نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه زمانی نیاز به تعویض مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر دارید؟

مانیتور ایکس ویژن رایانه شما به اندازه واحد پردازش مرکزی (CPU) در راه اندازی رایانه شخصی حیاتی است. عملکرد نادرست مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر مطمئناً مانع از بهره وری می شود یا شما را از انجام کارهای ضروری باز می دارد. در حالی که ما کنترل کاملی بر طول عمر آن نداریم، حفظ شرایط کاری خوب آن، و چند عامل به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه زمانی زمان خرید یک مورد جدید است.

کیفیت مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر یکی دیگر از عواملی است که به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا این مانیتور ایکس ویژن بیشتر دوام می آورد یا خیر. سرمایه گذاری با یک مانیتور ایکس ویژن با کیفیت خوب به شما این امکان را می دهد که در هزینه های خود در مقایسه با خرید مانیتور ایکس ویژن ارزان و بی کیفیت صرفه جویی کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا جنبه‌های فنی نحوه طولانی‌تر کردن مانیتور ایکس ویژن، نکات عملی برای حفظ وضعیت خوب صفحه نمایش، و نشانه‌هایی را که نیاز دارید برای ارتقا یا جدید بررسی کنید، درک کنید.

آیا زمان خرید یک مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر جدید فرا رسیده است؟

ممکن است بعد از مدتی راه اندازی مانیتور طولانی تر بنظر برسد و یا سرعت بالا آمدن تصاویر بسیار کند شده باشد. با پیروی از این علائم، ممکن است سعی کنید زمانی که کامپیوتر/لپ‌تاپ خود را خریداری می‌کنید به خاطر داشته باشید و شروع به بررسی گزینه‌های احتمالاً ارتقا یا خرید یک مانیتور کاملاً جدید کنید.

چک لیست برای انتخاب

چک لیست ضروری ارائه شده توسط Computer Hope در صورت نیاز به خرید یک دستگاه جدید کمکی را ارائه می دهد:

  • رایانه شخصی شما برای چند سال پیش است؟
  • آیا می خواهید (نیازی به) سخت افزار بهتر (به عنوان مثال، SSD، بلوتوث، اسلات های بسیار بیشتر برای RAM و غیره) داشته باشید؟
  • آیا برنامه های جدید به سختی نیازهای سیستمی خود را برآورده می کنند؟
  • آیا می خواهید به یک سیستم عامل جدیدتر (به عنوان مثال، آخرین نسخه ویندوز) به روز رسانی کنید؟
  • فرض کنید به تعدادی از این سؤالات ذکر شده در بالا بله گفته اید. در این صورت، احتمالاً باید به دنبال ارتقاء باشید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمی شود؟

هر چند وقت یکبار باید مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر را عوض کنید؟

طول عمر یا طول عمر مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر شما با توجه به نوع منابع نوری که از آن استفاده می کند و تعداد ساعاتی که هر روز روی مانیتور ایکس ویژن کار می کنید متفاوت است. به طور کلی، سه نوع مانیتور ایکس ویژن وجود دارد که به طور گسترده استفاده می شود. لوله اشعه کاتدی (CRT)، صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) و صفحه نمایش دیود ساطع نور (LED).

در حالی که هیچ طول عمر مشخصی در مورد زمانی که مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر شما نیاز به تعویض دارد وجود ندارد، این دستگاه ها معمولاً حدود سه سال یا بیشتر کار می کنند. چه بخواهید به یک نسخه سریعتر یا وضوح بالاتر ارتقا دهید، می توانید مانیتور ایکس ویژن خود را بر اساس ترجیح یا نیاز خود تغییر دهید. با این حال، اگر مانیتور ایکس ویژن شما خراب یا کند است، نیاز به تعویض فوری دارید.

مانیتور ایکس ویژن CRT

مانیتور ایکس ویژن CRT از یک تفنگ الکترونی در یک لوله خلاء استفاده می کند که الکترون ها را به مانیتور ایکس ویژن فلورسنت می فرستد. این مانیتور ایکس ویژن مدل های قدیمی تری هستند که حجیم، سنگین و شکننده هستند. رتبه مانیتور ایکس ویژن CRT اغلب بین 25 تا 30 هزار ساعت استفاده کاهش می یابد. این معادل هشت تا ده سال طول عمر مانیتور ایکس ویژن با 8 ساعت استفاده در روز است.

مانیتور ایکس ویژن LCD

مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر LCD دارای ویژگی های صفحه تخت است و از محلول کریستال مایع استفاده می کند که بین دو ماده پلاریزه قرار گرفته است. رتبه بندی مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر LCD بین 30 تا 60 هزار ساعت استفاده کاهش می یابد. اگر از تنظیمات دسکتاپ با 8 ساعت استفاده در هر روز استفاده کنید، این معادل ده تا بیست سال طول عمر است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تست سریع صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

مانیتور ایکس ویژن LED

اگر می‌خواهید از فناوری نوآورانه مانیتور ایکس ویژن استفاده کنید، به سراغ مانیتور ایکس ویژن رایانه‌ای LED بروید، زیرا صفحه‌نمایش واضح و روشنی را ارائه می‌دهند که مصرف انرژی را تضمین می‌کند. اگرچه مانیتور ایکس ویژن LED می توانند در مقایسه با انواع مانیتور ایکس ویژن قدیمی گران باشند، اما به طور متوسط ​​50 هزار ساعت خدمات کار می کنند.

آیا مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر خراب می شوند؟

به طور کلی، هنگامی که یک مانیتور ایکس ویژن خراب می شود، علائم آن به این صورت است که روشن نمی شود یا به یک صفحه کاملا سیاه تبدیل می شود. با این حال، اگر مانیتور ایکس ویژن شما با یک صفحه سبز کم رنگ می درخشد یا یک صفحه آبی دریافت می کنید، این یک علامت هشدار دهنده است که یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری وجود دارد.

نشانه هایی که نشان می دهد به صفحه نمایش جدید نیاز دارید

هنگامی که یک مانیتور ایکس ویژن خراب یا کند می شود، معمولاً قبل از اینکه به بن بست کامل برسد، یک هشدار را نمایش می دهد. در اینجا نحوه تشخیص اینکه چه زمانی به یک مانیتور ایکس ویژن جدید نیاز دارید، آمده است. علائم زیر را بررسی کنید، و اگر با آنها مواجه شدید، ممکن است نیاز به یافتن جایگزین پیدا کنید.

  • پیکسل های مرده یا سیاه در مانیتور ایکس ویژن شما وجود دارد. بدون تعویض مانیتور ایکس ویژن جدید کار نمی کند زیرا سخت افزار آسیب دیده است.
  • صفحه نمایش نامنظم، اگر مانیتور ایکس ویژن رایانه شما روشن یا خاموش شود، به طور متناوب sleep شود، ناگهان روشن شود یا از نمایش تصاویر صفحه جلوگیری کند، می تواند یک مشکل مهم منبع تغذیه یا نقص در کار باشد.
  • مانیتور ایکس ویژن سوخته رنگ ها ره به صورت کاملا محو نمایش می دهد.
  • وقتی یک مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر شروع به خرابی کند، فورا سیاه نمی شود. گاهی اوقات یک صفحه مایل به سبز یا صفحه نمایش آبی منتشر می کند. با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مرتبط است. مواردی وجود دارد که وقتی مانیتور ایکس ویژن شروع به خراب شدن می کند می توانید بوی سوختگی را متوجه شوید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  تفاوت بین کابل VGA و SVGA

مراقبت صحیح از مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر

  • همیشه دریچه هوا را باز نگه دارید
  • هرگز مانیتور ایکس ویژن خود را مستقیماً به کلید دیواری وصل نکنید.
  • از یک محافظ برق قابل اعتماد استفاده کنید.
  • از روشن یا خاموش کردن مانیتور ایکس ویژن تا حد نیاز خودداری کنید
  • مانیتور ایکس ویژن خود را در یک منطقه امن قرار دهید.

مقالات مرتبط:

حالت sleep در مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »