نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های بررسی دمای CPU مانیتور ایکس ویژن

در این مقاله از نمایندگی ایکس ویژن صفر تا صد راه های بررسی دمای CPU مانیتور را به شما توضیح می دهیم. یکی از رایج‌ترین دلایل داغ شدن بیش از حد کامپیوتر، زمانی است که دمای CPU بیش از حد بالا می‌رود. با نحوه بررسی دمای هسته در ویندوز و نحوه نظارت بر دمای CPU در رایانه شخصی خود با نرم افزار تخصصی نظارت بر CPU آشنا شوید. سپس، دریابید که چگونه با یک ابزار بهینه‌سازی رایانه شخصی، سطح گرما را پایین نگه دارید.

بررسی دمای CPU مانیتور

چگونه دمای CPU کامپیوتر خود را بررسی کنیم

ساده ترین راه برای بررسی دمای CPU نصب یک ابزار رایگان نظارت بر حرارت CPU – مانند Core Temp – و نظارت بر دمای CPU برای افزایش سرعت است. همچنین می توانید مانیتور ایکس ویژن CPU خود را با استفاده از ابزار داخلی BIOS/UEFI ویندوز بررسی کنید.

در اینجا نحوه بررسی دمای CPU با استفاده از Core Temp آورده شده است:

  1. Core Temp را دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه را باز کنید تا داشبورد اصلی را ببینید.
  3. در بخش Readings دما، دمای هر هسته CPU را کنترل کنید. مثال زیر میانگین دمای CPU را در حدود 50 درجه سانتیگراد برای لپ تاپ Quad Core Skylake نشان می دهد.
  4. در ستون Max می توانید بالاترین دمای پردازنده ثبت شده توسط Core Temp را کنترل کنید. و در ستون Load می توانید بار CPU فعلی هر هسته را مشاهده کنید.

در حالی که ساده ترین و ساده ترین مانیتور ایکس ویژن دمای کامپیوتر Core Temp است، نرم افزار نظارت بر CPU خوب دیگری نیز در بازار وجود دارد. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد:

  • دوربین NZXT دارای یک رابط کاربری آسان است و به شما امکان می دهد دمای رایانه و سایر مشخصات سخت افزاری را از یک برنامه تلفن همراه نظارت کنید.
  • HWInfo نگاهی عمیق به تمام جنبه‌های فنی سخت‌افزار شما ارائه می‌کند – از جمله یک نمایشگر دمای کلی رایانه شخصی و یک نمایشگر حرارتی جداگانه
  • Open Hardware Monitorیک برنامه منبع باز دمای رایانه است که به شما امکان می دهد دما، سرعت، فن ها و سایر مشخصات رایانه را کنترل کنید.
  • SpeedFan به شما امکان می دهد به دمای هارد دیسک – هم HDD و هم SSD – دسترسی داشته باشید و سرعت فن را تغییر دهید تا CPU شما داغ نشود.
این مطلب توصیه شده برای شما :  استفاده از لنز پاک کن

دمای کامپیوتر خود را در BIOS/UEFI مشاهده کنید

اگر از ویندوز 11، ویندوز 10 یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید، شامل بررسی دمای خود است که در BIOS/UEFI تعبیه شده است. برای دسترسی به آن، رایانه شخصی خود را روشن کنید و یک کلید خاص را در حین راه اندازی فشار دهید – معمولاً F12، ESC، F2 یا DEL. هنگامی که BIOS/UEFI باز است، دمای CPU را دقیقاً در صفحه اصلی به شما نشان می دهد.

این ویژگی دماسنج بخشی از نرم افزار اصلی مادربرد شما است. متأسفانه، فقط به شما امکان می دهد دمای فعلی رایانه شخصی را بررسی کنید. هنگام استفاده از ویندوز، به ویژه هنگامی که رایانه شخصی یا لپ تاپ شما با بارهای سنگین مشغول است، هیچ کاری برای نظارت بر دما در طول زمان انجام نمی دهد.

چگونه دمای CPU خود را به طور مداوم کنترل کنیم

هنگامی که با برنامه‌های کاربردی سخت‌گیرانه کار می‌کنید – مانند نرم‌افزار ویرایش یا رندر ویدیو – یا زمانی که از رایانه خود در گرمای مستقیم یا نور خورشید استفاده می‌کنید، باید مراقب دمای CPU خود باشید. این زمانی است که گرما از دمای خوب CPU بسیار فراتر می رود.

خوشبختانه، Core Temp یک راه آسان برای نظارت بر دمای CPU شما در همه زمان‌ها، در چندین هسته ارائه می‌دهد. به‌طور پیش‌فرض، اطلاعات پنهان می‌مانند، اما می‌توانید مانیتور ایکس ویژن دمای CPU را قابل مشاهده کنید. تنظیم آن مانند یک دماسنج کوچک که در نوار وظیفه شما قرار می گیرد آسان است.

در اینجا نحوه بررسی دمای رایانه و نظارت بر آن در هر زمان آورده شده است.

  • پس از نصب Core Temp، روی فلش در قسمت اعلان نوار وظیفه خود کلیک کنید. چهار عددی که می بینید، چهار دمای هسته هستند.
  • روی هر عدد کلیک کنید و آن را به نوار وظیفه خود بکشید. اکنون، دمای پردازنده به نوار وظیفه شما سنجاق می‌شود و به شما امکان می‌دهد به طور مداوم آنها را نظارت کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  روش افزایش طول عمر مانیتور ایکس ویژن

اگر چهار عدد بیش از حد شلوغ باشند، می توانید تنها بالاترین دمای هر یک از هسته ها را نمایش دهید. در برنامه Core Temp، روی Options > Settings کلیک کنید و به قسمت Notification Area بروید. نمای را به بالاترین دما برای هر پردازنده تغییر دهید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نحوه عیب یابی مشکلات نمایشگر در مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دو =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »