نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی فعال بودن بازیابی سیستم

بررسی فعال بودن بازیابی سیستم یکی از ویژگی‌های ویندوز است که سال‌هاست وجود دارد و به ویندوز 11 جهش کرده است. این ویژگی عکس‌های فوری از وضعیت‌های فعلی سیستم شما ایجاد می‌کند و آن‌ها را به عنوان نقاط بازیابی ذخیره می‌کند که می‌توانید در صورت وقوع رویدادهای غیرمنتظره به آن‌ها بازگردید. این ویژگی بدون شک یکی از بهترین ویندوزهایی است که ارائه می دهد، اما برای استفاده از آن باید قبل از هر اتفاق بدی آن را فعال کنید. بنابراین، چگونه متوجه می شوید که در رایانه ویندوز 11 شما فعال است؟ بیایید دریابیم.

بررسی فعال بودن بازیابی سیستم

نحوه بررسی فعال بودن بازیابی سیستم

برخلاف ویندوز 10 که تنظیمات بازیابی سیستم بخشی از تنظیمات پیشرفته سیستم در کنترل پنل است، یافتن آن در ویندوز 11 بسیار آسان تر است. مایکروسافت بازیابی سیستم را در برنامه تنظیمات یکپارچه کرده و به کاربران این امکان را می دهد تا بدون جستجو در تمام تنظیمات پیشرفته در سیستم خود، آن را پیدا کنند.

در اینجا نحوه بازیابی System Restore برای بررسی فعال بودن آن آمده است:

  • منوی Start را باز کنید و روی برنامه تنظیمات کلیک کنید. همچنین، می‌توانید کلیدهای Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود.
  • اگر سیستم از قبل باز نشده است، از تنظیمات، روی سیستم کلیک کنید. سپس به پایین صفحه بروید و About را انتخاب کنید.
  • در صفحه درباره، روی System Protection یافت شده در بخش پیوندهای مرتبط کلیک کنید. با این کار پنجره System Properties باز می شود.
  • از این پنجره قسمت Protection Settings را بررسی کنید. اگر در کنار درایو اصلی یا هر درایو دیگری که دارید، Off را مشاهده کردید، بازیابی سیستم شما غیرفعال می شود. نشانه دیگر خاموش بودن این ویژگی زمانی است که می بینید دکمه System Restore در قسمت بالای پنجره خاکستری شده است. اما اگر روی آن نوشته شده باشد، بازیابی سیستم شما فعال است.
این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل کار نکردن Windows 11 Media Player

نحوه فعال کردن بازیابی سیستم در ویندوز 11

متأسفانه، ویندوز 11 به طور پیش فرض بازیابی سیستم را فعال نمی کند. به این ترتیب، اگر اکنون در مورد بازیابی سیستم می‌شنوید و می‌خواهید آن را روشن کنید، مراحل زیر را دنبال کنید تا از رایانه خود در برابر مشکلات غیرمنتظره محافظت کنید:

  • در رایانه ویندوز 11 خود، دکمه Start را فشار دهید و برنامه تنظیمات را انتخاب کنید. همچنین می توانید تنظیمات را با فشار دادن و نگه داشتن کلیدهای Windows + I باز کنید.
  • اگر هنوز انتخاب نشده است، روی سیستم از سمت چپ ناوبری کلیک کنید. سپس روی About found در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.
  • در بخش پیوندهای مرتبط، روی System Protection کلیک کنید تا پنجره System Properties باز شود.
  • قسمت Protection Settings را جستجو کنید و درایو اصلی خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Configure کلیک کنید.
  • در قسمت Restore Settings گزینه Turn on system protection را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نوار لغزنده Max Usage را تنظیم کنید تا تصمیم بگیرید که سیستم ویندوز 11 شما چقدر فضایی را برای نقاط بازیابی ذخیره کند. پس از انجام تنظیمات، روی Apply و سپس OK کلیک کنید.
  • پس از تکمیل پیکربندی، بازیابی سیستم شما اکنون فعال است. این بدان معنی است که سیستم شما به طور خودکار یک نقطه بازیابی زمانی که تغییرات خاصی در سیستم اتفاق می افتد یا نصب به روز رسانی سیستم ایجاد می کند.

محافظت از دستگاه با بازیابی سیستم از رایانه شخصی

به خاطر داشته باشید که System Restore برای لغو تغییرات است و به عنوان یک راه حل پشتیبان ایجاد نمی شود. این بدان معنی است که این ویژگی فقط می تواند رایانه ای را با مشکلات پیکربندی بازیابی کند و نه زمانی که به طور تصادفی فایل ها و پوشه های خود را پاک کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رایج ترین مشکلات ایکس باکس وان و رفع آنها

به همین دلیل است که شما باید یک نسخه پشتیبان برای سیستم خود نگه دارید تا در نهایت با یک کامپیوتر از بین رفته مواجه نشوید. اگر نقاط بازیابی شما کار نمی کند، ممکن است لازم باشد رایانه خود را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانید تا مشکل خود را برطرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: توضیح عملکرد بازیابی سیستم در ویندوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفت =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »