نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو در ویندوز 10و 11

انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو به چه دلایلی در ویندوز 10 و 11 اتفاق می افتد؟ بسیاری از کاربران شکایت دارند که برنامه Xbox نمی تواند درایو را در ویندوز 11/10 انتخاب کند. چرا نمی توان درایو را برای نصب بازی ها در برنامه Xbox انتخاب کرد؟ چگونه مشکل را برطرف کنیم؟ اگر شما نیز در تلاش برای کشف آنها هستید، این مقاله ارزش خواندن دارد.

انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو
انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو

چرا برنامه Xbox نمی تواند درایو را انتخاب کند

چرا برنامه Xbox نمی تواند درایو را انتخاب کند؟ طبق یک نظرسنجی، دلایل مختلفی می تواند منجر به عدم انتخاب درایو برای نصب بازی در برنامه Xbox شود. دلیل اصلی این مشکل مربوط به تنظیمات نادرست ذخیره سازی است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند درایوهای ذخیره سازی خراب، سرویس Xbox غیرفعال، مجوزهای ناکافی، اشکالات در نسخه فعلی ویندوز و خود برنامه Xbox نیز مسئول این مشکل هستند.

نحوه رفع مشکل عدم انتخاب درایو توسط برنامه Xbox در ویندوز 11 و 10

پس از بررسی گزارش‌های گسترده کاربران از انجمن‌ها و انجمن‌های مختلف (عمدتاً از مایکروسافت و ردیت)، ما 10 راه اثبات‌شده برای رفع مشکل «برنامه Xbox نمی‌تواند مکان نصب را تغییر دهد» را خلاصه می‌کنیم. می توانید آنها را به ترتیب امتحان کنید تا زمانی که مشکل حل شود.

 برنامه Xbox را تعمیر یا تنظیم مجدد یا به روز کنید

اول از همه، شما باید مشکل خود برنامه Xbox را رد کنید. می‌توانید نرم‌افزار را تعمیر، تنظیم مجدد یا به‌روزرسانی کنید. در اینجا یک آموزش است.

مرحله 1. کلیدهای Win + I را فشار دهید تا پنجره تنظیمات باز شود، برنامه را از نوار ناوبری سمت چپ انتخاب کنید و از پانل سمت راست روی Apps & features کلیک کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  خرابی لامپ LCD تلویزیون ایکس ویژن

مرحله 2. نوار سمت راست را به پایین اسکرول کنید تا برنامه Xbox را پیدا کنید، روی نماد سه نقطه کلیک کنید و گزینه های پیشرفته را انتخاب کنید.

مرحله 3. بر روی Repair یا Reset کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود.

مرحله 4. اگر هنوز نمی‌توانید درایو را برای نصب بازی‌ها در برنامه Xbox انتخاب کنید، برنامه را به‌روزرسانی کنید. برای انجام این کار، فروشگاه مایکروسافت را باز کنید و روی Library > Get updates کلیک کنید تا به‌روزرسانی‌های موجود برنامه‌های نصب‌شده، از جمله Xbox را جستجو کنید.

انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو
انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو

نصب پیش فرض بازی ها را در برنامه Xbox تغییر دهید

اگر برنامه ایکس‌باکس نمی‌تواند مکان نصب را در حین نصب بازی تغییر دهد، می‌توانید نصب بازی را در منوی تنظیمات Xbox تغییر دهید. این روش توسط برخی از کاربران Reddit ثابت شده است که مفید است. بیایید امتحان کنیم

مرحله 1. File Explorer خود را با فشار دادن کلیدهای Win + E باز کنید و مستقیماً یک پوشه XboxGames در درایو C: ایجاد کنید.

مرحله 2. برنامه Xbox را اجرا کنید، روی نمایه خود در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و Settings > General را از منوی زمینه انتخاب کنید.

مرحله 3. روی منوی کشویی زیر گزینه Change where this app installs games by default کلیک کنید و درایو C را انتخاب کنید و گزینه Change Folder را در زیر به عنوان “C:\XboxGames” تنظیم کنید.

مرحله 4. علامت کادر کنار «از من برای گزینه‌های نصب در هر نصب بپرسید» بردارید و رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا برنامه Xbox نمی‌تواند درایوها را برای نصب انتخاب کند مشکل حل می‌شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل گرم شدن بیش از حد Xbox Series X|S

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مقایسه Game Pass و Ultimate در ایکس باکس

 تنظیمات ذخیره سازی سیستم را بازنشانی کنید

یکی دیگر از راه حل های موثر برای مشکل “برنامه Xbox اجازه نمی دهد درایو را برای نصب بازی انتخاب کنید” تغییر تنظیمات ذخیره سازی سیستم است. در اینجا چگونه است:

مرحله 1. دوباره پنجره تنظیمات را باز کنید، از نوار کناری سمت چپ گزینه System را انتخاب کنید و از سمت راست روی Storage کلیک کنید.

مرحله 2. به پایین به دسته تنظیمات ذخیره سازی پیشرفته بروید، آن را گسترش دهید و Where new content is saved را انتخاب کنید.

مرحله 3. روی New apps will save to menu drop-down کلیک کنید، درایوی را که می خواهید بازی های Xbox را در آن نصب کنید انتخاب کنید و روی Apply کلیک کنید. پس از آن، سیستم را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل «برنامه Xbox نمی تواند درایو انتخاب کند» برطرف شده است یا خیر.

انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو
انتخاب نکردن برنامه Xbox درایو

 سرویس های مربوط به Xbox را مجددا راه اندازی کنید

اگر برخی از سرویس‌های ایکس باکس به درستی در ویندوز 11/10 اجرا نمی‌شوند، نمی‌توانید مکان نصب را در برنامه Xbox تغییر دهید. در این صورت می توانید این سرویس ها را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل برطرف شود.

مرحله 1. کلیدهای Win + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود، services.msc را در کادر تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مرحله 2. در پنجره Services، سرویس های زیر را پیدا کرده و راست کلیک کنید و Restart/Start را از منوی زمینه انتخاب کنید.

  • مدیریت لوازم جانبی ایکس باکس
  • ذخیره بازی Xbox Live
  • Xbox Live Auth Manager
  • سرویس شبکه ایکس باکس لایو
این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه کاهش اندازه نمایشگر روی مانیتور ایکس ویژن

 برنامه خدمات بازی را دوباره نصب کنید

برنامه خدمات بازی برای دانلود برنامه ها و بازی ها از فروشگاه مایکروسافت و برنامه Xbox استفاده می شود. اگر خراب شود، برنامه Xbox نمی‌تواند درایوهایی را برای نصب بازی‌ها انتخاب کند. بسیاری از کاربران فروم Reddit ثابت کرده‌اند که نصب مجدد سرویس‌های بازی می‌تواند مشکل درایو را برای برنامه Xbox برطرف کند. بیایید تلاش کنیم.

مرحله 1. برنامه Xbox را ببندید. سپس کلیدهای Win + X را فشار دهید تا منوی زمینه باز شود و Windows PowerShell (Admin) را انتخاب کنید و برای تأیید روی Yes کلیک کنید.

مرحله 2. در پنجره پاورشل بالا، دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا به طور موقت سرویس های بازی حذف شود.

Get-AppxPackage *خدمات بازی* -allusers | remove-appxpackage -allusers

مرحله 3. برنامه ایکس باکس را باز کنید و از شما می خواهد که خدمات لازم را نصب کنید، تا زمانی که بازی های مورد نظر خود را دانلود و نصب نکرده اید، این پیام را نادیده بگیرید. در این زمان، ممکن است بتوانید در حین نصب بازی ها، درایو را انتخاب کنید.

مرحله 4. پس از نصب، رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید و فروشگاه مایکروسافت را باز کنید، برنامه خدمات بازی را دوباره از فروشگاه جستجو کرده و دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »