نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت هنگ کردن لپ تاپ هنگام استفاده

هنگ کردن لپ تاپ به چه دلایلی رخ میدهد و چگونه باید آن را برطرف کرد؟ یکی از بدترین تجربیات من در مورد هنگی لپ تاپ در بازی می باشد. حتی وقتی تنظیمات بازیم را تغییر دادیم و درایورهایم را آپدیت کردیم، باز هم یخ می زد و می پرید. با این حال، چند ترفند دیگر باعث شد تا راحت اجرا شود.

هنگ کردن لپ تاپ
هنگ کردن لپ تاپ

دلایل هنگ کردن لپ تاپ چیست

دلایل متعددی وجود دارد که رایانه شما ممکن است لکنت داشته باشد.

  • درایورهای قدیمی
  • سخت افزار بد
  • سخت افزار قدیمی
  • تنظیمات برنامه
  • سرعت اینترنت
  • برنامه بارگیری می شود
  • درجه حرارت

شاید به نظر برسد که باید با آن مقابله کرد، اما رفع آن سریع و ساده است. بنابراین نترسید – شما علت لکنت لپ تاپ خود را ردیابی خواهید کرد و در کمترین زمان ممکن همه چیز به آرامی اجرا می شود.

چگونه علت لکنت لپ تاپ خود را پیدا کنم

برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ ابتدا باید آن را به درستی شناسایی کنید. نکات زیر به شما در شناسایی و رفع مشکل کمک می کند.

مسائل نرم افزاری و تنظیمات برنامه

گاهی اوقات، مشکل به سادگی تنظیمات برنامه است. تنظیمات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که برنامه خود را با گزینه های مناسب برای رایانه خود تنظیم کرده اید.

این روش ها را برای تنظیم تنظیمات برنامه خود امتحان کنید:

  • کیفیت پایین تر
  • محدودیت فریم پایین تر
  • از حالت سازگاری استفاده کنید
  • به روز رسانی برنامه را بررسی کنید

اینها باید به شما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنید که برنامه ای که در هنگام لکنت رایانه از آن استفاده می کنید به درستی کار می کند.

هنگ کردن لپ تاپ
هنگ کردن لپ تاپ

تاثیر بارهای برنامه در هنگ کردن لپ تاپ

گاهی اوقات مشکل به همین سادگی است که اجازه می‌دهید همه چیز وارد شود. برای مثال، اگر در حال انجام یک بازی جدید یا امتحان یک برنامه جدید هستید، یک دقیقه بنشینید و اجازه دهید برنامه در دارایی‌های خود بارگیری شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تنظیم بک لایت تلویزیون LCD

یکی از مشکلاتی که من در Minecraft تجربه کرده ام این است که با پرواز در سراسر جهان، دارایی ها به آرامی بارگیری نمی شوند. با این حال، گاهی اوقات اگر منتظر بمانم و اجازه بدهم بازی به پایان برسد، می توانم با یک تجربه روان تر و لذت بخش تر پیش بروم.

درایورهای قدیمی

یکی از اولین چیزهایی که باید هنگام لکنت لپ تاپتان بررسی کنید این است که آیا درایورهای شما قدیمی هستند یا خیر. درایورها به سادگی نرم افزاری هستند که به برنامه شما و لپ تاپ شما اجازه می دهند با هم ارتباط برقرار کنند. برنامه‌ها به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند و به‌روزرسانی‌های درایور اطمینان می‌دهند که رایانه شما می‌تواند با نسخه جدیدتر کار کند.

فراموش نکنید که سیستم عامل شما فقط از درایورها استفاده نمی کند. درایورهای کارت گرافیک به طور منظم به روز می شوند، و بررسی اینکه آیا هیچ به روز رسانی را از دست نداده اید ضروری است. نرم افزار کارت گرافیک و نرم افزار ویندوز خود را به همراه هر نرم افزار دیگری که سایر اجزای سخت افزاری شما را کنترل می کند، بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسخه جدیدتری از درایور ندارید.

مسائل سخت افزاری و سخت افزار قدیمی

همه رایانه ها به طور یکسان ساخته نمی شوند. برنامه هایی که به منابع زیادی نیاز دارند برای درست کار کردن به پردازنده های با کارایی بالا، کارت های گرافیک و منابع تغذیه با ظرفیت بالا نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر در رایانه خود انیمیشن سه بعدی انجام می دهید، اگر CPU با تعداد هسته زیاد نداشته باشید، احتمالاً ثابت، پرش و لکنت می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عیب یابی Xbox One

برای مثال، یکی از راه‌هایی که می‌توانید بفهمید آیا سخت‌افزار شما با یک بازی ویدیویی سازگار است یا خیر، استفاده از ابزار System Requirements Lab به نام Can You Run It است. یک بازی را انتخاب کنید و اجازه دهید برنامه تعیین کند که آیا رایانه شما آن را بدون مشکل اجرا می کند یا خیر.

هنگ کردن لپ تاپ
هنگ کردن لپ تاپ

سخت افزار بد

اگر سخت افزار شما به روز باشد، باز هم ممکن است آسیب ببیند. این همیشه به این معنی نیست که لپ تاپ کار نمی کند. گاهی اوقات یک قطعه سخت افزار لپ تاپ را با گلوگاه مواجه می کند و از عملکرد کامل آن جلوگیری می کند.

به عنوان مثال، اگر کارت گرافیک یا منبع تغذیه شما به درستی کار نمی کند، ممکن است به جای صفحه نمایش معمولی خود، مصنوعاتی را در مانیتور رایانه خود مشاهده کنید. اگر CPU شما به درستی کار نمی کند، ممکن است به طور تصادفی و بدون دلیل روشن خاموش شوند. مشکلات سخت افزاری می تواند بر هر جنبه ای از رایانه شما تأثیر بگذارد و منجر به لکنت خسته کننده ای شود که می خواهید برطرف کنید.

تا زمانی که با تغییر لپ تاپ خود راحت هستید، قطعات سخت افزاری را تست کرده و تعویض کنید. اگر نه، از شخص دیگری بخواهید که به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا یک قطعه کار نمی کند یا خیر.

مسائل دیگر مانند درجه حرارت

گاهی اوقات دمای رایانه شخصی شما خیلی بالا می رود و بر عملکرد برنامه های شما تأثیر می گذارد. ابتدا دمای لپ تاپ را با استفاده از نرم افزار کارت گرافیک یا سایر نرم افزارهای مانیتورینگ لپ تاپ بررسی کنید. هنگام استفاده از برنامه های مختلف، مطمئن شوید که چگونه تغییر می کند. به عنوان مثال، زمانی که من از پردازش کلمه به یک بازی ویدیویی با گرافیک فشرده تغییر می کنم، مال من می تواند به سرعت 20 درجه افزایش یابد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  صفحه نمایش مبهم تلویزیون ایکس ویژن

مطمئن شوید که رایانه شما جریان هوای کافی دارد و فن های کافی دارد. در روزهای گرم، از تهویه مطبوع برای کاهش دمای اتاق استفاده کنید. از هوای فشرده برای دور کردن گرد و غبار از فن ها و اجزای رایانه خود استفاده کنید تا عملکرد بهینه آن حفظ شود.

به خاطر داشته باشید که دمای بالا می‌تواند نشانه‌ای از سخت‌افزار لپ تاپی باشد که در هنگام انجام کار ناتوان است. بنابراین اگر دمای شما حتی در یک اتاق سرد هم بالا می رود، ممکن است وقت آن رسیده که نگاهی به سخت افزار خود بیندازید.

حالت مزاحم نشوید یکی از قابلیت های لپ تاپ های امروزی است که از بروز پاپ آپ های اضافی جلوگیری کرده و در صورت لزوم به کاربر هشدار می دهد. برای اطلاع از قابلیت های بیشتر حالت مزاحم نشوید، به مقاله « آموزش فعال کردن حالت مزاحم نشوید لپ تاپ » مراجعه کنید.

سرعت اینترنت یکی از دلایل هنگ کردن لپ تاپ

اگر سرعت شما خیلی پایین باشد، اینترنت شما می تواند بر عملکرد رایانه شما تأثیر بگذارد. اتصال ضعیف به سرور می تواند باعث شود که رایانه شما دچار لکنت زبان شود.

از یک بررسی کننده سرعت اینترنت برای تعیین سرعت اتصال خود استفاده کنید. اگر کندتر از چیزی است که باید دریافت کنید، سخت افزار خود را بازنشانی کنید یا با ISP خود تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شانزده =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »