نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج تبلت‌های هوشمند

این روزها وجود تبلت‌های هوشمند زندگی انسان‌ها را متحول کرده و امکانات بیشماری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از طرفی این دستگاه های هوشمند مانند هر وسیله دیگر مدتی بعد خرید در اثر استفاده نابجا دچار مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری شده و به تعمیر نیاز پیدا می کنند.

در این مقاله از نمایندگی ایکس ویژن قصد داریم مشکلات رایج تبلت های هوشمند را به شما معرفی کنیم تا با دانستن این مشکلات از بروز آن ها جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اندکی درباره تعمیر تبلت‌های هوشمند

تعمیر تبلت های هوشمند به دانش و تخصص زیادی نیاز دارد. بنابراین توصیه می کنیم در صورت خرابی دستگاه خود، عیب یابی و تعمیر آن را به دست یک متخصص حرفه ای در این زمینه بسپارید. در غیر این صورت ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه هوشمند شما وارد شود.

سوال اغلب کاربران این است که از کجا بفهمیم تبلت هوشمند ما خراب شده و به تعمیر تخصصی نیاز دارد. در پاسخ باید بگوییم مشاهده برخی نشانه ها مانند شارژ نشدن تبلت، داغی بیش از اندازه آن، هنگ کردن دستگاه به خصوص هنگام اجرای برنامه، ورود آب یا هر مایع دیگر به داخل تبلت و… می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری به آن وارد کند.

تبلت‌های هوشمند

رایج‌ترین تعمیرات مربوط به تبلت‌های هوشمند

نمایندگی های بسیاری در سراسر کشور خدمات مربوط به تعمیر تبلت های هوشمند را انجام می دهند. گاهی اوقات با چند ترفند ساده مشکل برطرف می شود اما گاهی اوقات شدت آسیب دیدگی به قدری زیاد است که قطعه معیوب حتما باید تعویض شود. در ادامه مهم ترین قطعات تبلت و نشانه های خرابی آن ها به شما معرفی می شوند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه استفاده از کنترلر PS4 در PS5

ال‌سی‌دی تبلت

مانیتور گلکسی‌تب که اصلی‌ترین قطعهٔ آن نیز بوده و علاوه بر کاربردهای مرسوم، نقش دفتر را برای قلمِ مخصوص گلکسی‌تب (ویژهٔ طراحی، یادداشت‌برداری و…) ایفا می‌کند. همین ال‌سی‌دی هم‌زمان بیشترین میزان حساسیت را در بین قطعات این محصول نیز دارا می‌باشد.

دلایل خرابی ال‌سی‌دی تبلت

تبلت سامسونگ در صورت استفاده نادرست، جابه‌جایی غیراصولی، عدم استفاده از محافظ‌های مرسوم، دچار آسیب‌دیدگی‌هایی از قبیل ضربه، آب‌خوردگی و… ممکن است شود که در پی آن مانند تمام مانیتورها دچار مشکلاتی همچون شکستگی، پرش تصویر، تغییر رنگ تصویر و… خواهد شد؛ لازم به توضیح است که مثال‌های گفته شده صرفاً مواردی هستند که بیشترین گزارش را توسط کاربران داشته‌اند و آسیب‌های گستردهٔ ال‌سی‌دی تنها محدود به این موارد نیستند.

در صورتی که ضربه وارد شده به تبلت تنها منجر به شکستگی گلسِ محافظ شده باشد دیگر نیازی به تعویض ال‌سی‌دی تبلت سامسونگ نخواهد بود. در تعویض گلس، ال سی دی اورجینال دستگاه دست نخورده و بر روی دستگاه باقی خواهد ماند. این کار هزینهٔ تعمیرات تبلت سامسونگ را بسیار کاهش می‌دهد. نکتهٔ شایان توجه دبارهٔ شکستگی، آن است که این اتفاق روی تاچ و عملکرد صفحه نمایش شما تاثیری نمی‌گذارد، به جز نقاطی که ترک خورده است.

خرابی دکمه هوم تبلت هوشمند

معمولاً خرابی‌های مرتبط با دکمه هوم، به دلیل ساییدگی و فرسودگی، خرابی فیزیکی دکمه خانه و یا آسیب دیدن فلت و کابل متصل به مادربرد اتفاق می‌افتد. به طور کلی این دکمه، به طور فیزیکی متصل به مانیتور است و دو کابل سیگنال دکمه هوم را به برد منطقی انتقال می‌دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  خرابی بک لایت تلویزیون

یک کابل به بالای صفحه نمایش می رود و به بالای برد منطقی وصل می‌شود و دیگری به برد منطقی از زیر دکمه خانه و سمت چپ متصل می‌شود. با توجه به این ساختار، اگر ضربه سختی به نمایشگر تبلت وارد شود، یکی از بخش‌هایی که امکان خرابی و از کارافتادن آن وجود دارد، همین دکمه است.

باتری تبلت

باتری گلکسی‌تب‌های سامسونگ مانند هر محصول الکترونیک دیگری، قطعه‌ای مصرفی بوده که بعد از مدتی استفاده، عمر مفید آن به پایان می‌رسد یا به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، ممکن است خراب شود. باتری به دلیل خاصیت ذاتی‌اش قابلیت تعمیر ندارد و تنها راه، تعویض آن با قطعهٔ اصلی است.

خرابی آی سی تغذیه تبلت

یکی از مهم‌ترین قسمتهای مدار شارژ تبلت، مدار مجتمع منبع تغذیه است. این آی‌سی وظیفه کنترل جریان الکتریکی تبلت را بر عهده دارد. مشکلاتی که نشان می دهد مدار منبع تغذیه معیوب است، خاموش کردن مکرر تبلت ، تخلیه زود هنگام شارژر ، شارژ نشدن دستگاه و گرم شدن بیش از حد باتری است. در صورت بروز هر یک از این مشکلات ، قسمت مربوط به شارژ و تغذیه تبلت بررسی شده و در صورت خرابی آی‌سی ، این قسمت از دستگاه تعویض می‌شود.

نمایندگی مجاز تعمیر تبلت‌های هوشمند ایکس ویژن

همان طور که گفته شد تبلت‌های ایکس ویژن نیاز به دقت و تخصصی بیش از دستگاه‌های مشابه دارند وگرنه خسارتی که به کاربر وارد می‌کنند به جز جنبهٔ اقتصادی، باعث از بین رفتن اطلاعات غیرقابل قیمت‌گذاریِ آنها خواهد بود که این به هیچ عنوان مطلوبِ مشتریان گرامی و نیز ما، در مرکز تخصصی تعمیرات ایکس ویژن نیست و به همین دلیل مجرب‌ترین و به‌روزترین کارشناسان و متخصصین ما در خدمت شما هستند تا هر چه زودتر تبلت هوشمند عزیزتان را صحیح و سلامت همانند روز نخست، تحویل بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی‌های موردی و دقیق‌تر، از طریق راه‌های ارتباطی گفته شده و همچنین فرم نظرات پایین همین صفحه می‌توانید با ما در تماس باشید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مقایسه PlayStation Plus در مقابل Xbox Game Pass

آیا می دانید: روش های رفع مشکل هنگ کردن تبلت هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سیزده =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »