نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت نداشتن سیگنال در تلویزیون ایکس ویژن

نداشتن سیگنال در تلویزیون . اما وقتی تلویزیون ایکس ویژن خود را روشن می کنید و سیگنالی وجود ندارد چه باید کرد؟ این می تواند یک تجربه ناامید کننده باشد، اما نگران نباشید، این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که برای رفع هیچ سیگنالی در تلویزیون ایکس ویژن خود نیاز دارید.

نداشتن سیگنال در تلویزیون

بررسی علت نداشتن سیگنال در تلویزیون ایکس ویژن

هنگامی که تلویزیون خود را روشن می کنید و صفحه خالی است یا پیام “بدون سیگنال” روی صفحه ظاهر می شود، هیچ سیگنالی در تلویزیون ایکس ویژن شما رخ نمی دهد. این می تواند به دلایل مختلفی مانند کابل یا اتصال معیوب، قطع برق، مشکل در دستگاه منبع و یک مشکل دیگر در تنظیمات تلویزیون باشد.

علل رایج عدم سیگنال در تلویزیون ایکس ویژن

شایع ترین دلایل عدم سیگنال در تلویزیون های ایکس ویژن، کابل ها یا اتصالات معیوب، قطع برق، مشکل در دستگاه منبع یا مشکل در تنظیمات تلویزیون است. بیایید هر یک از این دلایل را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم..

کابل ها یا اتصالات معیوب

شایع ترین دلیل عدم سیگنال در تلویزیون ها، کابل یا اتصال معیوب است. ممکن است کابل HDMI معیوب، اتصال بد یا کابل آسیب دیده باشد. مهم است که همه کابل ها و اتصالاتی را که تلویزیون شما را به دستگاه منبع متصل می کنند (مانند پخش کننده DVD یا جعبه کابل) بررسی کنید.

قطعی برق

یکی دیگر از دلایل رایج عدم سیگنال در تلویزیون های ایکس ویژن، قطع برق است. اگر جریانی که به دریافت متصل است در منطقه شما خراب شود، تلویزیون شما ممکن است نتواند سیگنالی را از دستگاه منبع دریافت کند. مهم است که وب سایت شرکت برق محلی خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا قطع برق مربوط به پذیرش در منطقه شما رخ داده است یا خیر.

این مطلب توصیه شده برای شما :  انتقال داده های بازی PS4 به PS5

مشکل با دستگاه منبع

یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم سیگنال در تلویزیون های ایکس ویژن می تواند مشکل دستگاه منبع باشد. ممکن است کابل یا اتصال معیوب، دستگاهی که به درستی کار نمی کند یا دستگاهی که با تلویزیون سازگار نیست باشد. مهم است که کابل ها و اتصالاتی را که دستگاه منبع را به تلویزیون وصل می کنند بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می کند و با تلویزیون سازگار است.

مشکل در تنظیمات تلویزیون

در نهایت، مشکل در تنظیمات تلویزیون می تواند دلیل عدم سیگنال در تلویزیون های ایکس ویژن باشد. این ممکن است به دلیل تنظیمات بد تلویزیون شما یا اتصال معیوب باشد. مهم است که تمام تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید و از درست بودن آنها مطمئن شوید.

مراحل عیب یابی برای رفع عدم وجود سیگنال در تلویزیون ایکس ویژن

اکنون که دلایل رایج عدم سیگنال در تلویزیون های ایکس ویژن را بررسی کردیم، بیایید برخی از مراحل عیب یابی را ببینیم که می توانید برای رفع عدم سیگنال دنبال کنید.

بررسی کابل ها و اتصالات

اولین قدم برای عیب‌یابی عدم وجود سیگنال در تلویزیون ایکس ویژن، بررسی همه کابل‌ها و اتصالات است. به ویژه، باید کابل HDMI را که تلویزیون را به دستگاه منبع متصل می کند، بررسی کنید و مطمئن شوید که اتصالات محکم هستند. همچنین باید کابل برقی را که تلویزیون را به پریز برق متصل می کند، بررسی کنید.

ریست کردن تلویزیون

اگر بررسی کابل ها و اتصالات مشکل عدم سیگنال را حل نکرد، مرحله بعدی تنظیم مجدد تلویزیون است. برای انجام این:

  • کابل برق را از پریز جدا کنید
  • چند ثانیه صبر کنید، سپس آن را دوباره وصل کنید. این عملیات تلویزیون را بازنشانی می کند و ممکن است سیگنال عدم را برطرف کند.
این مطلب توصیه شده برای شما :  HDMI در مقابل ColorStream

بررسی دستگاه منبع

اگر تنظیم مجدد تلویزیون سیگنال عدم را برطرف نکرد، مرحله بعدی بررسی دستگاه منبع است. این برای بررسی کابل ها و اتصالاتی است که دستگاه منبع را به تلویزیون وصل می کند و همچنین اطمینان حاصل می کند که دستگاه منبع به درستی کار می کند و با تلویزیون سازگار است.

بررسی آنتن

اگر بررسی دستگاه منبع مشکل عدم سیگنال را حل نکرد، مرحله بعدی بررسی آنتن است. این برای بررسی کابل ها و اتصالاتی است که آنتن را به تلویزیون وصل می کند و اطمینان حاصل می کند که آنتن به درستی کار می کند. همچنین می توانید زاویه آنتن خود را تغییر دهید و ببینید که آیا کیفیت تصویر را بهبود می بخشد یا خیر.

بررسی تنظیمات تلویزیون

اگر بررسی آنتن مشکل عدم سیگنال را حل نکرد، مرحله بعدی بررسی تنظیمات تلویزیون است. به ویژه، باید مطمئن شوید که تلویزیون روی ورودی درست تنظیم شده است و پارامترها درست هستند:

  • به منوی تلویزیون خود بروید و پارامتر را انتخاب کنید.
  • سپس به طور کلی به شبکه بروید تا “وضعیت شبکه” را انتخاب کنید.
  • همچنین باید کابل ها و اتصالاتی را که تلویزیون را به دستگاه منبع متصل می کند بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: مشکل پرش تصویر در تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »