نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه ایجاد یک نقطه بازیابی در ویندوز 11

ایجاد یک نقطه بازیابی در ویندوز 11. ویژگی نقطه بازیابی در ویندوز 11 یکی از بسیاری از گزینه های بازیابی است که در اختیار شماست. چه بخواهید در ورودی های رجیستری خود تغییراتی ایجاد کنید، چه بخواهید به روز رسانی های جدید ویندوز را نصب کنید، یا فقط یک راه آسان برای رفع مشکلات رایانه شخصی خود بخواهید، یک نقطه بازیابی می تواند در مواقعی که همه چیز خراب می شود کمک کند. با این حال، برای استفاده از یک نقطه بازیابی در آینده، ابتدا باید اکنون یک نقطه بازیابی ایجاد کنید. و برای ایجاد یکی، ابتدا باید رایانه شخصی خود را برای نقاط بازیابی پیکربندی کنید. در اینجا نحوه فعال کردن، ایجاد و استفاده از یک نقطه بازیابی در ویندوز 11 را به شما نشان می دهیم.

ایجاد یک نقطه بازیابی در ویندوز 11

ضروریت ایجاد یک نقطه بازیابی در ویندوز 11

سیستم عامل ویندوز می تواند یک تصویر پشتیبان فعال از سیستم شما را در تاریخ و زمان معین ذخیره کند که به عنوان نقاط بازیابی شناخته می شوند. اگر مشکلی پیش آمد، می‌توانید از یک نقطه بازیابی برای لغو هرگونه تغییر استفاده کنید و سیستم خود را به آخرین وضعیت کاری خود برگردانید.

یک نقطه بازیابی شامل فایل های سیستم ویندوز، برنامه های نصب شده، تنظیمات رجیستری و درایورهای سیستم است. از فایل ها و پوشه های شخصی شما نسخه پشتیبان تهیه نمی کند.

پس از پیکربندی، سیستم عامل ویندوز به طور خودکار قبل از ایجاد هر گونه تغییر مهم در سیستم شما مانند نصب یا حذف به روز رسانی ویندوز، یک نقطه بازیابی جدید ایجاد می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تاریخچه PS4 در صنعت گیم

به طور پیش فرض، ویندوز یک نقطه بازیابی جدید را به صورت هفتگی ایجاد می کند و آن را با قدیمی ترین نقطه برای مدیریت فضای ذخیره سازی جایگزین می کند. با این حال، شما همچنین می توانید به صورت دستی نقاط بازیابی جدید را هر چند وقت یکبار که می خواهید ایجاد کنید.

داشتن چندین نقطه بازیابی برای عیب یابی مشکلات مربوط به سیستم مفید است. به عنوان مثال، اگر به‌روزرسانی بد درایور باعث اختلال در عملکرد سیستم شما شود و حذف نصب آن کمکی نمی‌کند، می‌توانید از بازیابی سیستم برای بازگرداندن رایانه خود به نقطه‌ای از زمان قبلی که مشکل وجود نداشت استفاده کنید.

تاثیر بازیابی سیستم بر فایل ها و برنامه های شخصی

همانطور که قبلاً گفته شد، نقطه بازیابی بر فایل های شخصی شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، تمام برنامه‌ها، درایورهای سخت‌افزار و به‌روزرسانی‌های سیستمی که پس از تاریخ نقطه بازیابی نصب شده‌اند، حذف نصب خواهند شد. این همچنین در مورد تغییراتی که در سطح سیستم انجام داده اید، از جمله تنظیمات سیستم و سایر تغییرات پیشرفته اعمال می شود.

به طور مشابه، پس از ایجاد نقطه بازیابی، هر برنامه حذف شده را بازیابی می کند. با این حال، برخی از برنامه ها ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشند تا به درستی کار کنند.

نحوه فعال کردن Restore Points در ویندوز 11

برای اکثر کاربران، سیستم عامل ویندوز به طور پیش فرض بازیابی سیستم را در درایو بوت شما فعال می کند. این به احتمال زیاد درایو C:\ شما است، اما بسته به نحوه تنظیم رایانه شخصی شما می تواند متفاوت باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تغییر رنگ تلویزیون

از آنجایی که ویژگی نقطه بازیابی یک راه عالی برای تشخیص و رفع مشکلات است، رایانه شما احتمالاً از روز اول آن را فعال کرده است. با این حال، شما همچنین می توانید System Restore را به صورت دستی در System Protection نیز فعال کنید.

برای فعال کردن بازیابی سیستم:

  • Win + Sرا فشار دهید تا جستجوی ویندوز باز شود.
  • Restore pointرا تایپ کنید و روی Create a restore pointاز نتایج جستجو کلیک کنید.
  • در پنجره System Properties، تب System Protection را باز کنید.
  • مطمئن شوید که Protection در قسمت تنظیمات حفاظت روی روشن تنظیم شده باشد.
  • اگر روی Off تنظیم شده است، روی دکمه Configure کلیک کنید.
  • گزینه Turn on system protection را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، نوار لغزنده را بکشید تا اندازه فضای ذخیره سازی را که می خواهید برای ذخیره نقاط بازیابی اختصاص دهید، تنظیم کنید.
  • برای ذخیره تغییرات روی Apply و OK کلیک کنید.

مراحل را برای فعال کردن بازیابی سیستم برای سایر درایوهای موجود در سیستم خود تکرار کنید. اگر برنامه‌ها را روی درایورهای متفاوت از درایو C:\ نصب می‌کنید، توصیه می‌شود.

نحوه استفاده از Restore Point برای بازیابی سیستم ویندوز 11

می‌توانید با برگرداندن رایانه به نقطه بازیابی قبلی، یک «بازیابی سیستم» انجام دهید تا تغییرات سیستم را لغو کنید. گفته می شود، از نقطه بازیابی در هنگام سقوط کلاه استفاده نکنید. این یک فرآیند توانا اما زمان بر است. به این ترتیب، فقط از آن به عنوان آخرین راه حل برای عیب یابی مشکلات اصلی سیستم در ویندوز استفاده کنید.

برای استفاده از یک نقطه بازیابی از طریق بازیابی سیستم:

  • تب System Protection را در پنجره System Properties باز کنید.
  • در اینجا، روی دکمه System Restore کلیک کنید.
  • در پنجره بازیابی سیستم، روی دکمه Next کلیک کنید.
  • شما می توانید تمام نقاط بازیابی موجود و نوع آنها (دستی/اتوماتیک) را در صفحه بعد مشاهده کنید.
  • کادر Show more restore points را انتخاب کنید تا در صورت وجود، تمام نقاط بازیابی پنهان را مشاهده کنید.
  • روی اسکن برای برنامه های آسیب دیده کلیک کنید. System Restore اکنون برنامه ها و درایورهای آسیب دیده را اسکن می کند و لیستی را نشان می دهد. این لیست شامل برنامه ها و درایورهایی است که در طول فرآیند حذف و بازیابی می شوند.
  • روی Close کلیک کنید و برای ادامه روی Next کلیک کنید.
  • در صفحه تأیید، توضیحات را بخوانید تا ماهیت بازیابی و درایورهای تحت تأثیر را درک کنید.
  • روی دکمه Finish کلیک کنید تا عمل تایید شود.
  • بازیابی سیستم هشداری را نشان می دهد که می گوید پس از شروع، بازیابی سیستم نمی تواند قطع شود. برای تایید و ادامه روی Yes کلیک کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  راهکارهای رفع سیاهی صفحه در تبلت ایکس ویژن

ویندوز ابتدا یک نقطه بازیابی برای وضعیت فعلی ایجاد می کند و سپس کامپیوتر شما را مجددا راه اندازی می کند تا فرآیند بازیابی را آغاز کند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی فعال بودن بازیابی سیستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهار =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »