نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رهایی از عدم اتصال PS5 به وای فای

عدم اتصال PS5 به وای فای / یکی از کنسول های بازی محبوب میان جوانان و نوجوانان PS5 می باشد. اما بعد از مدتی کاربران درمورد عدم اتصال دستگاه به وای فای شکایت می کنند. به طور کلی مشکل عدم اتصال PS5 به وای فای یک مشکل عام و رایج است و می توان در اکثر دستگاه ها آن را مشاهده کرد. اگر شما نیز یکی از کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه شده اید می توانید در این مقاله همراه ما باشید.

عدم اتصال PS5 به وای فای

دلایل عدم اتصال PS5 به وای فای

دلایل متعددی برای عدم اتصال PS5 به وای فای وجود دارد. چرا وای فای ممکن است در حال حاضر روی PS5 شما کار نکند؟ در ادامه این مقاله رایجترین دلایل مورد بررسی قرار می گیرد.

نداشتن اتصال به وای فای اینترنت

اگر PS5 شما نمی تواند از طریق وای فای به اینترنت متصل شود، ممکن است وای فای شما اتصال اینترنت را از دست داده باشد. برای بررسی، تست شبکه را روی PS5 خود اجرا کنید تا بدانید نقطه خرابی کجاست. از طرف دیگر، می‌توانید با بررسی اینکه آیا دستگاه دومی مانند تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ نیز مشکلی در اتصال به اینترنت دارد، وای‌فای خود را مورد بررسی قرار دهید.

اتصال وای فای کند یا متناوب

اگر به نظر می رسد اتصال وای فای شما کار می کند، اگر وای فای شما به دلیل اتصال کند یا مشکل اتصال متناوب ناپایدار باشد. ممکن است PS5 شما همچنان برای اتصال به PSN یا هنگام اتصال به سرورهای بازی مشکل داشته باشد. دوباره، تست سرعت را روی PS5 یا دستگاه دوم خود انجام دهید و ببینید سرعت دانلود و آپلود چقدر سریع است. اگر هنگام بازی آنلاین با تاخیر مواجه هستید، ممکن است پینگ خیلی زیاد باشد.

مشکلات سیگنال وای فای

سیگنال Wifi به حدود 30 فوت در اطراف روتر محدود شده است. اگر دیوار بتنی، شیشه یا فلز ضخیم بین روتر و PS5 وجود داشته باشد، قدرت سیگنال بیشتر کاهش می یابد. تداخل سیگنال نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند. سایر روترها و دستگاه های بی سیم در محدوده روتر شما می توانند بر سیگنال تأثیر بگذارند و در نتیجه باعث افت کیفیت کلی سیگنال شوند.

همچنین ممکن است عدم اتصالبه اینترنت به دلیل آفلاین بودن  PSNباشد. ممکن است چند نفر واقعاً مشکل وای فای نداشته باشند (اگر از بی سیم در PS5 خود استفاده کنند ممکن است اینطور به نظر برسد) و دلیل اصلی آن کاملاً به دلیل قطع یا تعمیر شبکه پلی استیشن است. سرورهای PSN ممکن است هر از چند گاهی از کار بیفتند، بنابراین مطمئن شوید که وضعیت سرور را به عنوان بخشی از عیب یابی خود بررسی کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عیب یابی تصویر تار تلویزیون ایکس ویژن

راه های رفع مشکل کار نکردن وای فای PS5

همانطور که می بینید، اگر به نظر می رسد اتصال وای فای شما روی PS5 شما کار نمی کند. فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. از آنجایی که هیچ دلیل واحدی وجود ندارد، باید تعدادی از مراحل عیب یابی را برای شناسایی و رفع مشکل وای فای خود امتحان کنید. در زیر راه حل های ممکنی وجود دارد که باید انجام دهید.

بررسی وضعیت سرور PSN

همانطور که در بالا ذکر شد، سرورهای شبکه پلی استیشن ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که گاهی باعث اختلال در خدمات آنلاین می شود. به طور معمول، مشکلات سرور زیاد طول نمی کشد، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود. با این حال، می‌توانید با مراجعه به صفحه رسمی وضعیت سرور PSN، به‌صورت دستی بررسی کنید که آیا منطقه شما دچار قطعی یا مشکل در حال انجام سرور شده است.

عدم اتصال PS5 به وای فای

چرخه برق روتر

اگر اتصال اینترنت بی سیم PS5 شما کار نمی کند، ممکن است به دلیل عدم پاسخگویی روتر شما باشد. برای بررسی، روتر را به طور معمول خاموش کنید و آن را به مدت 30 ثانیه از منبع تغذیه جدا کنید. این زمان باید برای پاک کردن سیستم روتر کافی باشد و به طور بالقوه هر گونه باگ شبکه ای را که باعث مشکل وای فای شما می شود برطرف می کند.

بررسی صحیح بودن نام کاربری و رمز عبور

اگر نام کاربری و رمز عبور وای فای شما اخیراً تغییر کرده است. و فراموش کرده اید که PS5 خود را به روز کنید، این می تواند دلیل قطع اتصال بی سیم باشد. در قسمت تنظیمات شبکه، سعی کنید دوباره اتصال بی سیم خود را راه اندازی کنید تا ببینید آیا نیاز به اتصال مجدد به وای فای دارید یا خیر.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه از داغ شدن بیش از حد PS5 خود جلوگیری کنیم؟

اجرا تست اتصال شبکه

اگر هیچ مشکلی از سمت سرور گزارش نشده است و پس از راه اندازی مجدد روتر چیزی تغییر نکرده است. کار بعدی که می توانید انجام دهید این است که اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید. تا بدانید نقطه خرابی ممکن است کجا باشد.

برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • به شبکه بروید.
  • به وضعیت اتصال بروید.
  • تست اتصال اینترنت را انتخاب کنید.

هنگامی که تست سرعت به پایان رسید، خرابی را پیدا کنید. اصولا علت خرابی ها ممکن است در PSN، اینترنت و IP ایجاد شده باشد.

بررسی اتصال کند یا متناوب

اگر شبکه وای فای شما همچنان قطع می شود یا خیلی کند می شود. PS5 شما ممکن است نتواند اتصال محکمی به سرورهای شبکه پلی استیشن برقرار کند. این عدم اتصال به نوبه خود می تواند به نظر برسد که وای فای شما به درستی کار نمی کند.

اگر متوجه شدید که دیگر دستگاه‌های بی‌سیم شما (مانند تلفن هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت) از اینترنت قطع می‌شوند. یا به نظر می‌رسد که وب‌سایت‌ها یا صفحات را خیلی کند بارگیری می‌کنند، ممکن است مشکل اتصال به اینترنت کند داشته باشید.

اگر فکر می کنید که به دلیل اتصال کند یا متناوب باید اتصال بی سیم خود را عیب یابی کنید، به شدت توصیه می کنیم از ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP کمک بگیرید.

عدم اتصال PS5 به وای فای

نزدیک  کردن PS5 خود به روتر

اگر PS5 شما در اتاق دیگری قرار دارد، سعی کنید آن را به روتر نزدیک کنید تا ببینید آیا تفاوتی وجود دارد یا خیر. به خاطر داشته باشید که قدرت سیگنال وای فای شما با چیزهایی مانند دیوارهای ضخیم، بتنی، شیشه یا فلز به شدت کاهش می یابد.

اگر در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید و روترهای دیگری در نزدیکی شما وجود دارد، ممکن است بر سیگنال اتصال بی سیم شما تأثیر بگذارند. اگر کاهش فاصله فیزیکی بین کنسول و روتر شما تجربه آنلاین شما را بهبود می بخشد، به این معنی است که سیگنالی که به PS5 شما می رسد کاهش می یابد.

در صورت امکان، همیشه اتصال سیمی را به بی سیم ترجیح دهید. می توانید از کابل LAN برای اتصال مستقیم PS5 خود به روتر استفاده کنید. کابل اترنت ارزان است، بنابراین اگر نیاز به استفاده از کنسول خود در اتاق دیگری دارید، همیشه می توانید کابل طولانی تری بخرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5

استفاده از یک کانال وای فای متفاوت

روترها طوری برنامه ریزی شده اند که از یک کانال پیش فرض برای اتصال وای فای استفاده کنند. مشکل این است که این تنظیمات دقیقاً ممکن است توسط روترهای همسایه شما استفاده شود. برای اینکه ببینید آیا کانال وای فای شما خیلی شلوغ است، به تنظیمات روتر خود بروید و از کانال دیگری استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه کانال‌های روتر خود را تغییر دهید، از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید، با سازنده روتر تماس بگیرید یا از ISP خود کمک بگیرید (اگر روتر را از آن شرکت سازنده تهیه کرده اید).

تغییر تنظیمات DNS در PS5 خود

به طور پیش فرض، PS5 شما باید از تنظیمات DNS که روتر شما به آن می دهد استفاده کند. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که سرورهای DNS ISP شما ممکن است مشکل ساز باشند.

برای اینکه ببینید آیا به دلیل DNS مشکلی در شبکه دارید، سعی کنید از DNSهای رایگان دیگری مانند DNSهای Google یا هر DNS شخص ثالث رایگان دیگری استفاده کنید.

برای تغییر تنظیمات DNS در PS5:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. Networkرا انتخاب کنید.
  3. تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. تنظیم اتصال اینترنت را انتخاب کنید.
  5. به پایین بروید و گزینه Set Up Manually را انتخاب کنید.
  6. استفاده از Wifi را انتخاب کنید.
  7. DNSرا انتخاب کنید.
  8. Primary DNSرا به 8.8.8.8 تغییر دهید.
  9. DNSثانویه را به 8.8.4.4 تغییر دهید.
  10. انجام شد را انتخاب کنید.

بازنشانی PS5 خود به تنظیمات کارخانه

بازنشانی به تنظیمات کارخانه آخرین راه است. اگر پس از انجام تمام راه‌حل‌های این راهنما، وای‌فای PS5 شما هنوز کار نمی‌کند، آخرین مرحله‌ای که باید امتحان کنید، بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. به یاد داشته باشید که قبل از بازنشانی حتما از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید. زیرا در صورت بازنشانی به حالت کارخانه دستگاه ذخیره ساز و تنظیمات نرم افزار به حالت تنطیمات اصلی کارخانه باز گردانده می شود.

آیا می دانید: روش های جلوگیری از داغی PS5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »