نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ کامپیوتر

نصب پرینتر در ویندوز ۱۰/ پرینتر یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در کامپیوتر می‌باشد. برای استفاده از آن ابتدا باید درایور آن را بر روی سیستم خود نصب نمایید که نصب آن در همه مدل‌ها یکسان و بسیار آسان و راحت می‌باشد. نصب پرینتر به دو روش بی‌سیم و با سیم (کابلی) صورت می‌گیرد که هر کدام مراحل و نصب متفاوتی دارد.

نصب پرینتر در ویندوز ۱۰

نصب پرینتر بی‌سیم در ویندوز 10

نصب کردن پرینتر در ویندوز 10 بسیار آسان و در مدت زمان 10 دقیقه اجرا می‌شود. ماکروسافت ویندوز ۱۰ را طوری طراحی کرده است که نصب سخت‌افزار را برای کاربران آسان کرده است. مراحل نصب آن به صورت خودکار می‌باشد که کاربران در حین نصب با مشکل روبه‌رو نشوند اما برخی از کاربران دچار مشکل می‌شوند.

  1. در ابتدا اطمینان حاصل نمایید که پرینتر و کامپیوتر روشن باشد و اتصال هر دو دستگاه به شبکه فعال می‌باشد. بعد از بررسی این موارد می‌توانید به سراغ منوی ویندوز خود بروید.
  2. ابتدا از منوی Start گزینه Setting را انتخاب کرده و بعد روی آیکون Device کلیک کنید.
  3. بعد از آن که روی آیکون Device کلیک کردید پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که این صفحه مربوط به تنظیمات لوازم جانبی دستگاه می‌باشد. در این بخش با انتخاب گزینه Printers & Scanners وارد منوی آن می‌شوید.
  4. در صفحه باز شده اولین گزینه که Add a printer or scanners می‌باشد را انتخاب کنید. در این صفحه ویندوز به جستوی اسکنر یا پرینتری که به وای‌فای متصل است می‌پردازد.
  5. بعد از اتمام جستجو، ویندوز لیستی از اسکنر و پرینترهایی که به شبکه متصل هستند را نمایش می‌دهد. روی اسکنر و یا پرینتر مورد نظر دابل کلیک کنید.
  6. در این مرحله نصب پرینتر شروع می‌شود. مراحل نصب به صورت خودکار می‌باشد که کاربر فقط باید نام پرینتر خودر را مشخص نماید و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهد.
این مطلب توصیه شده برای شما :  عمل نکردن دکمه دسته پلی استیشن

اضافه کردن پرینتر کابلی در ویندوز 10

گاهی در هنگام نصب پرینتر دچار مشکلاتی می‌شوید که معمولا به قدیمی بودن آن مربوط می‌شود که در صورت استفاده از پرینترهای بی‌سیم جدید، مشکلات هنگام نصب نیز برطرف می‌شوند. با توجه به بالا بودن قیمت آن اگر هزینه خرید آن را ندارید راه‌حل‌های دیگر برای پرینترهای کابلی وجود دارد. پرینترها به وسیله پورت اتصال یواس‌بی متصل می‌شوند و بعد از اتصال بهتر است درایورهای جدید را دانلود کنید و از پرینتر به راحتی استفاده نمایید.

مراحل نصب ویندوز 10 در کامپیوتر

برای نصب کردن پرینترهای کابلی با ورود به منوی Start گزینه Setting با انتخاب Device و منوی Add printer را انتخاب نمایید. در بخشی که اسکنر و پرینترها جستجو می‌شوند گزینه‌ای به نام Find a printer by other option را پیدا و انتخاب کنید که بعد از آن روش‌های مختلف نصب پرینتر را مشاهده می‌کنید که می‌توانید یکی را برای نصب انتخاب نمایید. که در ادامه این روش‌ها را شرح می‌دهیم.

فعالسازی گزینه My printer is a little older

اگر پرینتر را در چند سال اخیر خریداری کرده‌اید و قدیمی نیست از این گزینه استفاده نمایید. ویندوز در این گزینه دستگاه‌هایی را که با پورت اتصال قدیمی متصل شوند را جستجو می‌کند و پرینتر شما را سریع شناسایی می‌کند که به راحتی قابل نصب می‌باشد. اگر پرینتر شما بسیار قدیمی باشد ممکن است نتوانید در ویندوز 10 آن را استفاده کنید زیرا کمپانی‌های سازنده سخت‌افزارها محصولات قدیمی خود را پشتیبانی نمی‌کند

استفاده از روش Select a shared printer by name

در این روش برای ادارات، شرکت‌ها و مکان‌هایی که بین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و یا قبلاً متصل شده‌اند استفاده می‌شود اما گاهی این موضوع سبب می‌شود ویندوز 10 پرینتر‌ها را به خوبی شناسایی نکند. در این گزینه پرینتری که مورد استفاده قرار داده‌اید را می‌توانید جستجو کنید تا راحت‌تر شناسایی کرده و نمایش دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه CPU را تعویض کنیم؟

نصب پرینتر در کامپیوتر با هات اسپات

در این روش تنطیمات به صورت دستی وارد می‌شوند و کمی دشوار‌تر می‌باشد. در این روش برای شما پنجره‌‌ای باز می‌شود که در آن Device Type و نام‌هاست یا آدرس IP را می‌توانید مشخص کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید تنظیمات بخش Port Device را بر روی TCP/IP قرار بدهید. باید آدرس IP وPortname پرینتر خود را جستجو نمایید که با این کار می‌توانید شبکه‌ای را که پرینتر از آن استفاده می‌کند را تشخیص دهد.

اتصال بلوتوث به پرینتر

در این روش ویندوز علاوه بر وای‌فای از طریق بلوتوث دستگاه شما را جستجو می‌کند.گاهی به دلیل پایین بودن قدرت شبکه وای‌فای قادر به شناسایی نمی‌باشد که برای حل این مشکل می‌توانید از طریق بلوتوث اقدام نمایید.

افزودن حالت شبکه پرینتر

در این گزینه چند پنجره را نمایش می‌دهد که می‌توانید به صورت دستی پرینتر خود را انتخاب نمایید. ابتدا تنظیمات قسمت printer port را که پیش فرض می‌باشند را انجام دهید و نام کمپانی و مدل پرینتر را از فهرستی که نمایش داده می‌شود انتخاب نمایید که علاوه بر آن می‌توانید درایور سازگار را نیز دانلود کنید. سپس نام پرینتر خود را انتخاب و نیز در مرحله بعد تنظیمات اشتراک‌گذاری پرینتر را انجام ننمایید.

مشکلات نصب پرینتر در کامپیوترهای ویندوز 10

اگر بعد از نصب متوجه شدید پرینتر خوب کار نمی‌کند باید مراحل مختلفی را برای این مشکل بررسی کنید. در مرحله اول بهتر است درایورهای جدید را برای پرینتر مورد استفاده قرار دهید که برای این کار می‌توانید از طریق سایت کمپانی‌های سازنده پرینتر و یا خود ویندوز دانلود کنید. درایورهای جدید سازگاری پرینتر با ویندوز 10 را دارد که باعث وصل شدن به کامپیوتر می‌شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه ی عیب یابی کامپیوتر

در صورتی که با درایور جدید هم سازگار نبود شما می‌توانید با اپلیکیشن Printer Troubleshooter مایکروسافت برای حل این مشکل اقدام نمایید. بعد نصب آن صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که باید پرینتر خود را در آن مشخص کنید و همه مشکلات را بررسی نمایید که اطلاعات خوبی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید برای مشکلات پرینتر هم از آن نیز استفاده نمایید.

آیا می دانید: دلایل هنگی مداوم کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + بیست =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »