نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه نمایش مبهم تلویزیون ایکس ویژن

صفحه نمایش مبهم تلویزیون. بسیاری از مردم یک تصویر تار در تلویزیون ایکس ویژن را با یک مشکل جدی اشتباه نمی گیرند. در بسیاری از موارد، می توانید خودتان با دستورالعمل ها و منوها آن را برطرف کنید. اما این فقط در صورتی است که تنظیمات را تنظیم یا تغییر داده باشید. با این حال، یک تصویر تار روی صفحه اغلب نشان دهنده مشکلی است که نیاز به کمک حرفه ای دارد.

اگر می خواهید بدانید که آیا شخصی تنظیمات را تغییر داده است یا خیر، بازنشانی کارخانه ای انجام دهید، همه دکمه ها را یکجا فشار ندهید و خودتان دستگاه را جدا کنید. بهتر است به افراد حرفه ای مراجعه کنید. با این حال، باید بدانید که می‌توانید سعی کنید یک صفحه تلویزیون ایکس ویژن مبهم یا تار را خودتان برطرف کنید، و در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

صفحه نمایش مبهم تلویزیون

علت تاری تصویر در تلویزیون ایکس ویژن

تاری تصویر در تلویزیون ایکس ویژن یک مشکل رایج است که ممکن است در همه تلویزیون ایکس ویژن ها رخ دهد. دلایل خرابی را می توان به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کرد. در مورد مشکلات سخت افزاری، تاری به دلیل خرابی یک جزء داخلی ایجاد می شود. بسته به نوع تلویزیون ایکس ویژن، سه نوع خطا وجود دارد:

  • رهبری. این مشکل به ندرت اتفاق می افتد. ممکن است یک تصویر تار وجود داشته باشد، یا تصویر به صورت امواج حرکت می کند. این یک خطای نرم افزاری است که معمولاً با یک به روز رسانی نرم افزار اصلاح می شود. به ندرت، نور پس زمینه معیوب می تواند باعث نمایان شدن مصنوعات روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن شود.
  • CRT. تلویزیون ایکس ویژن های منسوخ شده در اواسط دهه 1990 متوقف شدند. اگر متوجه تصویری تار روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن تیوب پرتوی کاتدی شدید، به معنای خرابی فیزیکی کینسکوپ (جابجایی پرتو نور یا ترک در لوله پرتو کاتدی) است. به دلیل عدم تعویض قطعات قابل تعمیر نیست.
  • پلاسما – به دلیل ویژگی های طراحی ماتریس، تلویزیون ایکس ویژن های پلاسما به ندرت با مشکل ابری شدن صفحه نمایش مواجه می شوند. اما آنها با سوختن مشخص می شوند که با تغییر در ترکیب گاز در سلول (پیکسل) مربوط به زمان عملیات همراه است. عمر مفید تلویزیون ایکس ویژن های پلاسما 10-15 سال است. تولید چنین تلویزیون ایکس ویژن هایی در سال 2013 متوقف شد.
این مطلب توصیه شده برای شما :  نکات مهم هنگام قفل شدن کامپیوتر

نحوه تنظیم وضوح صفحه تلویزیون ایکس ویژن

در گذشته مشاهده یک صفحه تلویزیون ایکس ویژن تار به دلیل تنظیمات نامناسب برای بیننده رایج بود، اما در درجه اول به دلیل دریافت ضعیف ویدیو. این در دوران تلویزیون ایکس ویژن آنالوگ بود. حالا دیگر ربطی ندارد تقریباً همه کشورها به پخش دیجیتال روی آورده اند.

اکثر تیونرها و مبدل های تلویزیون ایکس ویژن داخلی دارای ویژگی های تنظیم دقیق و کاهش نویز هستند. و هیچ نویز در کانال های دیجیتال وجود ندارد. تصویر کدگذاری می شود و اگر دریافت سیگنال ضعیف باشد، تصویر به صورت مربع پراکنده می شود. برخی از تلویزیون ایکس ویژن ها دارای ویژگی تمیز کردن و کالیبراسیون صفحه نمایش هستند، معمولاً تلویزیون ایکس ویژن های OLED. تلویزیون ایکس ویژن های ساده تر ممکن است برنامه های آزمایشی برای بررسی صفحه نمایش داشته باشند.

اکنون به تنظیمات وضوح در صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود بازگردید. اگر مشکل دارید، به نحوه بازتولید تلویزیون ایکس ویژن از منابع سیگنال مختلف نگاه کنید. من در مورد RCA ها صحبت نمی کنم. سیگنال آنالوگ همیشه از نظر کیفیت بدتر خواهد بود. نحوه نمایش تلویزیون ایکس ویژن از HDMI و تلویزیون ایکس ویژن کابلی را بررسی کنید. کابل های HDMI نیز باید بررسی شوند. من تصاویر تار و دوتایی را تجربه کرده ام که تلویزیون ایکس ویژن را از طریق HDMI 20 متری متصل می کند. اختلال در زمان سیگنال ها باعث این اثر شد. لپ تاپم را برمی دارم، یک کابل HDMI کوتاه به تلویزیون ایکس ویژن وصل می کنم و کیفیت تصویر را بررسی می کنم. این ساده ترین راه برای بررسی کیفیت تصویر تلویزیون ایکس ویژن شما است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر علت سبز شدن صفحه نمایش مانیتور ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن های LED دارای تنظیمات وضوح تصویر هستند. این تنظیم باید تصویر را بهبود بخشد، اما در عمل، بسته به نوع نمایشگر (کیفیت آن)، می تواند در تنظیمات بالا باعث ایجاد افکت تار شود.

راه های رفع تاری تصویر در تلویزیون ایکس ویژن

اگر تلویزیون ایکس ویژن جدیدی خریده‌اید و هنگام اتصال و تماشای آن متوجه تصویری تار شده‌اید، یا اگر آن را در تلویزیون ایکس ویژن قدیمی خود دیده‌اید، به احتمال زیاد تلویزیون ایکس ویژن شما خراب است. اما برخی از تنظیماتی را که می‌توانند جلوه تصویری تار ایجاد کنند، بررسی کنید.

تصویر کشیده شده

شاید تصویر اصلی کیفیت پایینی داشته باشد، این اتفاق می افتد اگر فیلم ویدیویی گرفته شده با دوربین آنالوگ با وضوح پایین را پخش کنید و سپس دیجیتالی کنید. به دلیل کم بودن تعداد پیکسل ها در تصویر اصلی، تصویر هنگام بزرگ شدن تار می شود.

تنظیمات وضوح در صفحه نمایش مبهم تلویزیون

با حالت های مختلف وضوح و تصویر تلویزیون ایکس ویژن خود کار کنید. این را حتما در کانالی با حرکت زیاد تست کنید. تیز کردن تصویر را بهبود می بخشد، اما اگر بیش از حد تیز کنید، ممکن است علائم قابل توجهی روی اجسام متحرک باقی بمانید. این پارامتر را روی 30-50 قرار دهید.

بررسی تداخل خارجی تلویزیون ایکس ویژن

کمیاب است، اما تلویزیون ایکس ویژن می تواند تحت تأثیر یک دستگاه خارجی قرار گیرد. من دیده ام که تلویزیون ایکس ویژن به روتر وای فای در کنار آن واکنش نشان می دهد. تصویر مخدوش و موج دار می شد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رایج ترین دلایل خرابی تلویزیون ایکس ویژن

اگر همه این موارد را امتحان کرده اید و همچنان تصویری تار می بینید، سعی کنید با مرکز خدمات شرکت سازنده تلویزیون ایکس ویژن خود تماس بگیرید. ممکن است به شما پیشنهاد شود که یک تکنسین بفرستید یا تلویزیون ایکس ویژن خود را برای بازرسی، تشخیص و تعمیر بعدی به مرکز خدمات ببرید.

پیشنهاد مطالعه: رفع تاری تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »