نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت گرم شدن بیش از حد ایکس باکس Series X|S

گرم شدن بیش از حد ایکس باکس. در حالی که بیشتر انسان ها دوست دارند دنج و گرم بمانند، Xbox شما نمی تواند ارتباط برقرار کند. Xbox Series X|S قدرتمندترین کنسولی است که در حال حاضر در بازار موجود است و این قدرت زیادی را می طلبد.

وقتی Xbox Series X|S شما خیلی داغ می شود، ممکن است بیش از حد داغ شود و عملکرد ضعیفی داشته باشد یا حتی خراب شود. اما وقتی این اتفاق افتاد چه می کنید؟ اگر Xbox Series X|S شما مستعد گرم شدن بیش از حد است یا حتی در حین صحبت ما بیش از حد گرم می شود، در اینجا کاری است که می توانید برای خنک کردن آن و ایمن نگه داشتن کنسول خود انجام دهید.

گرم شدن بیش از حد ایکس باکس

خنک نگه داشتن Xbox Series X|S

برای درک بهتر اینکه چرا کنسول شما ممکن است بیش از حد گرم شود، دانستن اینکه چگونه کنسول شما خود را خنک نگه می دارد، مفید است. Xbox Series X|S چندین روش برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد کنسول شما در نظر گرفته است. در قسمت بالای کنسول، یک لایه مشبک با یک فن بزرگ در زیر آن قرار دارد تا هوای گرم را از داخل سیستم خارج کند.

یک هیت سینک در داخل کنسول وجود دارد که گرما را از مادربرد جذب می کند، همراه با یک محفظه بخار که گرما را از CPU جمع آوری کرده و به طور مساوی در سراسر سیستم پخش می کند. این مانع از داغ ماندن هر ناحیه ای برای مدت طولانی می شود که باعث آسیب به اجزای داخلی خود کنسول شود.

اگرچه Xbox Series X|S دارای موانع زیادی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد است، اما اگر ساعت‌ها در یک زمان مشغول بازی باشید یا هر یک یا همه مکانیسم‌های خنک‌کننده نتوانند به درستی کار کنند، باز هم ممکن است رخ دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  بررسی صفحه اینورتر تلویزیون LCD

علائم بیش از حد گرم شدن Xbox Series X|S

هنگامی که Xbox X|S شما بیش از حد گرم می شود، متوجه افت عملکرد قابل توجهی خواهید شد. کنسول شما ممکن است شروع به رها کردن فریم ها و افزایش زمان بارگیری کند یا حتی اشکالات گرافیکی مانند چشمک های سبز یا صورتی را نشان دهد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که Xbox Series X|S شما بسیار بلند می شود. اگر کنسول شما به نظر می رسد که در حال بلند شدن به هوا است مانند یک هلیکوپتر، این یک نشانه مطمئن است که فن شما در حال کار روی اوردرایو در تلاش برای بیرون راندن مقدار بیش از حد هوای داغ از داخل کنسول است.

بدترین سناریو این است که Xbox Series X|S شما ممکن است زمانی که بیش از حد داغ شود به طور کامل از کار بیفتد. این یک مکانیسم ایمنی است. اگر کنسول برای مدت طولانی بیش از حد داغ بماند، آسیب های جبران ناپذیری به اجزای سیستم وارد می کند. اگر Xbox شما تشخیص دهد که ممکن است این مورد باشد، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، خود را خاموش می کند. اگر در میانه مسابقه آنلاین هستید یا مدتی است بازی خود را ذخیره نکرده اید، این می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

راه حل رفع بیش از حد گرم شدن Xbox Series X|S

اگر Xbox Series X|S شما یکی یا همه مشکلات بالا را نشان می‌دهد، احتمالاً کنسول شما بیش از حد داغ شده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بازی را متوقف کنید، کنسول خود را خاموش کنید و بگذارید چند ساعت با دریچه های هوا به سمت بالا بماند تا خنک شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمی شود؟

هنگامی که این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که کنسول را در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب قرار دهید. اگر کنسول در مکانی قرار دارد که دمای محیط بیش از حد گرم است، نمی تواند به طور موثر خنک شود. و اگر منطقه به خوبی تهویه نشود، هوای گرم ممکن است در اطراف کنسول محبوس بماند و نتواند پراکنده شود.

در حالی که کنسول شما در حال خنک شدن است، زمان عالی برای نگاهی به دریچه‌های هوا است. گرد و غبار عامل اصلی گرم شدن بیش از حد کنسول ها است. اگر گرد و غبار یا آشغال زیادی وجود داشته باشد که دریچه ها را مسدود کرده است، هوای گرم نمی تواند از کنسول خارج شود. وقتی این اتفاق بیفتد، کنسول اساساً تبدیل به جعبه ای پر از هوای گرم چرخان می شود و قطعاً بیش از حد گرم می شود.

اگر گرد و غبار اطراف هر یک از دریچه‌ها وجود دارد، آن را با یک پارچه میکروفایبر پاک کنید و قبل از اینکه کنسول را دوباره به برق وصل کنید و دوباره بازی خود را بوت کنید، مطمئن شوید که کاملا خنک است. این می تواند تمام چیزی باشد که کنسول شما برای بازگشت به حالت کار نیاز دارد.

تعمیر ارزان ایکس باکس 

بیش از حد گرم شدن Xbox Series X|S به دلیل مشکل نرم افزاری

اگر روش‌های عیب‌یابی بالا کار نکردند و کنسول شما همچنان داغ می‌شود، ممکن است به دلیل مشکل نرم‌افزاری باشد. در این مثال، بهترین گزینه این است که کش را پاک کنید یا حتی یک هارد ریست روی کنسول خود انجام دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  6 نشانه خرابی تلویزیون

تصمیم گیری برای خرید Xbox Series S یا X تصمیم دشواری است، اما سری X دارای چند ویژگی دیگر در دسترس است. اگر Xbox Series S دارید، می‌توانستید حافظه پنهان خود را زودتر با جدا کردن کنسول و خنک شدن آن با موفقیت پاک کنید. اگر Xbox Series X دارید، روش دیگری برای پاک کردن کش خود از داخل تنظیمات سیستم وجود دارد. در اینجا به این صورت است:

  1. از صفحه اصلی Xbox، به Profile & Systems بروید.
  2. تنظیمات را باز کنید.
  3. به دستگاه ها و اتصالات بروید.
  4. به Blu-ray بروید.
  5. به ذخیره سازی دائمی بروید.
  6. Clear Persistent Storage را انتخاب کنید.

اگر پاک کردن حافظه پنهان هنوز کافی نبود، بازنشانی کنسول خود به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه می‌تواند کمک کند. برای انجام بازنشانی کامل، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  1. تنظیمات خود را باز کنید.
  2. به سیستم بروید
  3. اطلاعات کنسول را انتخاب کنید.
  4. Reset Console را انتخاب کنید. در اینجا دو گزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  5. بازنشانی و حفظ بازی‌ها و برنامه‌های من: این برای اولین تلاش شما برای عیب‌یابی توصیه می‌شود.
  6. بازنشانی و حذف همه چیز: این به عنوان آخرین راه حل توصیه می شود زیرا تمام تنظیمات شما را حذف می کند. اگر این روش را انتخاب می‌کنید، راهنمای ما در مورد ویژگی‌های کم‌ارزش‌شده Xbox را ببینید، باید سعی کنید همه تنظیمات شخصی‌شده خود را به جای خود بازگردانید.

هنگامی که این لیست از نکات عیب‌یابی را طی کردید، کنسول شما باید به حالت عادی بازگردد. اگر نه، ممکن است مشکلی در کنسول شما وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: علل و رفع روشن نشدن ایکس باکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »