نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صفحه سیاه تلویزیون ایکس ویژن

صفحه سیاه تلویزیون ایکس ویژن . تلویزیون ایکس ویژن شما تصویری را نمایش نمی دهد، صفحه سیاه باقی می ماند. سپس تعجب می کنید که چگونه تصویر را دوباره روی تلویزیون ایکس ویژن خود قرار دهید. این یک مشکل نسبتاً رایج است که می تواند منابع مختلفی داشته باشد.

این می تواند یک اشکال ساده، نرم افزار داخلی، مشکل در منبع تغذیه، تنظیم نادرست، نقص کابل یا در بدترین حالت خرابی یکی از اجزای تلویزیون ایکس ویژن شما باشد. بسیاری از این مشکلات به راحتی قابل حل هستند، حتی گاهی اوقات فقط با استفاده از کنترل از راه دور.

صفحه سیاه تلویزیون ایکس ویژن

صفحه سیاه روی تلویزیون ایکس ویژن و تنظیم مجدد برق

این اولین کاری است که اگر روی تلویزیون ایکس ویژن خود صفحه سیاه دارید انجام دهید. یک بازنشانی سیستم می تواند این اشکال را برطرف کند. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید

  • کابل برق دستگاه را جدا کنید
  • تمام دستگاه های متصل به صفحه تلویزیون ایکس ویژن (روتر، کنسول بازی، سینمای خانگی، رمزگشا و غیره) را از برق جدا کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید

تلویزیون ایکس ویژن را دوباره به پریز برق وصل کنید و تلویزیون ایکس ویژن خود را به طور معمول روشن کنید.

فعال  بودن حالت رادیویی تلویزیون ایکس ویژن

ممکن است در حالت رادیویی باشید. در واقع بسیاری از تلویزیون ایکس ویژن ها حالت رادیویی دارند، هنگامی که فعال می شود، صدای رادیو را می شنوید اما صفحه سیاه باقی می ماند.

در این حالت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با فشار دادن دکمه “TV” روی کنترل از راه دور، از حالت رادیویی تلویزیون ایکس ویژن خود خارج شوید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سیاه شدن صفحه تلویزیون

فعال  بودن حالت ECO در تلویزیون ایکس ویژن

بسیاری از تلویزیون ایکس ویژن ها دارای حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. در برخی موارد، هنگام فعال شدن، صفحه تلویزیون ایکس ویژن تصویری را نشان نمی دهد اما صدا کار می کند. شما فقط باید با ورود به منوی دستگاه با استفاده از کنترل از راه دور، حالت “ECO” را غیرفعال کنید.

بررسی کابل های متصل به تلویزیون ایکس ویژن

وقتی دستگاه خاصی را روشن می کنید (سینمای خانگی، کنسول بازی، پخش کننده دی وی دی، رسیور Canal+ و غیره) صفحه نمایش شما سیاه می شود. ممکن است مشکل از کابل اتصال این دستگاه به تلویزیون ایکس ویژن شما باشد.

سپس کانکتورها را بررسی کنید، بسته به مارک و سن تلویزیون ایکس ویژن شما می تواند کابل hdmi، vga یا سوکت اسکارت باشد. سعی کنید با اتصال کابل به دستگاه های دیگر تست کنید یا آن را تعویض کنید.

بررسی اجزای تلویزیون ایکس ویژن

اگر تمام راه حل های قبلی مشکل شما را حل نکرده باشد و صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما سیاه بماند، ممکن است یک قطعه آسیب دیده یا معیوب باشد.

 خرابی نور پس زمینه

اغلب، زمانی که صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما سیاه است، مشکل نور پس زمینه است. ترفند ساده برای شناسایی خرابی سیستم نور پس زمینه تلویزیون ایکس ویژن نزدیک شدن به منبع نور است، لامپ تلفن شما این کار را انجام می دهد. اگر تصویر را می بینید، در واقع مشکل از نور پس زمینه پنل تلویزیون ایکس ویژن شماست. این ممکن است از اتصال دهنده برق دال، یک نوار LED یا خود دال باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ کامپیوتر

اگر صفحه نمایش شما هنوز تحت گارانتی است، باید با خدمات پس از فروش تماس بگیرید یا با یک تعمیرکار تخصصی تماس بگیرید. توجه داشته باشید که امروزه تعداد کمی از تعمیرکاران جایگزین نوارهای led می شوند. بیشتر اوقات نیاز به تعویض کامل دال خواهد بود.

اگر وسوسه شدید که تعمیرات را خودتان انجام دهید، بدانید که این کار آسانی نیست و ما فقط می توانیم اکیداً به شما توصیه کنیم که با یک متخصص تماس بگیرید. با این حال، می‌توانید انواع اجزا و ابزارهایی را که به شما امکان می‌دهند عملیات را با دنبال کردن یک آموزش انجام دهید، در اینترنت پیدا کنید.

مشکل کندانسور یا کاندو

به ندرت، ممکن است به دلیل قطع برق، صفحه نمایش سیاه تلویزیون ایکس ویژن خود داشته باشید. خازن ها کاندو، یک جزء کوچک استوانه ای است (به نظر می رسد یک باتری است) که در بسیاری از بردهای مدار چاپی یافت می شود. برای تنظیم ولتاژ استفاده می شود. اگر صدای یک یا چند خازن معیوب باشد، ممکن است تلویزیون ایکس ویژن شما روشن شود اما تصویری نمایش ندهد. برای تشخیص عیب خازن را با مولتی متر تست کنید. بهتر است آن را توسط یک متخصص تعمیر کنید زیرا تعمیر آن خیلی ساده نیست.

اما آموزش های زیادی در این زمینه در اینترنت وجود دارد تا خودتان این عمل را انجام دهید.

علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

ممکن است تلویزیون ایکس ویژن شما اصلا روشن نشود. صفحه نمایش سیاه است، هیچ صدایی وجود ندارد و LED استندبای که معمولا در پایین تلویزیون ایکس ویژن قرار دارد خاموش یا چشمک می زند

این مطلب توصیه شده برای شما :  قیمت و عملکرد پردازشگر

صفحه سیاه و مشکل برق

صفحه سیاه تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است به دلیل مشکل برق باشد. ابتدا بررسی کنید پریز برقی که تلویزیون ایکس ویژن شما به آن وصل است به درستی کار می کند.

برای انجام این کار، تلویزیون ایکس ویژن را از برق بکشید و دستگاه دیگری را به پریز وصل کنید. همچنین می توانید تلویزیون ایکس ویژن خود را به پریز دیگری وصل کنید.

خوب است بدانید:

توصیه نمی شود تلویزیون ایکس ویژن خود را به یک مولتی سوکت یا سیم داخلی وصل کنید. اگر می توانید آن را مستقیماً به پریز برق وصل کنید.

اگر چراغ آماده به کار چشمک می زند، و از محافظ برق استفاده می کنید، ممکن است این اشکال از آن دومی باشد. بررسی کنید که به درستی کار می کند.

پیشنهاد مطالعه: علت نداشتن سیگنال در تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »