نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات ایکس باکس وان و رفع آنها

رفع مشکلات ایکس باکس وان: حتی با ورود Xbox Series X و Series S، رایج ترین مشکلات ایکس باکس وان پابرجاست. مشارکت مایکروسافت در نسل هشتم کنسول شاهد چندین بازنگری بود که هر کدام مشکلات قبلی را برطرف کرده و مشکلات خود را معرفی کردند.

نحوه رفع مشکلات ایکس باکس وان

در این راهنما، ما شما را از طریق مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید و اینکه چگونه می‌توانید آن‌ها را در تمامی نسخه‌های کنسول حل کنید، راهنمایی می‌کنیم. اگرچه ممکن است مشکلی که دارید در پشت Xbox One شما نباشد. اگر مشکل خود را در لیست زیر نمی بینید، حتما راهنمای عیب یابی Xbox series X و لیست مشکلات رایج Xbox Live را بررسی کنید.

ارتباط با مایکروسافت

توصیه می کنیم از وب سایت مایکروسافت برای ثبت نام Xbox One خود استفاده کنید. انجام این کار، مشکلاتی را که هنوز تحت پوشش گارانتی هستند، تسریع می کند. ثبت کنسول خود به شما امکان می دهد وضعیت گارانتی خود را نیز مشاهده کنید. اگر کنسول شما تحت گارانتی است، تعمیرات رایگان است.

روی صفحه نمایش گیر کرده است

هنگامی که به طور کامل بوت می شود، ایکس باکس وان می تواند مدت زیادی طول بکشد – در واقع تا 10 دقیقه. منظور ما روشن کردن ایکس باکس وان از خاموش بودن کامل است، نه از حالت استراحت. هنگام بوت شدن، یک صفحه سبز رنگ با آرم Xbox برای چند دقیقه قبل از اینکه رابط کاربری ظاهر شود، آویزان می شود. اگر 10 دقیقه یا بیشتر منتظر بوده اید، باید هارد ریست را انجام دهید.

رفع مشکلات ایکس باکس وان

راه حل های ممکن برای رفع مشکلات ایکس باکس وان:

قبل از رفتن به هارد ریست، توجه داشته باشید که انجام این کار باعث پاک شدن همه حساب‌ها، ذخیره داده‌ها و سایر داده‌های ذخیره شده در سیستم می‌شود. اگر عضو Xbox Live Gold هستید، اطلاعات ذخیره شده شما احتمالاً در فضای ابری است. اگر هنوز فرصتی برای همگام سازی آن نداشته اید، سعی کنید با نگه داشتن دکمه Xbox روی کنسول به مدت 10 ثانیه، کنسول را خاموش کنید. سپس، اگر دسترسی دارید، قبل از انجام بازنشانی، داده های ذخیره شده خود را همگام یا پشتیبان بگیرید. در غیر این صورت:

  • با نگه داشتن دکمه Xbox به مدت 10 ثانیه، ایکس باکس وان خود را خاموش کنید. پس از خاموش شدن، دکمه sync، eject و Xbox را روی کنسول خود نگه دارید تا زمانی که دو بوق (حدود 10 ثانیه) بشنوید. دکمه ها را رها کنید و منوی بازنشانی کارخانه را مشاهده خواهید کرد. اگر یک ایکس باکس وان اس بدون دکمه خروج دارید، دکمه همگام سازی و ایکس باکس کار می کند.
  • کدهای خطا E100، E200، E204، E207، E101، E102، E106، E203، E208 و E305 نشان می‌دهند که ممکن است نیاز به به‌روزرسانی آفلاین سیستم داشته باشید. می توانید دستورالعمل های کامل را در وب سایت ایکس باکس بیابید. به طور خلاصه، با این حال، شما نیاز به یک حافظه USB فرمت شده با NTFS دارید، همان سیستم فایلی که ویندوز از آن استفاده می کند. فایل به‌روزرسانی را از وب‌سایت Xbox که قبلاً پیوند داده شده است دانلود کنید و فایل $SystemUpdate را در درایو USB با فرمت NTFS کپی کنید. چوب را بیرون بیاور در ایکس باکس وان خود، همان ترکیب دکمه‌ای که در بالا توضیح داده شد را اجرا کنید تا در منوی عیب‌یابی راه‌اندازی شود. USB خود را وصل کنید و Offline System Update را انتخاب کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع کار نکردن ماوس روی PS4

دیسک درایو صدای سنگ زنی می دهد

این مشکل چیزی است که تعدادی از کاربران ایکس باکس وان گزارش داده اند. اما خوشبختانه، آنها نیز گزارش می دهند که در واقع به دیسک آسیب نمی رساند. هنگامی که یک دیسک را در درایو نوری کنسول قرار می دهید، صدای سایشی ایجاد می کند. سپس یک پیغام خطا می‌خواند: «متأسفیم، نمی‌توانیم آن دیسک را پخش کنیم. یک بازی ایکس‌باکس وان، سی‌دی موسیقی، یا یک فیلم روی بلوری یا دی‌وی‌دی را امتحان کنید.» خوشبختانه این مشکل فقط در Xbox One اصلی وجود دارد.

راه حل های ممکن:

مایکروسافت چندین بار به این مشکل خاص پرداخته و تأیید کرده است که دارندگان می توانند سخت افزار را برگردانند. اگر با درایوهای نوری آشنا هستید، همیشه می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید، اما در این فرآیند گارانتی خود را باطل خواهید کرد. اگر از این مشکل رنج می برید، گزینه های شما محدود است.

  • سخت افزار را به جایی که خریداری کرده اید برگردانید. مایکروسافت این مشکل را در واحدهای راه اندازی با ارائه بازی های رایگان به افراد آسیب دیده برطرف کرد. به نظر نمی‌رسد که تبلیغات هنوز فعال باشد. اما اگر صدای کوبیدن را در درایو دیسک می‌شنوید، همچنان احتمالاً می‌توانید کنسول خود را برگردانید. در صورت خرید دست دوم، همیشه درایو دیسک را بررسی کنید.
  • با استفاده از یکی از روش های تماس بالا، مستقیماً با مایکروسافت تماس بگیرید. تیم پشتیبانی این شرکت در حال ترتیب دادن جایگزین‌هایی است و در برخی موارد قبل از ارسال سیستم، یک کنسول جدید با یک بازی انتخابی برای شما ارسال می‌کند.
این مطلب توصیه شده برای شما :  علت داغ شدن پردازنده کامپیوتر

رفع مشکلات ایکس باکس وان: ایکس باکس وان آپدیت نمی شود

برخی از کاربران مشکلاتی را در مرحله به‌روزرسانی اجباری گزارش کرده‌اند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ایکس باکس وان نمی تواند به اکثر ویژگی های ایکس باکس وان دسترسی داشته باشد.

رفع مشکلات ایکس باکس وان

راه حل های ممکن:

این ممکن است یک مشکل با ایکس باکس وان، مشکل اتصال اینترنت شما یا حتی مشکلی در پایان مایکروسافت باشد. صرف نظر از علت، نتیجه سیستمی است که به درستی کار نمی کند. قبل از تماس با مایکروسافت، ابتدا باید چند مرحله را امتحان کنید.

  • اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید. شاید واضح باشد، اما هر گونه قطع اتصال می تواند کل فرآیند را از مسیر خارج کند.
  • بعدا دوباره تلاش کنید. اگر با دانلود به‌روزرسانی مشکل دارید، ممکن است مشکلی در انتهای مایکروسافت باشد. از جمله تعداد زیادی از کاربران که سعی می‌کنند به‌طور هم‌زمان به‌روزرسانی شوند یا تعمیر و نگهداری سرور. یک یا دو ساعت به آن فرصت دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، صفحه Microsoft Live Status را بررسی کنید. اگر مشکلی در انتهای آن وجود داشته باشد، مایکروسافت یک هشدار وضعیت خواهد داشت.
  • سخت افزار خود را بررسی کنید باز هم یک مورد واضح است. اما اگر از اتصال بی سیم در Xbox One استفاده می کنید و خطا دریافت می کنید. یک اتصال سیمی از طریق اترنت را امتحان کنید.
  • Xbox One خود را دوچرخه سواری کنید. دکمه پاور را به مدت پنج ثانیه نگه دارید تا خاموش شود. سپس سیستم را از برق بکشید و 30 ثانیه صبر کنید. دوباره آن را به برق وصل کنید و روشن کنید. با این کار کش پاک می شود و کارت شبکه ریست می شود.
  • اگر پیام خطای خاصی در رابطه با به‌روزرسانی‌ها یا به طور کلی اتصال آنلاین دریافت می‌کنید. به فهرست خطاهای اتصال شبکه مایکروسافت مراجعه کنید.
  • اگر به‌روزرسانی همچنان دانلود نمی‌شود، وقت آن است که با مایکروسافت تماس بگیرید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل کار نکردن صفحه لمسی تبلت

مقالات مرتبط:

خرابی اجرای بازی Xbox Series S

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »