نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5 به روش صحیح

تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5. هر چند متأسفانه، تمیز کردن بخشی ضروری از زندگی است و PS5 شما از این قانون مستثنی نیست.

اطمینان از تمیز بودن کنسول و کنترلرهای PS5 شما و عاری از گرد و غبار یا زباله، بخش مهمی از مراقبت از سیستم شما است. اگر نگران باز کردن PS5 خود برای تمیز کردن آن هستید، اینطور نباشید. شما می توانید بدون نیاز به جدا کردن کامل سیستم، تعمیر و نگهداری کافی را روی سیستم خود انجام دهید.

تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5

زمان مناسب تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5

مهم نیست چقدر تمیز هستید یا چند بار دستان خود را می شویید، گرد و غبار و کثیفی اجتناب ناپذیر است.

گرد و غبار علاوه بر اینکه عموما آزاردهنده است، در صورت عدم کنترل می تواند خطرات خطرناکی برای لوازم الکترونیکی نیز ایجاد کند.

تاثیر گرد و غبار روی کارایی ps5

گرد و غبار می تواند به داخل کنسول PS5 شما نفوذ کند و در پنکه گیر کند. با گذشت زمان، این گرد و غبار می تواند بر توانایی فن برای خنک کردن صحیح سیستم شما تأثیر بگذارد و باعث داغ شدن بیش از حد کنسول شما شود.

برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود که کنسول خود را هر دو ماه یکبار تمیز کنید.

وقتی نوبت به کنترلر PS5 شما می رسد، تمیز کردن مرتب آن ایده خوبی است. حتی اگر قبل از هر جلسه بازی دست‌های خود را بشویید، باز هم روغن‌ها و عرق طبیعی را آزاد می‌کنند که روی کنترلر جمع شده و آن را کثیف می‌کند.

گرد و غبار همچنین برای کنترلر PS5 DualSense شما خطر دارد. از آنجایی که کنترلر شما رو به بالا قرار دارد، می تواند بین دکمه ها بیفتد یا در اطراف جوی استیک شما جمع شود. با گذشت زمان، این می تواند باعث شود که کنترلر شما رانده شود.

از آنجایی که کنترلر شما مستقیماً با دستان شما در تماس است، عاقلانه است که آن را بیشتر از خود کنسول تمیز کنید. ممکن است بخواهید اگر کنترلر خود را زیاد استفاده کنید یا هر زمان که دیدید کثیف است، هر هفته آن را تمیز کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عمر مفید تلویزیون

موارد لازم برای تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5

تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5 ساده است و نیازی به تجهیزات گران قیمت ندارد. بهترین محصولات برای تمیز کردن سیستم به شرح زیر است:

  • پارچه تری یا میکروفیبر.
  • ایزوپروپیل الکل.
  • نکات Q.
  • یک جارو برقی کم مصرف
  • هوای فشرده.

هنگام تمیز کردن PS5، مهم است که فقط از محصولات توصیه شده استفاده کنید. جایگزین کردن هر یک از محصولات فوق با محصولات دیگری که در حال حاضر در دسترس دارید، می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به کنسول شما آسیب برساند.

مایعاتی مانند آب صابون می توانند در داخل کنسول نفوذ کنند و به قطعات الکتریکی آسیب برسانند. ایزوپروپیل الکل ماهیت تبخیری دارد که استفاده از آن را در PS5 ایمن تر می کند. از آنجایی که به سرعت از بین می رود، خطر آسیب به هر قطعه الکتریکی را کاهش می دهد.

به همین ترتیب، مهم است که جاروبرقی خانگی را با جاروبرقی کم مصرف جایگزین نکنید تا گرد و غبار و زباله های کنسول یا کنترلر PS5 خود را بمکد. جاروبرقی های خانگی بیش از حد قدرتمند هستند و همچنین الکتریسیته ساکن زیادی تولید می کنند که می تواند آسیب جدی به کنسول شما وارد کند.

راهنمای تمیز کردن کنسول و کنترلر PS5

خوشبختانه، هر دو کنسول PS5 و کنترلر DualSense را می توان به راحتی بدون نیاز به جدا کردن کامل تمیز کرد. تا زمانی که از روش ها و محصولات صحیح استفاده می کنید، چیز زیادی نمی تواند اشتباه کند. برای یادگیری نحوه تمیز کردن ایمن کنسول PS5 و کنترلر DualSense، دستورالعمل های زیر را ببینید.

تمیز کردن کنسول PS5

تنها چیزی که باید از کنسول PS5 خود برای تمیز کردن آن بردارید کاور است. این کاورها عمداً به راحتی برای تمیز کردن و حتی اهداف شخصی‌سازی برداشته می‌شوند. در اینجا چگونه است:

  1. PS5 خود را خاموش کنید و تمام سیم های متصل به کنسول را بردارید.
  2. پایه را با کشیدن به آرامی از روی آن جدا کنید.
  3. PS5 را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  4. کنسول را طوری قرار دهید که لوگوی PS رو به بالا باشد و دکمه پاور از شما دور باشد.
  5. انگشت شست خود را روی لوگوی PS قرار دهید و همزمان به سمت بالا و سمت راست بکشید تا کاور آزاد شود. وقتی کاور آزاد شد صدای کلیکی خواهید شنید. روکش ها بسیار ایمن هستند، بنابراین برداشتن آنها نیاز به فشار مناسبی دارد.
این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل نداشتن صدا و تصویر تلویزیون ایکس ویژن

هنگامی که پوشش بالایی را برداشتید، متوجه دو سوراخ در بدنه PS5 خود خواهید شد. اینها برای گرفتن گرد و غبار طراحی شده اند. اگر گرد و غبار زیادی در این مخازن وجود دارد، از جاروبرقی کم مصرف، قوطی هوای فشرده یا پارچه خود برای حذف آن استفاده کنید. همچنین ممکن است متوجه گرد و غبار در داخل و اطراف فن شوید. قبل از اینکه کاور را دوباره روی آن قرار دهید، به آرامی آن را پاک یا باد کنید.

مراحل سفارشی کردن ps5

اگر قصد داشتید PS5 خود را سفارشی کنید، این مرحله ای است که باید این کار را انجام دهید. اگر مایلید در مورد این فرآیند بیشتر بدانید، راهنمای ما را در مورد نحوه تغییر قاب های کنسول PS5 خود بررسی کنید.

برای بازگرداندن کاور روی کنسول، آن را در جای خود قرار دهید و درپوش را به سمت چپ بلغزانید. در اینجا نیازی به اضافه کردن فشار یا فشار به پایین ندارید. پوشش باید به سادگی بلغزانید و در جای خود کلیک کنید.

PS5 خود را به طرف مقابل بچرخانید، آن را طوری قرار دهید که لوگوی PS رو به پایین و دکمه پاور به سمت شما باشد. گوشه سمت چپ بالای جلد را بگیرید و به سمت بالا و راست بکشید تا از جای خود خارج شود. قبل از اعمال مجدد کاور، برای تمیز کردن هرگونه گرد و غبار یا زباله از کنسول خود، روش های مشابهی را دنبال کنید.

تمیز کردن کنترلر PS5 DualSense

تمیز کردن کنترلر DualSense حتی ساده تر است و می توانید این کار را بدون جدا کردن هیچ قسمتی انجام دهید. از آنجایی که قسمت پشتی کنترلر بافت دارد، به راحتی کثیفی و کثیفی را می گیرد. برای پاک کردن آن، مقدار کمی ایزوپروپیل الکل را روی یک پارچه میکروفیبر بمالید. پارچه شما باید مرطوب باشد اما خیس نباشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش نحوه انتقال داده های بازی PS4 به PS5

تمیز کردن کنترلر ps5 با الکل

سپس به سادگی کنترلر خود را پاک کنید. اگرچه ایزوپروپیل الکل خیلی سریع تبخیر می شود، اما پس از اتمام تمیز کردن، ایده خوبی است که آن را خشک کنید.

غیرمعمول نیست که گرد و غبار و کثیفی در جوی استیک قرار بگیرند و به داخل کنترلر شما حرکت کنند و باعث رانش شوند.

برای از بین بردن این گرد و غبار قبل از اینکه مشکلی ایجاد کند، یک Q-tip را به مقدار کمی الکل ایزوپروپیل آغشته کنید و اطراف جوی استیک ها را تمیز کنید. چرخاندن چوب می تواند به Q-tip کمک کند تا بتواند به تمام آن فضاهای صعب العبور وارد شود.

اگر حتی پس از تمیز کردن کنترلر DualSense خود همچنان دریفت را تجربه می کنید، راهنمای ما را در مورد نحوه رفع drift در کنترلر PS5 خود بررسی کنید تا با برخی از راه حل های بالقوه آشنا شوید.

با تمیز کردن منظم آن، طول عمر PS5 خود را بهبود بخشید

تمیز کردن منظم کنسول و کنترلرهای PS5 ممکن است ساده به نظر برسد، اما می تواند طول عمر سیستم شما را به شدت افزایش دهد.

PS5 شما به سختی کار می کند، همانطور که شما آن را خریداری کردید. مراقبت خوب از سیستم خود بهترین راه برای اطمینان از اینکه در شرایط اوج باقی می ماند، بنابراین می توانید بازی را برای سال های آینده ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: حذف تصادفی بازی های نصب شده PS5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »