نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن

نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن: نمایشگرهای LCD شکننده هستند و برای دوام نامحدود طراحی نشده اند. نشانه ‌های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن LCD می ‌تواند شامل چشمک زدن، صفحه سیاه یا اختلالات مربوط به رنگ باشد.

مهم ترین نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن

مشکلات سخت افزاری، مانند نور پس زمینه ناموفق، نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. مشکلات دیگر در دشواری عیب یابی متفاوت است. ما در این مقاله قصد داریم مهم ترین و با اهمیت ترین نکات مربوط به خرابی مانیتور ایکس ویژن را برای شما بازگو کنیم.

نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن 

زمان گرم کردن طولانی

نمایشگرهای LCD معمولاً به 5 تا 10 ثانیه زمان نیاز دارند تا پس از فشار دادن دکمه پاور، تصویر ظاهر شود. نمایشگرهای LCD قدیمی ‌تر و نسل اول ممکن است به زمان بیشتری برای گرم شدن نور پس‌زمینه نیاز داشته باشند. فرآیندی که بیش از حد طول می کشد ممکن است نشان دهنده یک مشکل داخلی باشد که در نهایت می تواند منجر به از بین رفتن LCD شود.

کم نور شدن

کم نور شدن به این معنی است که مانیتور ایکس ویژن روشنایی ثابتی را حفظ نمی کند. این در نهایت می تواند به چشمک زدن یا سوسو زدن تبدیل شود که نشان دهنده بدتر شدن مشکل است. کاهش نور عمدتاً زمانی اتفاق می ‌افتد که نور پس ‌زمینه از کار می ‌افتد، اما می ‌تواند نتیجه قدرت ناکافی نیز باشد. برای رد این علت، کابل برق دیگری را با مانیتور ایکس ویژن امتحان کنید.

چشمک زدن از نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن

چشمک زدن یا سوسو زدن تصاویر هنگام تغییر رزولوشن صفحه رخ می دهد، اما می تواند سیگنال یک نمایشگر LCD در حال مرگ باشد. اگرچه پلک زدن می تواند ناشی از فرسودگی مانیتور ایکس ویژن باشد، خود مانیتور ایکس ویژن ممکن است لزوماً مقصر نباشد. پلک زدن همچنین می تواند از درایورهای بد یا معیوب بودن کارت گرافیک ناشی شود. درایور کارت گرافیک خود را به روز کنید و بررسی کنید که مانیتور ایکس ویژن به طور ایمن وصل شده باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه تعمیر کنترلر Xbox One

مبهم/اشباع رنگ

گیجی و اشباع رنگ از دیگر علائمی هستند که ممکن است در اثر کارت گرافیک بد ایجاد شوند. برای تعیین منبع مشکل، مانیتور ایکس ویژن را به رایانه دیگری متصل کنید. اگر صفحه نمایش شما هنوز مبهم است، بررسی کنید که تنظیمات سیستم عامل شما صحیح است و درایور کارت ویدیو جدیدترین نسخه است. اکثر مانیتور ایکس ویژنها دارای ابزار کالیبراسیون/ تنظیماتی هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات رنگ را به صورت دستی پیکربندی کنید.

علائم و نشانه های خرابی لامپ LCD

صفحه ‌ای که به تدریج کم ‌نور می‌ شود، مانیتور ایکس ویژن که وقتی آن را روشن می ‌کنید سوسو می ‌زند، یا نمایشگری که قبل از تاریک شدن هوا چشمک می‌ زند، همگی نشان ‌دهنده یک LCD با نور پس ‌زمینه ضعیف هستند. اکثر صفحه نمایش های LCD به نور پس زمینه شخص ثالث نیاز دارند، بنابراین در برخی مواقع باید با خرابی لامپ صفحه نمایش خود مقابله کنید.

نور پس زمینه از نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن

کریستال های مایعی که پیکسل ها را روی نمایشگر LCD تشکیل می دهند، انتقال دهنده هستند. این بدان معنی است که آنها توانایی نورپردازی خود را ندارند و به نور پس زمینه شخص ثالث نیاز دارند. صفحه نمایش های LCD از دو نوع لامپ برای نور استفاده می کنند. اولین مورد یک نور پس زمینه LED است. مخفف دیود ساطع کننده نور، یک لامپ LED تا 50000 ساعت طول عمر دارد. نوع نور پس زمینه کم مصرف، لامپ فلورسنت کاتد سرد یا CCFL است. نور پس زمینه CCFL بین 20000 تا 40000 ساعت دوام می آورد. با توجه به اینکه نمایشگر LCD به طور متوسط ​​تا 100000 ساعت دوام می آورد، بدون توجه به نوع لامپی که دستگاه شما نیاز دارد، به احتمال زیاد قبل از تعویض صفحه باید نور پس زمینه خود را تعویض کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تفاوت گارانتی و وارانتی

صفحه نمایش کم نور

یکی از سه نشانه اصلی خرابی نور پس زمینه، کم نور بودن صفحه LCD است. اگر متوجه شدید صفحه نمایش LCD شما تیره به نظر می رسد، تنظیمات روشنایی و کنتراست خود را در مانیتور ایکس ویژن بررسی کنید. اگر با افزایش این تنظیمات، صفحه نمایش روشن نمی شود، یا فقط به طور موقت روشن می شود، احتمالاً لامپی که صفحه نمایش شما را روشن می کند، از کار می افتد.

سوسو زدن صفحه نمایش

نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن : دومین علامت کلیدی خرابی لامپ، سوسو زدن صفحه نمایش است. درست مانند صفحه نمایش کم نور، نور پس زمینه در حال مرگ تنها دلیل بالقوه این مشکل نیست. سیم برق و سایر کابل های متصل به تلویزیون خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطع سیگنال یا قطع شدن مدار برق منبع مشکل نیست.

صفحه نمایش سیاه

سومین علامت اصلی نور پس ‌زمینه در حال مرگ، مانیتور ایکس ویژن است که روشن می‌ شود، اما فقط برای یک ثانیه، قبل از اینکه به رنگ سیاه درآید. در این حالت، تلویزیون شما همچنان روشن است. نور پس زمینه آن صفحه را روشن نمی کند و در نتیجه تاریکی می شود. شما می توانید صدا را بشنوید، اما هیچ تصویری را نخواهید دید. منبع تغذیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه دوشاخه ها به درستی وصل شده اند.

لامپ را تعمیر کنید

نشانه های از بین رفتن مانیتور ایکس ویژن :می توانید نور پس زمینه مرده یا در حال مرگ را جایگزین کنید. این فرآیند نه تنها به تخصص الکتریکی، بلکه به تجربه لحیم کاری نیز نیاز دارد. تعویض فقط باید توسط یک حرفه ای یا فردی با مهارت های سطح حرفه ای انجام شود. اگر تعویض لامپ مرگ منجر به منبع نور قوی و پایدار نشد، ممکن است اینورتر منبع مشکل باشد. یک اینورتر برق هر دو چراغ LED و CCFL را تامین می کند. وقتی از کار بیفتد، جریان برق قطع می شود و علائمی مشابه یک لامپ خراب ایجاد می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  برفک زدن لوله های کولر گازی اسپلیت

مقالات مرتبط:

آموزش تست برد اینورتر تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »