نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تنظیم و استفاده از حافظه خارجی PS4

استفاده از حافظه خارجی PS4. بسته به مدل پلی استیشن 4 که دارید، این سیستم با 500 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. و در حالی که این برای ذخیره چندین بازی کافی است، به احتمال زیاد فضای شما به زودی تمام خواهد شد، به خصوص که بازی ها همیشه بزرگتر می شوند.

هر بار که می خواهید بازی جدیدی را بازی کنید، مجبور به حذف نصب بازی ها هستید. راه حل اضافه کردن یک درایو خارجی برای ذخیره سازی بیشتر است. در اینجا نحوه تنظیم و استفاده از یک درایو خارجی در PS4 آمده است.

استفاده از حافظه خارجی PS4

انتخاب درایو خارجی مناسب برای PS4

اگر درایو اکسترنال در دسترس ندارید، باید یک درایو جدید برای PS4 خود انتخاب کنید. خوشبختانه، نیازهای زیادی وجود ندارد.

برای استفاده از درایو خارجی با پلی استیشن 4، باید این شرایط را داشته باشد:

  • SuperSpeed ​​USB 5Gbpsیا بالاتر باشید. در واقع، این بدان معنی است که هر درایو USB 3.0یا بالاتر (از جمله USB 3.1 و USB 3.2) کار خواهد کرد. USB 2 پشتیبانی نمی شود.
  • حداقل 250 گیگابایت فضا و حداکثر 8 ترابایت داشته باشید.

اگر به دنبال یک هارد دیسک هستید، توصیه می کنیم یک درایو با حداقل 2 ترابایت انتخاب کنید. این کمترین ظرفیتی است که سازندگان بزرگ هنوز هاردهای اکسترنال را در آمازون با آن می فروشند و باید فضای زیادی در اختیار شما قرار دهد. برای افزایش زمان بارگذاری، می‌توانید یک SSD خارجی را نیز انتخاب کنید، اگرچه هزینه آن بسیار بیشتر است.

همچنین، مطمئن شوید که درایوی دریافت می‌کنید که از یک دوشاخه USB-A برای اتصال استفاده می‌کند. برخی از درایوهای خارجی از USB-C در هر دو طرف استفاده می کنند که بدون آداپتور روی PS4 کار نمی کند. اگر قبلاً یکی از آنها را در ذهن ندارید، لیست ما از بهترین درایوهای خارجی PS4 را برای برخی از گزینه ها ببینید.

راه اندازی یک هارد اکسترنال در PS4

هنگامی که هارد اکسترنال PS4 خود را در دست دارید، پیکربندی آن آسان است. PS4 شما باید دارای نرم افزار سیستم نسخه 4.50 (که در اوایل سال 2017 منتشر شد) یا جدیدتر برای استفاده از درایو خارجی باشد. مگر اینکه برای همیشه به‌روزرسانی نشده باشید (برای بررسی به تنظیمات > به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم بروید)، خوب هستید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی مانیتور ایکس ویژن

اتصال درایو خارجی با استفاده از کابل یو اس بی

ابتدا درایو خارجی خود را با استفاده از کابل USB به PS4 متصل کنید. سونی بیان می‌کند که باید آن را مستقیماً به سیستم وصل کنید، بنابراین از استفاده از هر گونه هاب USB خودداری کنید. پس از اتصال، باید آن را فرمت کنید (مگر اینکه درایوی را خریداری کنید که از قبل برای PS4 فرمت شده باشد).

پس از تکمیل فرآیند، شما با موفقیت حافظه خارجی را به PS4 خود اضافه کرده اید. این سیستم به شما امکان می‌دهد بازی‌ها، برنامه‌ها، محتوای قابل دانلود (DLC) و به‌روزرسانی‌های بازی را در درایو خارجی نگه دارید.

با این حال، داده‌ها، تم‌ها و اسکرین‌شات‌ها/کلیپ‌های ویدیویی گرفته شده همیشه در درایو داخلی ذخیره می‌شوند. سیستم به طور خودکار از فضای ذخیره‌سازی جدید شما استفاده می‌کند، اما شما نیز می‌توانید بر اساس تنظیمات برگزیده خود، چند تغییر ایجاد کنید.

قطع درایو خارجی PS4

مهم است که درایو اکسترنال PS4 خود را به درستی جدا کنید وقتی می خواهید آن را جدا کنید. قطع اتصال در حین استفاده، حتی در حالت استراحت، می تواند به داده های شما آسیب برساند. سیستم فرض می کند درایو متصل است، حتی زمانی که PS4 را خاموش می کنید، تا زمانی که با استفاده از مراحل زیر به آن بگویید قطع شود.

دکمه PlayStation را روی کنترلر خود نگه دارید تا منوی سریع باز شود، سپس به Sound/Devices بروید. Stop Using Extended Storage را در اینجا انتخاب کنید و برای تایید OK را بزنید. اکنون جدا کردن درایو خارجی بی خطر است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  قفل شدن درب DVD player

فرمت دیسک خارجی ps4

برای فرمت کردن دیسک خارجی خود برای PS4، سیستم خود را روشن کنید و به Settings > Devices > USB Storage Devices بروید. دستگاه خود را انتخاب کرده و Format as Extended Storage را انتخاب کنید. دکمه Options را روی کنترلر خود بزنید تا اگر به صورت خودکار ظاهر نشد این گزینه نشان داده شود.

اگر به دلایلی نمی‌توانید این کار را در منوی سریع انجام دهید، می‌توانید با زدن دکمه Stop Using This Extended Storage در Settings > Devices > USB Storage Devices، درایو را جدا کنید.

انتخاب مکان بازی های نصب شده

اگر دوست دارید، می‌توانید محل نصب بازی‌های PS4 را به‌طور پیش‌فرض انتخاب کنید. وقتی بازی‌ها در حال بارگیری هستند، نمی‌توانید این مورد را تغییر دهید، بنابراین هوشمندانه است که به محض اتصال درایو خود، آن را تنظیم کنید.

به Settings > Storage بروید و دکمه Options را در کنترلر خود فشار دهید تا منوی جدیدی نشان داده شود. Application Install Location را در اینجا انتخاب کنید و آن را روی Extended Storage تنظیم کنید. این درایو خارجی شما را به عنوان محل ذخیره پیش فرض پیکربندی می کند.

جابجایی بازی ها بین مکان های ذخیره سازی

برای جابجایی یک بازی بین درایوهای ذخیره‌سازی خود، به تنظیمات > فضای ذخیره‌سازی بروید و دستگاهی را انتخاب کنید که حاوی بازی مورد نظر برای جابجایی است. از میان انواع داده، برنامه ها را انتخاب کنید.

اکنون Options را روی کنترلر خود فشار دهید و Move to Extended Storage (یا Move to System Storage) را انتخاب کنید. تمام بازی‌هایی را که می‌خواهید جابه‌جا کنید بررسی کنید، سپس Move را بزنید و تأیید کنید. حتی اگر بازی اصلی در حافظه سیستم شما باشد، می‌توانید افزونه‌هایی را برای یک بازی نصب کنید.

نکات استفاده از درایو خارجی PS4

ما بیشتر چیزهایی را که باید در مورد درایوهای خارجی PS4 بدانید را پوشش داده‌ایم، اما هنوز چند نکته وجود دارد که باید هنگام استفاده از یکی از آنها در نظر داشته باشید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  کاربرد تیونر تلویزیون

اول اینکه می‌توانید درایوهای خارجی را به PS4 خود وصل کنید بدون اینکه آنها را برای ذخیره‌سازی بازی مانند بالا فرمت کنید. این گزینه حتی برای دستگاه هایی است که با الزامات فوق مطابقت ندارند، مانند درایوهای USB 2 و درایوهای فلش کوچک.

هنگامی که یک درایو مانند این را متصل می کنید، PS4 شما می تواند فیلم ها و موسیقی های ذخیره شده در درایو را پخش کند. علاوه بر این، می‌توانید کلیپ‌های پخش مجدد را منتقل کنید و داده‌های بازی را در این درایوها ذخیره کنید – شاید برای اهداف پشتیبان.

اگر درایو اکسترنال خود را قطع کنید، هر بازی ذخیره شده روی آن همچنان در PS4 شما ظاهر می شود. اما وقتی سعی می‌کنید یکی را بدون اتصال درایو خارجی انتخاب کنید، پیامی می‌بینید که تا زمانی که درایو را وصل نکنید، قابل پخش نیست.

توجه داشته باشید که می‌توانید هر بار فقط یک درایو خارجی برای بازی‌ها متصل کنید. حتی اگر دو درایو سازگار متصل داشته باشید، باید یکی از آنها را برای استفاده به عنوان ذخیره سازی توسعه یافته انتخاب کنید. اگر حتی به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید هارد دیسک داخلی PS4 خود را نیز تعویض کنید. این کمی پیچیده تر است، اما هنوز یک فرآیند آسان است.

در نهایت، اگر با درایو PS4 خارجی خود با خطا مواجه شدید، به بخش کدهای خطای ذخیره سازی توسعه یافته PS4 در صفحه پشتیبانی هارد اکسترنال PS4 سونی مراجعه کنید. اکثر کدهای خطا با فرمت کردن مجدد درایو یا قطع و وصل مجدد آن قابل رفع هستند. در صورت بروز مشکل حتماً PS4 خود را مجدداً راه اندازی کنید.

پیشنهاد مطالعه: 10 دلیل اصلی برای هنگ کردن کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »