نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعداد مناسب آنتی ویروس بر روی کامپیوتر

تعداد مناسب آنتی ویروس بر روی کامپیوتر. در دنیایی که تهدیدات دیجیتال در حال گسترش است، محافظت از رایانه خود تا حد امکان به شدت منطقی است. و ممکن است فکر کنید که نصب دو برنامه آنتی ویروس (AV) محافظت مضاعف را به شما می دهد. متأسفانه، اغلب اینطور نیست و در واقع، ممکن است مشکلات بیشتری نسبت به پیشگیری ایجاد کند. در اینجا دلیلی وجود دارد که شما نباید بیش از یک برنامه آنتی ویروس را روی رایانه شخصی ویندوز خود اجرا کنید.

تعداد مناسب آنتی ویروس بر روی کامپیوتر

نصب آنتی ویروس بر روی کامپیوتر

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چرا نباید بیش از یک برنامه آنتی ویروس فعال در رایانه شخصی خود داشته باشید، اجازه دهید نگاهی گذرا به این موضوع بیندازیم که آیا این امکان وجود دارد یا خیر.

از نظر فنی امکان نصب چند برنامه آنتی ویروس روی یک کامپیوتر وجود دارد. در برخی موارد، مانند مایکروسافت دیفندر، می‌توانید ویژگی‌های اختیاری را حتی زمانی که از آنتی‌ویروس‌های شخص ثالث مانند Norton یا Avira به‌عنوان محافظت از ویروس اولیه استفاده می‌کنید، فعال کنید.

حتی می توانید دو برنامه آنتی ویروس شخص ثالث مختلف را نصب کنید و ممکن است با مشکل مواجه نشوید. تا زمانی که در واقع همزمان در حال اجرا نباشند. اما این سؤال پیش می‌آید: چرا زحمت بکشیم؟ نرم افزارهای آنتی ویروس ممتاز همگی تمایل دارند ابزارهای مشابه یا مشابهی را ارائه دهند. همین را می توان در مورد همتایان رایگان آنها گفت. تنها تفاوت واقعی احتمالاً در میزان تشخیص است و حتی این تفاوت معمولاً حداقل خواهد بود.

اگر در تلاش برای یافتن ابزار امنیتی عالی هستید، راهنمای ما برای انتخاب بهترین آنتی ویروس برای دستگاه شما باید به شما کمک کند.

رهگیری تهدید ویروس

برای اینکه بتوانید از رایانه خود در برابر تهدیدات بدافزار محافظت کنید، نرم افزار آنتی ویروس شما باید به سیستم سطح بالایی دسترسی داشته باشد. باید بتواند انواع فایل‌ها و نواحی عمیق درون هسته را که معمولاً توسط بدافزارها هدف قرار می‌گیرند، بررسی کند. برای انجام این کار، رهگیرهای رویداد را تزریق می کند که به دنبال فعالیت های مشکوک هستند، اطلاعات رویداد را تجزیه و تحلیل می کنند و فایل های مشکوک را از طریق اسکنر بدافزار عبور می دهند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه عیب یابی رایج ترین مشکلات مانیتور ایکس ویژن

اگر بیش از یک برنامه آنتی ویروس نصب کرده باشید، هر دو می خواهند رهگیر خود را به هسته سیستم تزریق کنند. این به احتمال زیاد منجر به درگیری می شود. تضادها ممکن است باعث شود که یک یا هر دو برنامه آنتی ویروس کار خود را به درستی انجام ندهند. که ممکن است باعث شود فایل های مخرب مورد توجه قرار نگیرند. حتی می تواند منجر به از کار افتادن کامل سیستم و از دست رفتن دائمی داده های ضروری شود.

فشار بیش از حد بر منابع سیستم

با توجه به ماهیت خود، برنامه های آنتی ویروس باید همیشه مراقب باشند. این بدان معناست که آنها همیشه در حال اجرا هستند، حداقل تا حدی. یک مجموعه کامل آنتی ویروس می تواند فشار قابل توجهی بر منابع سیستم وارد کند، به خصوص اگر قدرتمندترین رایانه را نداشته باشید. فقط تصور کنید که اجرای دو برنامه ویروس چه کاری انجام می دهد.

به اندازه کافی بد خواهد بود اگر این دو برنامه به صورت روان و بدون تضاد اجرا شوند. اما اگر دو بیت نرم‌افزار در حال رقابت با یکدیگر باشند، استفاده از منابع می‌تواند حتی در زمانی که حتی مورد نیاز نباشد، حتی بیشتر شود.

Microsoft Defender، برنامه آنتی ویروسی که با نسخه های مدرن ویندوز از پیش نصب شده است، می تواند به طور منظم 30 تا 40 درصد از قدرت CPU را مصرف کند. این در یک لپ تاپ متوسط ​​است و با اسکن بلادرنگ فعال است. اما هر نرم افزار AV که همین کار را انجام دهد، هزینه ای مشابه برای سیستم خواهد داشت.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل کار نکردن کنترلر PS4 ایکس ویژن

اگر از Microsoft Defender استفاده می‌کنید و سیستم شما احساس سوختگی می‌کند، حتماً این تنظیمات Microsoft Defender را تغییر دهید تا رایانه شما عملکرد بهتری داشته باشد.

تشخیص ویروس مثبت کاذب

بیایید فرض کنیم دو برنامه آنتی ویروس شما بدون درگیری نصب شده اند و با هم اجرا می شوند. مشکل احتمالی بعدی مثبت کاذب ممکن است اکنون رخ دهد.

یکی از برنامه های آنتی ویروس می تواند یک فایل مشکوک را شناسایی کرده و آن را به قرنطینه منتقل کند. این به طور خودکار به این معنی نیست که برنامه دیگر نیز همان فایل مشکوک را شناسایی نخواهد کرد. سپس ممکن است فایل را به مکان قرنطینه دیگری منتقل کند.

این می‌تواند حذف فایل آلوده را سخت کند یا به چندین هشدار ویروس نادرست منجر شود. این یک وضعیت ایده آل نیست، از هر نظر که به آن نگاه کنید.

دو برنامه آنتی ویروس وقت شما را تلف می کنند

ما فقط در مورد اتلاف وقت صحبت نمی کنیم که دو برنامه کار یکی را انجام دهند. یک برنامه آنتی ویروس برای راه اندازی، پیکربندی، به روز رسانی و مدیریت فایل های قرنطینه شده زمان می برد.

زمان خوبی برای محافظت از رایانه شخصی شما صرف شده است، اما آیا واقعاً می خواهید این تعهد زمانی را دو برابر کنید؟ راه اندازی و مدیریت صحیح یک برنامه آنتی ویروس به مراتب بهتر از این است که سعی کنید دو برنامه را نیمه کاره مدیریت کنید.

اتلاف زمان احتمالاً کمترین مشکل ناشی از نصب چندین نرم افزار AV است. اگر زمان برای شما مشکلی نیست، برخی استثناها برای این استدلال وجود دارد که شما نباید از بیش از یک برنامه آنتی ویروس در رایانه شخصی خود استفاده کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل نور آبی مرگ PS4

و اگر به دنبال یک آنتی ویروس جدید هستید، مطمئن شوید که آیا برنامه های آنتی ویروس رایگان یا پولی بهترین گزینه برای نیازهای امنیتی شما هستند یا خیر.

استثناهای قانون دوگانه آنتی ویروس

همانطور که قبلا ذکر شد، تفاوت اصلی بین نرم افزار آنتی ویروس در میزان تشخیص یا سطح تشخیص است. در میان نرم افزارهای AV با رتبه برتر، این تفاوت معمولاً ناچیز است. اما تغییرات در این که یک برنامه اسکن چه چیزی و چگونه خوب می تواند اتفاق بیفتد.

اگر می‌خواهید همه پایه‌ها را پوشش دهید، می‌توانید دو برنامه آنتی‌ویروس را نصب کنید اما هر بار فقط یک آنتی‌ویروس فعال داشته باشید. با برنامه اول اسکن کنید، آن را غیرفعال کنید و سپس با برنامه دوم اسکن کنید. این باید از مشکلات و درگیری جلوگیری کند، اما ممکن است رخ دهد. انتخاب و ریسک با شماست.

استثنای دیگر زمانی است که در هر برنامه ابزارهای امنیتی مکمل اما مجزا دارید. به عنوان مثال، یک اسکنر ویروس در یکی و یک فایروال، یک VPN یا یک مدیر رمز عبور در دیگری. تا زمانی که مطمئن هستید که فقط آن ابزارهای تکمیلی فعال هستند، نباید درگیری وجود داشته باشد. شما همچنان در معرض خطر فشار بی‌رویه به سیستم هستید، و معمولاً بهتر است همان ابزارها را در یک مجموعه امنیتی پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت داغ شدن پردازنده کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »