نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آبی بودن نمایشگر تلویزیون ایکس ویژن

دلیل آبی بودن نمایشگر تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما خیلی آبی به نظر می رسد؟ این مشکل در کیفیت تصویر تلویزیون ایکس ویژن شما می تواند رنگ مایل به آبی را در هر چیزی که تماشا می کنید ایجاد کند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا تلویزیون ایکس ویژن شما آبی به نظر می رسد و چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد.

آبی بودن نمایشگر تلویزیون
آبی بودن نمایشگر تلویزیون

چرا تلویزیون ایکس ویژن من آبی به نظر می رسد

تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن شما رایج ترین دلیلی است که ممکن است تلویزیون ایکس ویژن شما آبی به نظر برسد. اکثر تلویزیون ایکس ویژن‌ها دارای طیف گسترده‌ای از تنظیمات کیفیت تصویر هستند که می‌توانند ظاهر تصویر را تغییر دهند. در حالی که اکثر تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن را بهتر جلوه می دهند، یک اشتباه می تواند باعث نتایج ناخواسته شود، از جمله ظاهر بیش از حد آبی.

این تنها دلیلی نیست که تلویزیون ایکس ویژن ممکن است آبی به نظر برسد. علل دیگر عبارتند از:

  • تنظیم نادرست در دستگاه متصل.
  • کابل ها یا اتصالات معیوب.
  • نور پس زمینه معیوب در تلویزیون ایکس ویژن LCD با نور پس زمینه LED.

رنگ آبی همیشه به معنای وجود مشکل نیست. برخی از تلویزیون ایکس ویژن ها هنگام کار معمولی کمی رنگ آبی دارند.

چگونه تلویزیون ایکس ویژنی را که آبی به نظر می رسد تعمیر کنیم

برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژنی که آبی به نظر می رسد این مراحل را دنبال کنید. این مراحل باید مشکل ناشی از تنظیمات نادرست تلویزیون ایکس ویژن، تنظیمات نادرست دستگاه یا اتصال معیوب را برطرف کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. انجام این کار به ندرت کمک می کند اما فقط یک ثانیه طول می کشد و شانس کمی برای حل مشکل دارد.

تلویزیون‌های هوشمند امروزی قابلیت‌ها و امکانات مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از این قابلیت‌ها کیفیت فوق‌العاده صفحه نمایش است. در مقاله « NEO QLED تلویزیون چیست » در این زمینه توضیحات بیشتری داده شده است.

رفع آبی بودن نمایشگر تلویزیون با ریموت کنترل

دکمه منو را روی کنترل از راه دور تلویزیون ایکس ویژن فشار دهید. لیستی از تنظیمات باید روی تلویزیون ایکس ویژن ظاهر شود. به دنبال بخشی با عنوان Image Mode، Picture Mode یا Display Mode باشید.

این بخش شامل حالت های از پیش تعیین شده با برچسب هایی مانند Cinematic یا Bright خواهد بود. این حالت ها را ورق بزنید تا ببینید آیا تصویر به دست آمده بیشتر مورد پسند شماست.

دکمه منو را روی کنترل از راه دور تلویزیون ایکس ویژن فشار دهید. به دنبال بخشی با عنوان دمای رنگ باشید. تنظیمات از پیش تعیین شده را با برچسب هایی مانند گرم و سرد فهرست می کند. تنظیم دمای رنگ را به گرم تغییر دهید.

راه های رفع آبی بودن نمایشگر تلویزیون با دمای رنگ

برخی از تلویزیون ایکس ویژن ها در عوض دمای رنگ را بر حسب درجه کلوین فهرست می کنند، مانند 6500K یا 5700K. تلویزیون ایکس ویژن را روی تنظیمات زیر 5000K تنظیم کنید.

دمای رنگ را در دستگاهی که فیلم را به تلویزیون ایکس ویژن شما ارسال می کند، تغییر دهید. مراحل انجام این کار بسته به دستگاه متفاوت است، اما بسیاری از آنها تنظیمات تصویر، ویدیو یا تصویر را ارائه می دهند که می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت خراب شدن ویندوز

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیماتی که ارائه می دهد، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

اتصال دستگاه ارسال کننده فیلم به تلویزیون ایکس ویژن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل ویدئو، معمولا یک کابل HDMI، محکم به تلویزیون ایکس ویژن متصل است.

رفع آبی بودن نمایشگر تلویزیون با دمای رنگ
رفع آبی بودن نمایشگر تلویزیون با دمای رنگ

کابل HDMI را که دستگاهی را که استفاده می کنید به تلویزیون ایکس ویژن متصل می کند، بررسی کنید. به دنبال نشانه های سایش، از جمله بریدگی، پارگی، سیم کشی در معرض یا گره باشید. در صورت مشاهده هر گونه آسیب، کابل را تعویض کنید.

کابل HDMI را از تلویزیون ایکس ویژن جدا کنید. انتهای کانکتور کابل HDMI و درگاه HDMI تلویزیون ایکس ویژن را برای علائم آسیب بررسی کنید. اگر به نظر می رسد کانکتور آسیب دیده است، کابل را تعویض کنید. اگر به نظر می رسد پورت HDMI تلویزیون ایکس ویژن شما آسیب دیده است، از پورت دیگری استفاده کنید.

سعی کنید دستگاه دیگری را از طریق یک درگاه HDMI دیگر به تلویزیون ایکس ویژن خود متصل کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا مشکل از تلویزیون ایکس ویژن شما است یا دستگاه متصل به آن.

چگونه صفحه آبی را در تلویزیون ایکس ویژن LED تعمیر کنیم

آیا تلویزیون ایکس ویژن LED شما هنوز آبی به نظر می رسد؟ دو دلیل احتمالی وجود دارد.

  • تلویزیون ایکس ویژن به درستی کار می کند اما دارای رنگ آبی ذاتی است.
  • تلویزیون ایکس ویژن دارای نور پس زمینه LED معیوب است.

اکثر تلویزیون ایکس ویژن های LCD با صفحه تخت دارای نور پس زمینه LED هستند. نور پس زمینه LED روشن، باریک و کارآمد است، اما نورپردازی LED اغلب دارای دمای رنگ سرد است که کمی رنگ آبی ایجاد می کند. این کیفیت در هنگام مشاهده یک تصویر سفید بیشتر به چشم می خورد و در مشاهده رنگ های دیگر بسیار کمتر به چشم می آید. هنگامی که دمای رنگ تلویزیون ایکس ویژن خود را تغییر می دهید، باید به طور قابل توجهی تغییر کند، اگرچه ممکن است رنگ آبی را از بین نبرد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل رایج برای روشن نشدن ایکس باکس وان
چگونه صفحه آبی را در تلویزیون ایکس ویژن LED تعمیر کنیم
چگونه صفحه آبی را در تلویزیون ایکس ویژن LED تعمیر کنیم

با این حال، اگر مشکل جدی تر باشد، نور پس زمینه LED ممکن است معیوب باشد. اگر رنگ آبی در تمام رنگ های نمایش داده شده در تلویزیون ایکس ویژن پخش شود، به احتمال زیاد درست است، به خصوص اگر در قسمت های خاکستری تیره یا حتی سیاه تصویر قابل مشاهده باشد. بدون توجه به دمای رنگی که در تلویزیون ایکس ویژن انتخاب می کنید، نور پس زمینه معیوب آبی به نظر می رسد.

می‌توانید با تغییر دمای رنگ به گرم‌ترین تنظیمات موجود، تلویزیون ایکس ویژنی را با رنگ آبی ذاتی مدیریت کنید. شما فقط می توانید نور پس زمینه معیوب را با تماس با سازنده تلویزیون ایکس ویژن برای تعمیر گارانتی یا بردن تلویزیون ایکس ویژن به یک تعمیرگاه محلی تعمیر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »