نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رزولوشن مناسب مانیتور

نکات مهم درباره رزولوشن مانیتور

مانیتور ایکس ویژن روح رایانه شخصی است. اگر نمایشگر مناسبی نداشته باشید، چه در حال مشاهده یا ویرایش عکس‌ها یا ویدیوها یا شاید صرفاً در حال مرور در وب‌سایت ‌ها، هر کاری که روی رایانه ‌تان انجام می‌دهید، کسل‌ کننده و بی‌درخش به نظر می‌رسد.

وضوح بالا

مانیتور ایکس ویژن با وضوح بالاتر کیفیت تصویر بهتری خواهد داشت. وضوح یک مانیتور ایکس ویژن تعداد پیکسل ها را به شما می گوید، همانطور که یک مانیتور ایکس ویژن دارای فرمت عرض x ارتفاع است. حداقل مورد نیاز 1920 x 1080 است که با نام های 1080p، Full HD (FHD) و HD نیز شناخته می شود. شما می توانید تصاویر واضح تری با QHD و حتی واضح تر با کیفیت 4K دریافت کنید. رزولوشن مورد نیاز شما برای بازی توسط GPU رایانه شخصی شما و البته بودجه ای که با آن کار می کنید تعیین می شود.

رزولوشن مانیتور

اگرچه رزولوشن 1080p رایج ترین رزولوشن در بین گیمرها است، اما از آنجایی که بازی های جدید با نمایشگرهای با کیفیت بالاتر منتشر می شوند، انتظار می رود 1440p و 4K استاندارد برای هر گیمر باشد. وضوح بالاتر تأثیر خاصی بر عملکرد بازی شما خواهد داشت زیرا ممکن است تعداد فریم هایی را که رایانه شما می تواند در یک بازی ببرد کاهش دهد. اجازه دهید چند اندازه مانیتور ایکس ویژن بهینه را برای برخی وضوح های رایج مورد بحث قرار دهیم. به خاطر داشته باشید، رزولوشن بالاتر هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

  • رایج ترین آنها 1080p و 24 اینچ/27 اینچ خواهد بود. این معمولاً باید با اکثر تنظیمات کار کند.
  • یک نمونه کمتر رایج 1440p و 27 اینچ خواهد بود. به سخت افزار متوسط/بالا نیاز دارد.
  • 4K و 27+ اینچ کمترین موارد رایج هستند و برای استفاده حداکثری از آن به بهترین سخت افزار نیاز دارد.
  • فناوری نوظهور 8K و 32+ اینچ به بهترین سخت افزار نیاز دارد و در حال حاضر هیچ بازی 8K در دسترس نیست.
این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع خرابی های CPU کامپیوتر

نسبت تصویر

گیمر حرفه ای در رایانه شخصی خود به صورت شوتر اول شخص بازی می کند. از طریق هدفون با هم تیمی ها صحبت کنید. اتاق نئون رنگی. مسابقات آنلاین ورزش الکترونیکی در عمل.

نسبت تصویر بدون شک یکی از ویژگی های مهمی است که باید هنگام جستجوی مانیتور ایکس ویژن به خاطر داشت. این عامل اغلب در حالی که نباید نادیده گرفته می شود. مطمئن شوید که به نسبت‌های مختلف برای انتخاب نگاه می‌کنید، و هر چند که یکی از آنها برای تنظیمات بازی شخصی مناسب است.

صفحه عریض (16:9) یا فوق عریض (21:9): اندازه مانیتور ایکس ویژن نیز بر وضوحی که می خواهید روی مانیتور ایکس ویژن اجرا شود تأثیر می گذارد. اکثر گیمرها از رزولوشن 1080p استفاده می کنند که در مانیتور ایکس  ویژن 24 اینچی خوب به نظر می رسد. اگر سعی می کنید رزولوشن خود را در همان اندازه مانیتور ایکس ویژن به 1440p یا 4K برسانید، اندازه صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن بزرگتر می خواهید. بهترین اندازه مانیتور ایکس ویژن مورد استفاده برای بازی 16:9 خواهد بود.

مانیتور ایکس  ویژن فوق عریض یا چند نفره نیز کار خواهند کرد، اما از بازی ‌های محدود پشتیبانی می‌کنند و در برخی موارد، به‌ویژه در عناوین چند نفره، می‌ توانند بدتر باشند. ناگفته نماند که یک صفحه نمایش بزرگتر به سخت افزار بهتری نیاز دارد تا بتوان از آن به طور کامل پشتیبانی کرد، زیرا افزایش مقدار پیکسل به حجم کاری بزرگتری برای GPU شما تبدیل می شود.

اندازه مانیتور

اندازه مانیتور ایکس ویژن نیز مهم است. تراکم پیکسل تاثیر زیادی بر کیفیت مانیتور ایکس ویژن دارد و بهترین آن 109 پیکسل در اینچ (PPI) است. یک نمایشگر بزرگ با رزولوشن پایین تر، تراکم پیکسلی پایینی خواهد داشت.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت روشن نشدن PS4 چیست؟

نرخ تجدید در مانیتور ایکس ویژن

هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، بهتر است. نرخ تازه‌سازی تعداد دفعاتی که صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن شما با اطلاعات جدید در هر ثانیه به‌روزرسانی می‌شود را به شما می‌گوید. با هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود. اعداد بزرگتر به معنای صاف تر، بهتر و برش کمتر تصاویر است.

نرخ تازه سازی یک چیز ضروری است، به خصوص برای گیمرهایی که به مانیتور ایکس ویژن با حداقل 75 هرتز نیاز دارند که با کمترین زمان پاسخ همراه باشد. بسیاری از مانیتور ایکس ویژن که برای بازی طراحی شده اند حداقل 120 هرتز را ارائه می دهند.

نکات مهم درباره نرخ تازه سازی

اگر کمی بیشتر در مورد نرخ تازه‌سازی صحبت کنیم، سه تفاوت اصلی نیاز به تمرکز بین محدوده 60 هرتز تا 240 هرتز دارد که عبارتند از: پاسخ‌دهی بهبود یافته، کاهش شبح و پاره شدن، و وضوح حرکت. با نرخ تازه‌سازی بیشتر، گیم‌پلی بسیار سریع‌تر و روان‌تر می‌شود.

بدیهی است که مانیتور ایکس  ویژنی با نرخ رفرش بهتر نیز افزایش قیمت خواهند داشت. بهترین مانیتور ایکس ویژن از نظر قیمت و عملکرد 144 هرتز است. زمانی رده بالا در نظر گرفته می شد، اما با پیشرفت تکنولوژی امروز، مطمئناً در مورد آخرین مانیتور ایکس  ویژن بازی صدق نمی کند. مانیتور ایکس  ویژن جدید و جدید بازی، در بیشتر مواقع، با نرخ به روز رسانی 144 هرتز عرضه می شوند.

  • وضوح حرکت: با نرخ تازه‌سازی بهتر، تصویر روی صفحه هنگام حرکت واضح‌تر می‌شود و به شما امکان می‌دهد به طور کلی تجربه بازی بهتری داشته باشید.
  • Screen Tearing: پاره شدن صفحه زمانی اتفاق می افتد که کارت گرافیک رایانه شخصی شما فریم های بیشتر یا کمتری نسبت به نرخ تازه سازی مانیتور ایکس ویژن شما تولید می کند. این منجر به اعوجاج تصویر می شود. برای کاهش پارگی صفحه نمایش، مانیتور ایکس ویژن با نرخ تازه سازی بالا ترجیح داده می شود. هرتز و فریم بر ثانیه یک رابطه نمادین دارند، یک مانیتور ایکس ویژن 120 هرتزی با 120 فریم بر ثانیه عالی عمل خواهد کرد.
  • پاسخگویی: مقدار زمان بین Refresh ها، اگر از نظر بازی ببینیم، پس از وارد کردن یک فرمان، زمانی طول می کشد تا عکس العمل را در مانیتور ایکس ویژن خود مشاهده کنید. برای بازی، شما می‌خواهید که همه چیز به آرامی و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شود. شما نمی خواهید تاخیر ورودی کمتر از 10.9 میلی ثانیه داشته باشید، به خصوص برای بازی های با کیفیت بالا.
این مطلب توصیه شده برای شما :  راهنمای گام به گام تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »