نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کنترلر ایکس باکس

مشکلات رایج کنترلر ایکس باکس

شاید برایتان پیش آمده باشد که در حین کار با کنسول Xbox One خود، کنسول به طور ناگاه خاموش شود یا دچار مشکلات ناگهانی شود، این دستگاه نیز مانند هر محصول الکترونیکی دیگری با مشکلات مختلفی مواجه می شود که ممکن است بازی کردن شما را مختل کند. ما در این مقاله به مشکلات رایج Xbox One مانند خواندن دیسک، به روزرسانی سیستم، خاموش شدن ناگهانی کنسول و یا مشکلات مربوط به صدا، وضوح تصویر، کنترلرها و موارد دیگر در کنسول های ایکس باکس وان می پردازیم و به شما در برطرف کردن آن ها کمک می کنیم تا دیگر نیازی به تعمیرکار نداشته باشید.

تعداد زیادی کنترلرِ متصّل

مشکل:  یک ایکس باکس ایکس ویژن تنها قادر به کنترل هشت کنترلر میباشد و اجازه بیش از این تعداد را برای متصّل شدن به دستگاه نمیدهد.

رفع مشکل: در صورتیکه هشت کنترلر را وصل کردید، با فشردن دکمه Xbox  و انتخاب گزینه خاموش کردن کنترلر روی تلویزیون، میتوانید یکی از آنها را خاموش کرده و دسته مورد نظرتان را متصّل کنید.

باتری‌ها ضعیف شده‌اند

مشکل: استفاده از باتری­های ضعیف، قدرت سیگنال­های کنترلر را بشدت کاهش میدهد و این باعث به وجود آمدن قطع و وصل شدن‌های پی‌درپی می‌شود، در این حالت دکمهXbox کنترلرتان در صورت اتمام باتری به شما چشمک میزند بطوریکه احتمال دارد حتّی استکنترلر شما نیز خاموش شود.

رفع مشکل: باتری شارژی جدید را جایگزین کنید.

هدست از اتصال کنترلر جلوگیری می‌کند

مشکل: گاهی اوقات، هدست و یا میکروفون مانع از وصل شدن کنترلرِ ایکس‌باکس وان شما می‌شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع صدای ناهنجار تلویزیون

رفع مشکل: برای رفع این مشکل باید هرچه که به کنترلر وصل کرده اید را جدا کنید و مجدّد آنها را متصّل نمایید، این اتفاق معمولاً به دلیل مشکلات هدستتان رخ میدهد.

دستگاه بی‌سیم دیگری درحال مداخله است

مشکل: دستگاه ایکس باکس وان شما دقیقاً همانند دیگر وسایل الکتریکی منزلتان از همان بی­سیم بهره میبرد به همین خاطر، لوازمی همچون مایکرویو هم احتمال دارد اختلال ایجاد کنند در دستگاه شما.

رفع مشکل: برای رفع این مشکل باید وسایلی که از بی سیم استفاده میکنند مانند: گوشی ها،لب تاپ و.. هر نوع دستگاه دیگری که درگاه وای فای دارد و یا حتّی وسایلی همچون پنکه، مایکرویو و..را خاموش کنید و یا در غیراینصورت حداقل آنها را از ایکس باکس خود دور نگه دارید.

کنترلر با دستگاه اشتباهی همگام می‌شود

مشکل: کنترلر‌های ایکس‌باکس ایکس ویژن قادرند تنها به یک کنول وصل شوند، در صورتیکه قصد اتصال کنسول جدیدی را دارید، نمی‌توانید زمان زیادی را با کنسول اصلی کار کنید.

حل مشکل: زمانیکه شما قصد تعویض کنترلر در کنسول را دارید باید برای این کار، کنسولی که میخواهید به آن کنترلر وصل شود را باهم همگام کنید.

کنترلر نیاز به همگام سازی سازی دارد

مشکلات رایج کنترلر ایکس باکس وان و راه حل آن ها

مشکل: به دلیل وجود برخی مشکلات، ارتباط کنترلر با دستگاه قطع میشود.

رفع مشکل: در صورتیکه مشکل فیزیکی کنترلر را حل کردید، باید کنترلر را با دستگاه همگام کنید.

ایکس‌باکس ایکس ویژن را روشن کنید، سپس کنترلر خود را روشن کرده و دکمه  Xbox را برای همگام سازی فشار داده و تا وقتی که این کار انجام شود آن را نگه دارید، بعد از اتمام زمان چشمک زدن دکمه  Xbox،  دست خود را به آرامی از روی آن بردارید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه ضبط و اشتراک گذاری ویدیوهای گیم پلی PS4

کنترلر نیاز به بروزرسانی دارد

مشکل: با توّجه به اینکه کنترلر شما از یک سیستم عامل داخلی استفاده میکند، باید گفت که در صورت خرابی یا آپدیت نشدن مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

رفع مشکل: تنها راه حل این مشکل، بروزرسانی سخت افزاری کنترلرتان است که ساده ترین روش روشن کردن ایکس باکس، وصل شدن به XboxLive و پیش گرفتن این راه میباشد: Settings> ​Kinect & devices >Devices & accessories  و سپس کنترلری که خواهان بروزرسانی در آن هستید را انتخاب کنید.

نکته: شما با استفاده از کابل USB هم میتوانید بروزرسانی خود را انجام دهید.

استفاده از کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس ایکس ویژن با کابل یو‌اس‌بی

درصورت حل نشدن مشکل، میتوانید کابل USB  را به کنترلرتان وصل کنید تا به خوبی کار کند، در غیر اینصورت مشکل اصلی از سخت افزار کنسول شما میباشد و به کنترلرتان ربطی ندارد، اگر با استفاده از این روش توانستید مشکل را رفع نمایید این کار را ادامه دهید زیرا به مراتب ارزان قیمت تر از خرید یک کنترلر برای شما میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »