نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علل و رفع روشن نشدن ایکس باکس

رفع روشن نشدن ایکس باکس. ایکس باکس یک برند بازی ویدیویی است که متعلق به مایکروسافت است که طیف گسترده ای از خدمات از جمله کنسول های بازی، پخش زنده و برنامه های دیجیتال را ارائه می دهد. محصولات با کیفیت عالی هستند و تجربه بازی یکپارچه را برای مشتریان فراهم می کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است هنگام روشن کردن ایکس باکس با مشکلاتی مواجه شوید. اجازه دهید در مورد اینکه چه چیزی می تواند باعث این مشکل شود و چگونه می توانید آن را برطرف کنید صحبت کنیم.

رفع روشن نشدن ایکس باکس

بررسی علل و رفع روشن نشدن ایکس باکس

یکی از رایج ترین دلایلی که ایکس باکس شما روشن نمی شود، اتصال نادرست منبع تغذیه است. منبع تغذیه به کنسول ولتاژ می دهد تا به درستی کار کند. از دست دادن آن می تواند باعث خاموش شدن فوری Xbox شما شود. باتری در کنترلرهای بازی بی سیم شما می تواند دلیل مهم دیگری باشد که ایکس باکس شما به درستی روشن نمی شود.

به غیر از این دو مشکل اصلی، Xbox شما ممکن است به چند دلیل دیگر روشن نشود. بیایید هر یک از آنها را با اصلاحات آنها به طور مفصل مورد بحث قرار دهیم.

بررسی کابل برق

کابل برق نقش اساسی در انتقال ولتاژ از منبع تغذیه به مدار داخلی کنسول بازی دارد. مهمترین نقش را در ایجاد ارتباطات داخلی و خارجی ایفا می کند.

یک خطای جزئی در کابل می تواند باعث مشکل اتصال شود و در نتیجه ایکس باکس شما روشن نمی شود. برای بررسی کابل، ابتدا باید کابل را از برق بکشید و دوباره وصل کنید و ببینید آیا از سوییچ منبع تغذیه می شود یا خیر.

اگر هیچ منبع تغذیه ای دریافت نمی کند، کابل را با استفاده از آشکارساز جریان بررسی کنید. سنسور جریان به شما نشان می دهد که آیا کابل برق را از طریق سوئیچ به منبع تغذیه منتقل می کند یا خیر. اگر جریانی تشخیص داده نشد، تعویض سیم تنها راه حل است. مشکل در کابل برق به طور بالقوه می تواند به دلیل اتصال نامناسب کابل برق باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  ویژگی های تلویزیون ۴۹XTU625

به همین دلیل، همیشه ایده خوبی است که دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید و اتصالات مناسب را همانطور که در دفترچه راهنما بیان شده است، برقرار کنید.

منبع تغذیه

نقص منبع تغذیه در ایکس باکس زمانی است که مشکلی مانع از اجرای آن می شود. این می تواند با هر سیستم الکترونیکی که برای اجرا برق می کشد رخ دهد – به عنوان مثال، تلویزیون، پخش کننده دی وی دی یا استریو. مشکل منبع تغذیه Xbox معمولاً به دلیل قطع یا خرابی برق است.

علائم مختلفی از خطای منبع تغذیه وجود دارد، مانند:

  • بدون صدا.
  • صفحه تلویزیون سیاه می شود.
  • پخش کننده DVD روشن نمی شود.
  • صدای بوق را از ایکس باکس می شنوید.

با این حال، شروع نشدن ایکس باکس یکی از رایج ترین مشکلات در میان بسیاری دیگر است. مراحل زیر را برای دسترسی به منبع تغذیه خود انجام دهید.

  • کابل ها را از پریز برق، کنسول بازی و منبع تغذیه جدا کنید.
  • کابل را به منبع تغذیه و پریز برق وصل کنید. (هنوز کابل را به کنسول بازی وصل نکنید.)
  • دکمه سوکت را روشن کنید و عملکرد را مشاهده کنید.

شما شاهد یکی از دو سناریو متفاوت خواهید بود.

  • چراغ منبع تغذیه روشن است
  • چراغ منبع تغذیه خاموش یا چشمک می زند.

اگر چراغ روشن است، منبع تغذیه Xbox شما مشکلی ندارد. شما فقط باید کنسول را وصل کنید و به خوبی شروع به کار می کند. همانطور که گفته شد، کابل نیز باید برای راه اندازی موفقیت آمیز ایکس باکس خوب باشد. از سوی دیگر، در صورت خاموش شدن کامل یا چشمک زدن چراغ، باید منبع تغذیه را تعویض کنید.

  1. در وب سایت رسمی به آدرس microsoft.com/devices ثبت نام کنید. (اگر ازقبل شناسه کاربری دارید، به سادگی وارد شوید.)
  2. با انتخاب لوازم جانبی و منبع تغذیه از منوی بازشو، سفارش را ایجاد کنید.
  3. با انتخاب یک تحویل سریع یا عادی، سفارش را نهایی کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  PS4 روشن نمی شود اما بوق می دهد

باتری از کنترلرهای بی سیم

کنترلرهای بی سیم Xbox به یک باتری داخلی مجهز هستند. اگر باتری معیوب شود، نمی‌توانید بازی کنید و به کنترل‌های بازی دسترسی پیدا کنید.

خرابی باتری می تواند منجر به بسیاری از مشکلات دیگر نیز شود. به عنوان مثال، اگر کنترلر بیش از سه دقیقه از برق استفاده نکند، به طور خودکار خاموش می شود و از کار می افتد. این برای افزایش طول عمر آن در صورت عدم استفاده است. همچنین ممکن است برای دسترسی به کنترلر با مشکل مواجه شوید.

فرآیند تعویض باتری ساده است و همه می توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

  • دکمه موجود در پشت درب باتری را فشار داده و درپوش را خارج کنید. (سعی نکنید آن را با زور بیرون بیاورید.)
  • سلول را با اتصال ترمینال ها به سمت کنترلر وارد کنید.

هنگامی که باتری را وارد کردید، قبل از دسترسی به ایکس باکس، آن را مجددا راه اندازی کنید.

بررسی کابل HDMI

اشکال در کابل HDMI یکی دیگر از دلایل اصلی روشن نشدن ایکس باکس شما بر روی صفحه است. در این حالت چراغ کنسول بازی روشن می ماند اما نمایشگر روی صفحه نمایش داده نمی شود.

برای بررسی مشکل، به سادگی پورت HDMI را جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر صفحه نمایش Xbox شروع به نشان دادن کند، ممکن است گرد و غبار کمی در کابل وجود داشته باشد و شما به سادگی می توانید آن را بدون هیچ مشکلی تعمیر کنید.

همچنین از قرار دادن صحیح کابل HDMI اطمینان حاصل کنید. اکثر کابل های HDMI سنتی دارای یک کانکتور سریال هستند که باید به درستی از آن مراقبت کرد. اگر آنها را به درستی وصل نکنید، پورت قادر به انتقال سیگنال ها نخواهد بود و صفحه نمایش هیچ نمایشی را نشان نمی دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر لباسشویی ایکس ویژن

مسائل تهویه

تهویه نامناسب در اتاقی که ایکس باکس در آن قرار دارد نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. به خصوص زمانی که به طور مداوم از Xbox برای مدت طولانی استفاده می کنید، ممکن است به طور کامل خاموش شود و دوباره شروع نشود. گرمای بیش از حد می تواند منجر به چندین مشکل دیگر از جمله منبع تغذیه، خرابی مادربرد و غیره شود. به همین دلیل، نصب ایکس باکس در اتاقی که دارای تهویه مناسب باشد ضروری است.

همچنین، اگر دستگاه را برای مدت طولانی به طور مداوم از آن استفاده می کنید، مطمئن شوید که مجدداً راه اندازی کنید. به تازگی، اکثر کاربران ایکس باکس به دلیل گرمای بیش از حد، همانطور که توسط مایکروسافت تأیید شده است، با مشکلات خاموش شدن روبرو هستند. این به دلیل اجزای سخت افزاری هوشمند است که در داخل برای بهبود عملکرد کنسول بازی استفاده می شود.

بهتر است کنسول بازی را به کمک براکت دیواری روی دیوار قرار دهید. این به شما در برابر گرمای بیش از حد محافظت می کند و عمر سرویس Xbox شما را افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: علت صدای بلند PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »