نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع صفحه تاری تلویزیون ایکس ویژن

رفع صفحه تاری تلویزیون. چگونه صفحه تاری تلویزیون ایکس ویژن را برطرف کنیم؟ اگر تلویزیون ایکس ویژن شما صفحه نمایش تار دارد، شما تنها نیستید. این یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون های ایکس ویژن است. اما نگران نباشید – چندین کار وجود دارد که می توانید برای رفع آن انجام دهید.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از سه روش ساده، تاری صفحه تلویزیون ایکس ویژن را رفع کنید. ما همچنین نکاتی را در مورد چگونگی جلوگیری از بروز مشکل در وهله اول به شما ارائه خواهیم داد.

رفع صفحه تاری تلویزیون

رفع یک تصویر تار در تلویزیون ایکس ویژن

مطمئن شوید که تصویر شما کشیده نیست. تنظیمات روی تلویزیون خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تصویری که مشاهده می کنید نامتناسب نیست.

  • با گزینه های مختلف وضوح و تصویر در تلویزیون خود بازی کنید.
  • سطح نویز پس زمینه را کاهش دهید.
  • کابل های کامپیوتر خود را عوض کنید.
  • برق را بکشید.
  • موقعیت جسم را تغییر دهید.

منبع تاری تلویزیون ایکس ویژن

اگر متوجه رنگ‌های غیرمعمول، یک تصویر دوتایی (شبح) یا یک تصویر مه‌آلود شدید، مطمئن باشید که ما از این مشکل آگاه هستیم و می‌توانید با پیروی از روش‌های آسانی که در زیر ذکر شده است، فوراً آن را حل کنید.

تنها چیزی که باقی می ماند این است که شما یک ارتقاء سیستم عامل را انجام دهید. هنگام نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، این امکان وجود دارد که در نتیجه به‌روزرسانی، تنظیمات تصویری و صوتی به تنظیمات پیش‌فرض خود برگردند.

تنها چیزی که باقی می ماند این است که شما یک ارتقاء سیستم عامل را انجام دهید. هنگام نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، این امکان وجود دارد که در نتیجه به‌روزرسانی، تنظیمات تصویری و صوتی به تنظیمات پیش‌فرض خود برگردند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل گرم شدن بیش از اندازه Xbox Series X

 اگر تلویزیون ایکس ویژن شما تصویر مبهم دارد، ما فهرستی از پنج روش عیب‌یابی احتمالی را که می‌توانید امتحان کنید، قرار داده‌ایم:

شماره 1 انجام یک Soft Reset

اولین قدم در عیب یابی هر فناوری به همان سادگی است که به نظر می رسد: آن را خاموش کنید و دوباره و دوباره روشن کنید. کافی است تا زمانی که تلویزیون خاموش است، دکمه پاور را برای حدود سه دقیقه نگه دارید، سپس دوباره دکمه را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

برای جزئیات بیشتر مراحل زیر را بررسی کنید.

مرحله 1: سیم برق را از پریز دیواری که به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن شما متصل است جدا کنید.

مرحله 2: 30 ثانیه منتظر بمانید و سپس سیم های برقی را که قبلاً قطع شده بود به پریز دیواری تلویزیون ایکس ویژن وصل کنید.

مرحله 3: اکنون تلویزیون هوشمند ایکس ویژن خود را روشن کنید و به محض روشن شدن تلویزیون، مشکل تار شما در تلویزیون ایکس ویژن به طور موثر حل خواهد شد.

شماره 2 تعویض کابل های HDMI

یک کابل HDMI معیوب یا نادرست گاهی اوقات می تواند منشأ یک صفحه نمایش پیکسلی یا تاری تلویزیون باشد. بررسی کنید که آیا تعویض کابل‌های HDMI می‌تواند به رفع مشکل کمک کند یا خیر. لطفا در نظر داشته باشید که استفاده از کابل های HDMI که ساخت ایکس ویژن نیز می باشد بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

علاوه بر این، باید به این نکته اشاره کنیم که اگر با مشکل کوچکی مواجه هستید، می‌توانید فقط کابل HDMI را جدا کرده و دوباره وصل کنید. ممکن است بخواهید قبل از سرمایه گذاری در مورد جدید، ابتدا آن را امتحان کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل عدم پاسخگویی ps5 ایکس ویژن

شماره 3 ستاپ باکس با وضوح مناسب

اگر وضوح ست تاپ باکس شما نادرست باشد، می تواند تصویری مبهم در تلویزیون شما ایجاد کند. مطمئن شوید که از پروژکتوری با وضوح خروجی مطابق با وضوح صفحه تلویزیون شما استفاده می کنید.

بررسی تنظیمات تلویزیون را دوبار کنید.

در واقع گزینه‌های بزرگنمایی در تلویزیون وجود دارد که می‌تواند منجر به کشیده شدن و نامشخص شدن تصویر شود. اگر اشتباهی مرتکب شدید و این تنظیمات را تغییر دادید، باید بتوانید به سرعت به آن بازگردید و آنها را اصلاح کنید.

  • برای دسترسی به منو، دکمه منو روی کنترل از راه دور خود را فشار دهید.
  • “تصویر” را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  • “تنظیم صفحه” را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  • اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تلویزیون شما دارای نسبت تصویر مناسب (16:9)، تناسب صفحه و موقعیت صفحه نمایش است.

با قرار دادن تصادفی دست خود بر روی کنترل از راه دور یا هنگام تلاش برای تغییر تنظیمات دیگر، ممکن است به راحتی این نوع حادثه را ایجاد کنید. اگر نمی‌خواهید با هیچ یک از این گزینه‌ها سر و کار داشته باشید، همیشه می‌توانید تلویزیون را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه برگردانید. در بخش بعدی به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع خواهیم پرداخت، اما کافی است بگوییم که تنظیمات تصویر را نیز به پیش‌فرض خود باز می‌گرداند.

پیشنهاد مطالعه: رایج ترین دلایل خرابی تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »