل از باز کردن رایانه شخصی خود، ارزش دارد بررسی کنید که آیا پیکربندی رزولوشن اشتباه است یا خیر. اگر وضوح کارت گرافیک شما بالاتر از آن چیزی باشد که مانیتور ایکس ویژن شما می تواند پشتیبانی کند، تقریباً به طور قطع باعث ایجاد مشکل بدون سیگنال می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  هنگ کردن مداوم Xbox One

برای تنظیم رزولوشن به یکی از مانیتور ایکس ویژنهای خود می توانید حالت ایمن را راه اندازی کنید. به طور پیش فرض، کامپیوتر شما را با وضوح پایین راه اندازی می کند. سپس با استفاده از روش زیر می توانید تنظیمات نمایشگر را همانطور که می خواهید تنظیم کنید:

  • منوی تنظیمات ویندوز خود را باز کنید.
  • به «سیستم»، سپس نمایش، و سپس «رزولوشن نمایشگر» بروید.
  • به وضوح دلخواه تغییر دهید.
  • یک پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید این تنظیمات نمایشگر را حفظ کنید.
  • “حفظ تغییرات” را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: خرابی نور پس زمینه شما در مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 5 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »