نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خراب شدن بازی های کامپیوتر ویندوز 11/10

خراب شدن بازی های کامپیوتر. چرا بازی مدام در رایانه شخصی خراب می شود؟ چگونه از خراب شدن بازی ها در ویندوز 10/11 جلوگیری کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، در جای مناسبی هستید. در این مقاله، برخی از دلایل احتمالی این مشکل را به شما نشان می دهد و در صورت ادامه خرابی بازی ها چه کاری باید انجام دهید.

خراب شدن بازی های کامپیوتر

بازی ها در حال خراب شدن

در اوقات فراغت خود، می‌توانید بازی‌ها را روی رایانه شخصی ویندوز 10/11 انجام دهید تا از سرگرمی لذت ببرید. شما انتظار دارید که بازی پس از خرید یک بازی جدید به درستی کار کند. در بیشتر موارد، این مورد است. اما ممکن است بازی ها خراب شوند. زمانی که بازی شما مدام خراب می شود و ممکن است پیشرفت و دستاوردهای بازی را از دست بدهید. این خبر تازه ای نیست. گاهی اوقات یک راه اندازی مجدد ساده می تواند مشکل را حل کند، اما همیشه اینطور نبود.

قبل از یافتن راه حل هایی برای خراب شدن بازی های رایانه شخصی، لازم است دلایل احتمالی آن را کشف کنید. چرا بازی من مدام خراب می شود؟ از نظر این سوال، دلایل احتمالی متفاوت است. لیست ها را ببینید:

  1. کامپیوتر اورکلاک شده است
  2. مشخصات رایانه شخصی بسیار پایین است و نمی تواند سیستم مورد نیاز بازی ها را برآورده کند
  3. تنظیمات بازی درست نیست
  4. کارت گرافیک به قدرت زیادی نیاز دارد
  5. درایور کارت گرافیک قدیمی است
  6. بازی ها در حالت اشتباه اجرا می شوند
  7. سیستم عامل ویندوز منسوخ شده است
  8. اتصال اینترنت کند است
  9. مسائل مربوط به مدیریت حقوق دیجیتال (DRM)
  10. تعداد زیادی برگه مرورگر باز است
  11. آنتی ویروس شما بازی ها را خراب می کند
این مطلب توصیه شده برای شما :  حالت sleep در مانیتور ایکس ویژن

در مرحله بعد، باید اقداماتی را برای رفع خرابی بازی های رایانه شخصی در رایانه شخصی انجام دهید. نحوه جلوگیری از خراب شدن بازی بستگی به این دارد که چه چیزی باعث از کار افتادن بازی شده است. بیایید درست بپریم!

راه اندازی مجددا کامپیوتر

وقتی بازی‌ها روی رایانه‌های شخصی رده بالا یا رایانه‌های شخصی پایین‌رده خراب می‌شوند، اولین کاری که می‌توانید امتحان کنید این است که دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر خرابی ناشی از استفاده زیاد از CPU یا یک خطای تصادفی باشد، راه اندازی مجدد می تواند مشکل را حل کند. سپس، بازی خود را دوباره بازی کنید و ببینید که آیا می تواند به درستی اجرا شود یا خیر. اگر نه، به عیب یابی ادامه دهید.

نسخه صحیح بازی

نصب یک نسخه بازی نادرست در ویندوز 11/10 می تواند مسئول خراب شدن همه بازی ها در رایانه شخصی باشد. به طور خاص، اگر نسخه کنسول بازی را روی رایانه خود نصب کنید، مشکل ممکن است رخ دهد. چک کنید!

بررسی اتصال به اینترنت

اگر اتصال اینترنت شما کند یا ناپایدار است، ممکن است در به روز رسانی سرویس گیرنده بازی توسط سرور راه دور تاخیر ایجاد شود. در نتیجه، بازی های رایانه شخصی به خصوص بازی های آنلاین از کار می افتند. برای اینکه بتوانید بازی ها را بدون مشکل انجام دهید، دستگاه خود را بررسی کنید و سایر برنامه ها را غیرفعال کنید تا مطمئن شوید که فقط بازی ها داده دریافت می کنند. برای دریافت بهترین تجربه بازی آنلاین، می توانید مستقیماً رایانه خود را به جای Wi-Fi از طریق اترنت به یک روتر متصل کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راهکار رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

در برخی موارد، مشکلات اتصال به اینترنت می‌تواند باعث شود مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) بر عملکرد بازی یا وضعیت سرور راه دور تأثیر بگذارد و منجر به خراب شدن همه بازی‌ها در رایانه شخصی شود. در این شرایط، در صورت ارائه یک بازی، می توانید به صورت آفلاین بازی کنید. این عملیات می‌تواند DRM را از بررسی فعالیت‌های مشکوک در حساب یا بازی با سرور راه دور مسدود کند.

مطابقت رایانه شما با نیازهای سیستم بازی

اگر مشخصات رایانه شخصی شما نمی تواند حداقل سیستم مورد نیاز بازی شما را برآورده کند، به احتمال زیاد بازی ها در ویندوز 10/11 در صحنه هایی که به منابع سنگین نیاز دارند خراب می شوند. بنابراین، برخی از بررسی ها را انجام دهید.

برای بررسی حداقل الزامات می توانید به اسناد رسمی یا سوالات متداول بازی ها بروید. اگر یک بازی استیم خریداری می کنید یا یک بازی را روی یک پلتفرم مشابه خریداری می کنید، می توانید توضیحات بازی را بخوانید تا شرایط مورد نیاز را بررسی کنید. برای خرید یک بازی ویدیویی از فروشگاه‌های آجری، حداقل سیستم مورد نیاز و توصیه‌شده را می‌توانید در پشت جعبه بازی ویدیویی بیابید.

علاوه بر این، می توانید مشخصات رایانه شخصی خود را بررسی کنید. کافیست روی نوار جستجو کلیک کنید، اطلاعات سیستم را تایپ کنید و نتیجه را برای باز کردن این برنامه انتخاب کنید. در صفحه خلاصه سیستم، می توانید اطلاعات زیادی در مورد رایانه شخصی خود بیابید.

متوقف کردن اورکلاک

اورکلاک CPU و GPU می تواند به بهبود مشهود عملکرد بازی در صورت همراه شدن با تهویه و خنک کننده خوب کمک کند. با این حال، اورکلاک راه مناسبی برای افزایش عملکرد نیست زیرا ممکن است بازی از کار بیفتد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  ویژگی های تلویزیون ۴۹XTU625

اگر CPU یا GPU خود را اورکلاک می کنید، بسته به نرم افزار اورکلاکی که استفاده می کنید، تغییر ایجاد شده را برعکس کنید. سپس، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل خرابی برطرف شده است یا خیر. در غیر این صورت، تمام بازی ها در رایانه شخصی به دلیل چیزهای دیگری خراب می شوند.

پیشنهاد مطالعه: علت داغ شدن پردازنده کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »