نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دانستنی هایی درباره آب خوردگی تلویزیون هوشمند

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای تلویزیون رخ دهد، آب خوردگی است؛ اما ما قصد داریم در رابطه با اقدامات لازم و ضروری به هنگام آب خوردن تلویزیون با شما صحبت کنیم، که اگر احیاناً این اتفاق برای شما رخ داد، با بایدها و نبایدهای این امر آشنا باشید.

با توجه به اینکه امروزه خانه‌ها نقلی‌تر و جمع‌و‌جور شده‌اند، تلویزیون‌ها بیشتر در آسیب خطر هستند و با عنایت به طراحی داخلی منازل در ایران گهگاهی دیده می‌شود که تلویزیون به آشپزخانه نزدیک بوده و خانواده‌هایی که دارای فرزند خردسال هستند این مشکل بیشتر برایشان رخ داده است.

آب خوردگی تلویزیون

اقدامات ضروری هنگام آب خوردگی تلویزیون

هنگام آب خوردگی تلویزیون این‌ها اقداماتی هستند که باید فوراً انجام شوند:

فوراً برق تلویزیون را قطع کنید

با قطع برق، جریان در مدارات داخلی تلویزیون قطع شده و احتمال اتصالی داخل مدارات و آسیب به بردها را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد. پس اولین کاری که باید انجام شود، قطع کردن برق و خاموش کردن تلویزیون می‌باشد.

با نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید

با نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون، تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم در شرایط بحرانی را دریافت کنید و در صورت جدی بودن مشکل، از واحد فنی بخواهید فوراً یک متخصص به محل اعزام کند تا مشکل را بررسی کند.

پاکسازی آب از تلویزیون هوشمند

سعی کنید تا حداکثری که مقدور است با پاک کردن آب ریخته شده از نفوذ آب به داخل تلویزیون جلوگیری کنید، این کار می‌تواند میزان خسارت را به مراتب کاهش دهد.

فقط دقت کنید در پاکسازی و خشک کردن آب زیاده‌روی نکنید و هرگز با باز کردن تلویزیون سعی نکنید آب را از داخل آن نیز پاک کنید چرا که پاور حتی در زمانی که به برق متصل نیست برق کافی برای صدمه زدن به انسان و البته دستگاه را دارد. این کار نیاز به دانش تخصصی و فنی این حوزه را دارد و هیچ‌گاه خودسرانه این کار را انجام ندهید. هم‌چنین از سشوار و وسایل گرمایشی برای خشک کردن آب به هیچ عنوان استفاده نکنید!

این مطلب توصیه شده برای شما :  راهکارهای رفع سیاهی صفحه در تبلت ایکس ویژن

تلویزیون را با احتیاط در شرایطی بخار شدن آب قرار دهید

با قرار دادن دستگاه در محل گرم یا در مقابل باد (به غیر از سشوار و دستگاه‌های گرمایشی) در شرایطی که بخار شدن آب را تسریع کند قرار دهید که خسارات وارده به حداقل رسانده شود.

تلویزیون را برعکس کنید

با سروته کردن تلویزیون قطرات آب از اتصالات فلت پنل دور می گردد و میتواند خسارت به حداقل برساند.

تلویزیون را تا ۲۴ ساعت به برق نزنید

توجه داشته باشید که تلویزیون را تا یک شبانه‌روز تحت هیچ عنوانی به برق متصل نکنید چون حتی اگر اندکی آب درون تلویزیون وجود داشته باشد می‌تواند آسیب را چند برابر کند و موجب خسارات بیشتر شود. در صورتی که بعد از این مدت خطوط رنگی عمودی بر روی صفحه مشاهده کردید یعنی اتصالات پنل تلویزیون دچار آب‌خوردگی شده و اگر کلا تصویر ندارید یعنی پنل تلویزیون شما اتصالی کرده است و یا برد Tcon و یا Main دچار آسیب دیدگی شده است.

توصیه نهایی

در خصوص برخورد مایعات با تلویزیون فارغ از میزان خسارت و جنس ماده ریخته شده، بهترین کاری که می‌توان انجام داد سپردن تعمیر تلویزیون خود به یک متخصص حرفه‌ای تلویزیون است که معمولاً در صورت بروز چنین شرایط بحرانی حساسی و تماس گرفتن با تعمیرکاران مجاز، آن‌ها در اسرع وقت یک متخصص با تجربه را به محل شما اعزام می‌کنند تا بدون کم‌ترین حرکت و افزایش خسارت، به سرعت مشکل برطرف شود. پر واضح است مهم‌ترین چیزی که باید پیش از هر اقدامی انجام شود، حفظ خونسردی و دور کردن نگرانی‌ها را از خود دور کنید و با یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راه حل رفع مشکلات لوازم خانگی

آیا می دانید: مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »