نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات PS4

رایج ترین مشکلات PS4 . پس از هشت سال و عرضه یک کنسول جدید، برخی از رایج ترین مشکلات PS4 هنوز وجود دارند. بسیاری از مخرب ترین مشکلات – مانند خط آبی مخوف “Blue Line of Death” – فقط در مراحل اولیه تولید PS4 اعمال می شود. بدون توجه به اینکه کنسول شما چقدر جدید است، ممکن است مشکلات کوچکی مانند خارج شدن خودکار دیسک ها ظاهر شوند. از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، ما شما را با نحوه حل رایج‌ترین مشکلات PS4 آشنا می‌کنیم.

سه مدل مختلف PS4 وجود دارد: PS4 استاندارد، PS4 Slim و PS4 Pro. سونی فقط مدل “Slim” را PS4 می نامد که کار را دشوارتر می کند

تفاوت بین PS4 اصلی را بگویید. اگر در پیدا کردن کنسول PS4 مشکل دارید، به لبه‌های آن نگاه کنید. PS4 دارای لبه های تیز است، در حالی که مدل به روز شده “Slim” دارای لبه های گرد است. قبل از شروع حتما مدل خود را مشخص کنید.

همچنین، PS4 خود را به طور کامل خاموش کنید – از حالت استراحت استفاده نکنید – و دوباره آن را روشن کنید تا ببینید آیا این مشکل شما را حل می کند یا خیر. خاموش شدن کامل می تواند معجزه کند. در غیر این صورت به خواندن ادامه دهید.

 چراغ نشانگر آبی چشمک زن و رایج ترین مشکلات PS4

هشت سال بعد، «خط آبی مرگ» فلج کننده ترین مشکل در PS4 باقی مانده است. خط آبی تپنده ایکس باکس 360 با استفاده از «حلقه مرگ مرگ» یک مشکل فنی را نشان می دهد که می تواند به این معنی باشد که کنسول شما دیگر کار نمی کند. برخلاف حلقه قرمز، «خط آبی مرگ» به‌طور خودکار به این معنی نیست که PS4 شما مرده است، اما همان کار حلقه را انجام می‌دهد: به شما اطلاع می‌دهد که مشکل واقعاً بزرگی وجود دارد که بازنشانی PS4 به تنظیمات کارخانه ممکن است انجام نشود. حل.

هنگام راه‌اندازی PS4، چراغ نشانگر LED که کنار کنسول را تزئین می‌کند، باید قبل از سفید شدن، به سرعت به رنگ آبی درآید. با این حال، در کنسول‌هایی که از «خط آبی مرگ» رنج می‌برند، نور آبی به‌طور مداوم می‌تابد، که نشان‌دهنده خرابی خروجی ویدیو قبل از خاموش شدن غیرقابل توضیح است. در این حالت، کنسول هرگز سیگنالی به تلویزیون ارسال نمی کند و اساساً دستگاه را آجر می کند و از عملکرد عادی جلوگیری می کند. در حالی که این مشکل در زمان راه‌اندازی گسترده‌تر بود، اما همچنان برای بخش کوچکی از کاربران ظاهر می‌شود و اگر کنسول شما بین اواخر سال 2013 و اوایل سال 2014 تولید شده باشد، احتمالاً مشکل‌ساز خواهد بود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سنسور تنظیم دمای یخچال

راه حل های بالقوه

همانطور که سونی در راهنمای عیب یابی فوق ذکر کرده است، نور آبی چشمک زن می تواند نشان دهنده چندین مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. با این حال، چندین راه حل بالقوه وجود دارد که می توانید امتحان کنید. اگر مشکلی را در سخت افزار PS4 حل کردید، با پشتیبانی مشتری پلی استیشن تماس بگیرید یا کنسول خود را مستقیماً به فروشگاه رسمی سونی ببرید، زیرا گاهی اوقات می توانند تعمیرات یا تعویض در محل ارائه دهند. اگر فروشگاهی در منطقه شما وجود ندارد، احتمالاً باید کنسول خود را به سونی ارسال کنید. در این مرحله، کنسول شما ممکن است تحت ضمانت سازنده نباشد: اگر اینطور است، به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تعمیر باشید.

سخت‌افزار تلویزیون خود را به‌روزرسانی کنید

تعداد کمی از کاربران متوجه شده‌اند که به‌روزرسانی میان‌افزار تلویزیون، کمبود سیگنال صوتی و تصویری را برطرف کرده است. اگر تلویزیون جدیدتری دارید، به خصوص تلویزیونی که به اینترنت متصل است، به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید و سیستم عامل آن را به روز کنید. انجام این کار ممکن است تنظیمات HDMI را تغییر دهد و سازگاری دستگاه را برطرف کند.

پورت‌های HDMI را بررسی کنید

به پورت HDMI تلویزیون و PS4 خود به همراه کابل HDMI خود نگاهی بیندازید تا هر گونه ناهنجاری یا آسیب‌های ناشی از صدا را مشاهده کنید. در صورت امکان، کابل های HDMI جایگزین را امتحان کنید.

منبع تغذیه را بررسی کنید: دکمه پاور را در جلوی PS4 برای حداقل هفت ثانیه لمس کنید یا تا زمانی که سیستم دو بار بیپ کند و خاموش شود. پس از آن، سیم برق AC را از پریز برق جدا کنید و کانکتور AC IN و سیم برق را برای هر گونه آسیب یا ناهنجاری آشکار بررسی کنید.

هارد دیسک را بررسی کنید

مطمئن شوید که PS4 خاموش است، سپس سیم برق متناوب متناوب و هر کابل متصل دیگر را قبل از کشیدن درپوش محفظه HDD به بیرون جدا کنید. پس از برداشتن، هارد دیسک را برای هرگونه آسیب احتمالی بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی در محفظه HDD قرار گرفته است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  از تکامل بازی و سرگرمی ایکس باکس چه می دانید

تنظیم مجدد کنترلر

مطمئن شوید که همه چیز به درستی وصل شده است. دکمه PS روی کنترلر خود را فشار دهید و نگه دارید تا چراغ سیستم نارنجی شود. سپس دوباره دکمه PS را فشار داده و نگه دارید تا نور سفید شود. ما این روش را آزمایش کرده‌ایم و می‌تواند PS4 شما را به درستی بوت کند.

 چراغ نشانگر قرمز چشمک زن

گزارش‌های مربوط به “خط قرمز مرگ” به اندازه نور آبی چشمک زن فوق گسترده نیست، اما تقریباً به همان اندازه جدی است. در کنسول‌هایی که از «خط قرمز مرگ» رنج می‌برند، چراغ نشان‌دهنده LED که کنار کنسول را تزئین می‌کند، مکرراً به رنگ قرمز چشمک می‌زند و متعاقباً پس از انتشار سه بوق مشخص از سیستم خاموش می‌شود. این مشکل همانطور که در راهنمای کاربر PS4 ذکر شده و توسط سونی تأیید شده است به مشکلات گرمای بیش از حد مرتبط است که احتمالاً در نتیجه نقص فن است. با این حال، برخی از کاربران این مشکل را در عرض چند دقیقه پس از روشن کردن کنسول برای اولین بار گزارش کرده اند. خوشبختانه، این نشانه یک واحد کاملا آجری نیست.

راه حل های بالقوه

  • اگر مشکل ادامه داشت و با هیچ یک از راه حل‌های بالقوه زیر برطرف نشد، با پشتیبانی مشتریان پلی‌استیشن تماس بگیرید یا کنسول خود را مستقیماً به فروشگاه رسمی سونی ببرید تا تعمیر/تعویض را انجام دهید.
  • به آن استراحت دهید: دکمه پاور را در جلوی PS4 خود برای حداقل هفت ثانیه لمس کنید یا تا زمانی که سیستم بوق بزند و خاموش شود. سپس، منبع تغذیه را قطع کنید و اجازه دهید کنسول برای مدت زمان طولانی یا تا زمانی که به اندازه کافی خنک شود، استراحت کند، قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید.
  • فضای کافی به آن بدهید: PS4 خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا مطمئن شوید که اتاق تنفس کافی دارد و تا حد امکان از فرش و خدمات مشابه خودداری کنید. علاوه بر این، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که قرار دادن کنسول به صورت عمودی به کاهش گرمای بیش از حد کمک می‌کند (اگرچه اینطور نیست، با توجه به اینکه موقعیت دسترسی به دریچه دو طرف را مسدود می‌کند).
این مطلب توصیه شده برای شما :  عیب یابی تصویر تار تلویزیون ایکس ویژن

مشکل: پورت HDMI آسیب دیده و کابل های HDMI معیوب

ممکن است این مورد خاص PS4 یا گسترده نباشد، اما برخی از بازیکنان پلی استیشن مشکلاتی را گزارش کرده اند که ناشی از آسیب دیده بودن پورت HDMI در واحدهای PS4 آنها است. این مشکل که منجر به عدم خروجی صدا یا تصویر در تلویزیون می شود، اغلب به دلیل اختلال در اتصال ناشی از خم شدن قطعه فلزی در درگاه HDMI داخلی کنسول ایجاد می شود. اگرچه دلیل خم شدن قطعه ناشناخته است، اما به طور موثر پورت را ناسازگار می کند زیرا قطعه خم شده دیگر نمی تواند به درستی به سیم HDMI متصل شود. علاوه بر این، گزارش هایی از کابل های HDMI معیوب وجود دارد که به دلایلی کار نمی کنند.

در حالی که این مشکل در محموله‌های بعدی PS4 پس از راه‌اندازی کنسول حل شد، اگر یک واحد متعلق به قبل خریداری کرده‌اید یا با مشکلات HDMI مواجه هستید، همچنان می‌خواهید پاسخ‌های احتمالی را در زیر جستجو کنید.

راه حل های بالقوه رایج ترین مشکلات PS4

اگر هیچ یک از راه حل های بالقوه زیر مشکل را حل نکرد، با Sony تماس بگیرید. اگرچه تایید نشده است، سونی احتمالاً ظرف چند روز پس از تأیید مشکل یک کابل جایگزین رایگان برای شما ارسال خواهد کرد.

  • پورت های HDMI را بررسی کنید: به پورت HDMI تلویزیون و PS4 خود نگاهی بیندازید تا هر گونه ناهنجاری یا آسیب به همراه کابل HDMI خود را مشاهده کنید. در صورت امکان، کابل های HDMI جایگزین را امتحان کنید.
  • فلز را به عقب خم کنید: اگر به وضوح می‌توانید تکه‌ای از فلز را که به سمت بالا خم شده در درگاه HDMI کنسول ببینید، با استفاده از یک پین یا ابزار کوچک، قطعه آسیب‌دیده را به سمت پایین خم کنید. همچنین، مطمئن شوید که پورت هیچ دندانی را از بین نبرده یا آسیب بیشتری به کابل HDMI وارد نکرده است. اگر مشکل این است، حتی اگر کنسول شروع به کار کند، ممکن است همچنان بخواهید با Sony تماس بگیرید و درخواست جایگزینی کنید.
  • از کابل HDMI دیگری استفاده کنید: اگر به اندازه کافی بدشانسی می‌آورید که یک کابل HDMI معیوب از سونی دریافت می‌کنید، به سادگی از کابل دیگری استفاده کنید یا یک کابل HDMI بهتر بخرید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: راهکارهای رفع روشن نشدن ps4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »