نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات کلیدی تمیز کردن مانیتور

 تمیز کردن مانیتور/ مانیتور، اولین و مهم‌ترین راه ارتباطی کاربران با لپ‌تاپ/کامپیوترشان می‌باشد اما همین قطعهٔ حیاتی در صورتی که دچار آلودگی، لکه، گرد و غبار و… گردد اصلی‌ترین مزاحم و مانع، برای استفاده خواهد بود و از همین روی، تمیز کردن مانیتور، علی‌رغمِ سادگیِ ظاهری، بسیار مهم و دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌باشد که نیازمند دقت و وسواسِ قابل توجهی می‌باشد. اما لازم نیست بترسید، چرا که صرفاً کافی‌ست چند نکتهٔ ساده را رعایت کنید تا به بهترین و امن‌ترین نتیجه در راه تمیز کردن مانیتورتان نائل شوید.

 تمیز کردن مانیتور

بایدها و نبایدهای تمیز کردن مانیتور

رعایت کردن نکات زیر هم به حفظ و ارتقای سلامت و طول عمر مانیتور شما کمک شایان توجهی می‌کند و هم در کسب بالاترین و مناسب‌ترین بهره‌وری، مفید واقع شده و منتفع می‌گردید.

دستورالعمل سازنده مانیتور

هر شرکتی نکاتی را برای تمیز کردن محصولات خود، ارائه می‌کند که برخی‌شان پیشنهادی هستند و بعضی نیز الزامی؛ که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است منجر به آسیب دیدن مانیتور و حتی خروج از گارانتی شود. به عنوان مثال شرکت‌های LG و سامسونگ به کاربران توصیه می‌کنند مانیتور‌هایشان با مواد شویندهٔ صنعتی پاک نشود. برخی دیگر نیز مانند دل (Dell) به کاربران پیشنهاد می‌کنند با دستمالی آغشته به الکل، سطح مانیتور تمیز شود. با این اوصاف، بهتر است در ابتدای امر سری به دفترچه راهنمای مانیتور (و یا توضیحات مندرج در وبسایت‌های تخصصی و خود شرکت سازنده) بزنید و نکات ذکر شده برای تمیز کردن دستگاه را فرا بگیرید.

دستمال میکروفایبر برای تمیز و خشک کردن

 بهترین دستمالی که حتی می‌توانید برای وسایل دیگر (مانند تلویزیون و موبایل) هم از آن بهره ببرید، پارچه یا دستمال میکروفایبر (Microfiber) است که جنسی بسیار شبیه به دستمال عینک دارد و در مواردی حتی از همان جنس نیز می‌باشد. بعضی شرکت‌ها همراه با مانیتور این دستمال را نیز داخل جعبه عرضه می‌کنند و حتی اگر قصد تهیه داشته باشید هم با قیمت‌های خیلی پائین از فروشگاه‌های لوازم الکترونیک یا عینک‌فروشی‌ها می‌توانید آن را تهیه کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  از تکامل بازی و سرگرمی ایکس باکس چه می دانید

اگر تحت هیچ شرایط دسترسی به آن نداشتید به ناچار از پارچه‌های نخی قدیمیِ بدون پرز و یا پارچه‌های یک‌بار مصرفی که فاقد مواد شوینده اضافی هستند، استفاده کنید. استفاده از دستمال کاغذی و یا سایر محصولاتی که از جنس کاغذ باشند (مانند روزنامه) موجب لک افتادن و خراش بر روی صفحه مانیتور شما می‌شود. استفاده از پارچه یا دستمال‌های یک‌بار مصرف بزرگ احتمال آسیب دیدن به مانیتور در زمان تمیز کردن (در اثر فشار انگشتان) را کاهش می‌دهد .

شویندهٔ مخصوص مانیتور

برخی شرکت‌ها اقدام به عرضهٔ اسپری مناسب تمیز کردن مانیتور به بازار کرده‌اند. حتی سازندگان مانیتوری که خیلی نکات سخت‌گیرانه‌ای برای شستشوی محصولشان اعلام نکرده‌اند نیز حتماً شوینده‌های مخصوصِ مانیتور را پیشنهاد می‌کنند و آن را گزینهٔ مطلوب‌تری معرفی می‌کنند.

حساسیت در زمان استفاده از اسپری زمانی بیشتر می‌شود که مانیتور شما از روکش ضد مات (که کمک می‌کند تابش نور به مانیتور بازتاب داده نشده و مزاحم کاربر در محیط‌های پر نور نشود) استفاده می‌کند که در این صورت شویندهٔ نامناسب باعث خواهد شد لکه‌هایی ایجاد شده و کیفیت محتوا کاهش یابد. به هیچ عنوان هم مستقیم بر روی مانیتور از اسپری استفاده نکنید، آن را بر روی دستمال افشانده و سپس بر روی دستگاه بکشید.

اسپری هوای فشرده

اسپری هوای فشرده ابزار مفیدی برای گرفتن گرد و خاک می‌باشد اما این ۲ نکته را همواره مد نظر داشته باشید:

  • قبل از استفاده از اسپری، آن را به خوبی تکان دهید.
  • گاز موجود در اسپری ممکن است ابتدا به صورت مایع خارج شود و از آنجایی که ورود مایعات به درون لوازم برقی قطعاً خطرآفرین خواهد بود پس بهتر است ابتدا اسپری را دور از مانیتور برای یکی-دو ثانیه بزنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش تعویض فیوز تلویزیون

آب مقطر: آب آشامیدنی دارای املاحی است که برای سطح مانیتور مضر هستند و می‌توانند باعث ایجاد خراش شوند. به همین منظور آب مقطر پیشنهاد مناسب برای تمیز کردن مانیتور است.

خاموش کردن مانیتور

پیش از هر کاری باید توجه داشته باشید که برای تمیز کردن تمامی دستگاه‌های الکترونیکی (و من‌جمله مانیتور) بایستی آن را خاموش کرده و ترجیحاً از برق هم جدا شوند؛ سپس مراحل تمیزکاری پی گرفته شود. چرا که مدارهای الکتریکیِ داخل این دستگاه‌ها ممکن است بر اثر برخورد با مایعات دچار سوختگی یا برق گرفتگی کاربر شوند.

پوشاندن نواحی آسیب‌پذیر

به جهت جلوگیری از برخورد مواد شوینده و یا سایر آسیب‌های ناخواسته، بهتر است سایر قسمت‌های دستگاه (مانند کیبورد، موس، اسپیکر و…) با پارچه‌ای پوشانده شوند.

جهت حرکت دستمال روی مانیتور

 در مرحلهٔ خاک‌گیری، دستمال را به آرامی و به صورت صاف (ابتدا از بالا به پایین و برعکس، و سپس راست به چپ و برعکس) بکشید و سپس در مرحلهٔ اصلی برای تمیز کردن کامل، دستمال را به صورت دایره‌ای و بسیار آرام بر روی سطح مانیتور حرکت دهید تا جایی که دیگر احساس تمیزی پیدا کنید. این کار مانع از اعمال فشار بر روی مانیتور می‌شود و سرعت بیشتری هم به کار شما می بخشد.

خشک کردن

حتماً بلافاصله پس از تمیز کردن، با دومین دستمال میکروفایبر خود، اقدام به خشک کردنِ آرام و دقیق مانیتور بکنید تا زمانی که کم‌ترین اثری از رطوبت بر روی مانیتور دیده نشود

سخن پایانی

در این مطلب به نکات مهمِ تمیز کردن مانیتور از قبیل انتخاب دستمال، شویندهٔ مناسب، نحوهٔ کشیدن دستمال، خشک کردن و…پرداختیم. با ذکر این نکتهٔ مهم که فرض ما بر این بود مانیتور شما بسیار کثیف شده و با رعایت نکات ایمنی می‌خواهید آن را تمیز کنید. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد و از شما درخواست می‌کنیم در پایان اگر نکته‌ای مد نظرتان هست که در مقاله مطرح نشده آن را در قسمت نظرات همین مطلب بیان کنید و ما را از تجربیات خود آگاه سازید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  وجود باتری لیتیومی در تبلت ایکس ویژن

آیا می دانید: نحوه کاهش اندازه نمایشگر روی مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »