نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل ظاهر شدن چراغ قرمز چشمک زن تلویزیون

ظاهر شدن چراغ قرمز چشمک زن/ اگر تلویزیون ایکس ویژن خود را روشن کنید و متوجه شوید که تنها چیزی که ظاهر می شود یک چراغ قرمز چشمک زن است، تنها نیستید. این یک مشکل رایج است. بیایید هر یک از این علل را بیشتر بررسی کنیم، و در مورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید بحث کنیم!

علت چشمک زدن چراغ قرمز در تلویزیون های ایکس ویژن چیست؟

وقتی چراغ تلویزیون ایکس ویژن شما شروع به چشمک زدن قرمز می کند، ممکن است نگران شوید. از این گذشته، قرمز تقریباً هرگز رنگ خوبی در فناوری نیست.

اما، فقط به این دلیل که تلویزیون ایکس ویژن شما به رنگ قرمز چشمک می زند، به این معنی نیست که از بین رفته است. این ممکن است، اما محتمل نیست. سه دسته کلی از مشکلات وجود دارد که باعث می شود دکمه پاور تلویزیون ایکس ویژن قرمز چشمک بزند:

  • جریان برق نامناسب: پریز برق یا محافظ برق شکسته، نور پس‌زمینه LED کوتاه، یا برد برق با خازن‌های متورم (به احتمال زیاد)
  • مشکلات اتصال / منبع: ممکن است گاهی اوقات یک نقص HDMI یا انتخاب نادرست منبع مقصر باشد (احتمال کمتر)
  • تلویزیون به چرخه برق نیاز دارد: تلویزیون شما به دلیل به‌روزرسانی نرم‌افزار بد فعال است و به چرخه برق نیاز دارد (گاهی اوقات «بازنشانی نرم» نامیده می‌شود)

ظاهر شدن چراغ قرمز چشمک زن

مشکل: جریان نامناسب برق

این شایع ترین دلیل چشمک زدن چراغ قرمز است. اگرچه دلایل دقیق متفاوت است، اما همه آنها تحت یک موضوع قرار می گیرند: برق به درستی به یک یا چند قسمت از تلویزیون شما جریان نمی یابد. معمولاً این اتفاق می‌افتد زیرا جریان برق به تلویزیون شما وارد می‌شود و یکی از قطعات را کوتاه می‌کند.

بیشتر اوقات، این آسیب به موارد زیر مربوط می شود:

  • سیم برق
  • برد پاور (قطعه ای در داخل تلویزیون که جریان 110 ولتی را از پریز دیواری به چیزی تبدیل می کند که تلویزیون می تواند آن را تحمل کند)
  • نوارهای نور پس زمینه LED، یا
  • برق خانه یا آپارتمان شما
این مطلب توصیه شده برای شما :  برفک زدن لوله های کولر گازی اسپلیت

در این مواقع، چراغ قرمز چشمک زن به این معنی است که تلویزیون یا خیلی زیاد یا خیلی کم برق دریافت می کند.

به عنوان مثال، اگر یک طوفان رعد و برق در منطقه شما رخ داده است، یا اگر منبع تغذیه تلویزیون به سادگی قدیمی یا معیوب است، هنگامی که می خواهید تلویزیون خود را روشن کنید، چراغ قرمز چشمک زن ظاهر می شود.

منبع تغذیه یا خازن بد

یکی از دلایل رایج خرابی منبع تغذیه، متورم شدن یا بادکردن خازن‌ها است. خازن ها اجزای کوچک، ارزان، اما حیاتی در تلویزیون هستند که برق را ذخیره و آزاد می کنند.

اگر آنها در معرض ولتاژ بیش از حد قرار گیرند، ممکن است متورم شوند و دچار اختلال شوند و باعث شود تلویزیون ایکس ویژن شما چراغ قرمز چشمک زن داشته باشد.

ظاهر شدن چراغ قرمز چشمک زن

محافظ برق و پریزهای دیواری

گاهی اوقات این مستقیماً تلویزیون شما نیست، بلکه آنچه تلویزیون شما به آن وصل شده است باعث ایجاد مشکل می شود. ممکن است پریز دیوار یا محافظ برق شما در معرض خطر قرار گرفته باشد که باعث چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون شما شده است.

نوارهای نور پس زمینه LED کوتاه

اکثر تلویزیون‌ها از مجموعه‌ای از چراغ‌های ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند تا جلوه «نور پس‌زمینه» ایجاد کنند، که تصویر شما را تمیزتر، روشن‌تر و به طور کلی بهتر می‌کند. نور پس زمینه توسط نواری از چراغ های LED ارائه می شود و از صفحه نمایش شما جدا است.

اگر LED ها کوتاه شوند، چراغ قرمز تلویزیون شما شروع به چشمک زدن می کند، صفحه نمایش شما کار نمی کند و باید خودتان آنها را تعویض کنید یا برای تعویض آنها هزینه کنید.

راه حل

بسته به جایی که جریان برق قطع می شود، این مشکل را به روش های مختلف با استفاده از ابزارها / قطعات جایگزین مختلف برطرف خواهید کرد.

  • یک سیم برق جدید،
  • یک برد / ترانسفورماتور جدید،
  • هر دوی آن چیزها،
  • خازن های جدید
  • نور پس زمینه LED جدید
  • یک تلویزیون کاملا نو،
  • محافظ برق جدید،
  • یا یک پریز دیواری جدید
این مطلب توصیه شده برای شما :  خراب شدن ویندوز 10

چگونه می دانید چه چیزی نیاز دارید؟ با رد همه چیز دیگر. درست است: برای رفع این مشکل، باید کارهای تحقیقاتی انجام دهید.

شما باید منبع قطع برق را پیدا کنید و آن را جایگزین کنید.

پریز برق و محافظ برق خود را بررسی کنید

از آنجایی که تعویض سیم برق، برد برق یا تلویزیون گران است، پیشنهاد می کنم ابتدا محافظ برق و پریز برق خود را بررسی کنید. تلویزیون خود را به یک پریز دیگر وصل کنید و در صورت نیاز از سیم داخلی استفاده کنید تا ببینید آیا تلویزیون شما منشا این مشکل است یا خیر.

اگر روشن شود، می‌دانید که یا به یک محافظ برق جدید نیاز دارید یا باید یک برقکار به پریز (احتمالاً سرخ شده) شما مراجعه کند. همیشه قبل از اینکه فرض کنید منبع تغذیه شما خراب است، پریز / محافظ برق خود را بررسی کنید.

از یک ولت متر برای تعیین محل قطعات اتصال استفاده کنید

اگر پریز دیوار و محافظ برق خود را رد کرده اید، به احتمال زیاد کابل برق، منبع تغذیه یا نور پس زمینه LED از کار افتاده است.

اما، قبل از اینکه بخواهید یک قطعه جدید سفارش دهید یا ضمانت تلویزیون خود را نقد کنید، یک مرحله دیگر وجود دارد که می توانید برای تأیید منبع مشکل انجام دهید.

از یک ولت متر برای تعیین اینکه آیا الکتریسیته به تلویزیون شما جاری است یا نه (و جریان در کجا متوقف می شود) استفاده کنید. ولت مترها ارزان و آسان برای استفاده هستند و به شما ایده خوبی می دهند که دقیقاً مشکل تلویزیون شما کجاست.

اگر پریز کار می کند اما ولت متر به شما در پریز نمی دهد، سیم برق شما خراب است. اگر ولت متر در خروجی نشان می دهد، اما ورودی سیم برق پشت تلویزیون را نشان نمی دهد، برد پاور شما خراب است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه افزودن رم بیشتر برای افزایش عملکرد لپ تاپ

حتی می‌توانید تلویزیون خود را باز کنید تا بیشتر مشخص کنید کدام قطعات باید تعویض شوند. پس از باز کردن، خازن‌ها و نور پس‌زمینه‌های LED را با برداشتن پنل پشتی تلویزیون و قرار دادن ولت متر در محل مناسب تست کنید.

شما به یک ولت متر نیاز ندارید، اما اگر یک ولت متر دارید، می تواند برای تشخیص اینکه آیا به یک سیم برق جدید یا یک برد برق جدید نیاز دارید، بسیار مفید است.

نحوه تعویض خازن های متورم یا دمیده شده

اگر فکر می‌کنید برد پاور شما خراب است، ممکن است خازن‌ها (که بخشی از برد پاور، سیستمی از اجزای کوچک‌تر هستند) متورم یا منفجر شده باشند.

شما می توانید خودتان آنها را با قیمت بسیار پایین جایگزین کنید – اگر ابزارها را دارید و کمی تجربه لحیم کاری دارید.

اگر ابزار لحیم کاری یا دانش ندارید، می توانید تلویزیون خود را به تعمیرگاه ببرید و آنها را به صورت حرفه ای تعویض کنید. ارزان نخواهد بود، اما همچنان از تعویض کل برد پاور یا خود تلویزیون گرانتر خواهد بود.

نحوه جایگزینی نور پس زمینه LED کوتاه

اگر تشخیص داده‌اید که نور پس‌زمینه‌های LED تلویزیون شما کوتاه شده است، می‌توانید با (استفاده از یاب قطعات یدکی ایکس ویژن برای پیدا کردن قطعاتی که با مدل تلویزیون شما کار می‌کنند) نورهای جدید سفارش دهید و خودتان آن‌ها را تعویض کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی و کمی صبر است – بدون نیاز به لحیم کاری یا دانش فنی. برای دسترسی به نوارهای LED باید پانل پشتی، بلندگوها، بردها و صفحه نمایش را بردارید، اما پس از انجام این کار، تعویض آنها آسان است!

مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شش =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »