نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وجود باتری لیتیومی در تبلت ایکس ویژن

باتری لیتیومی در تبلت چه عملکردی دارد؟ امروزه تولید کنندگان عملکردهای تبلت ایکس ویژن را به روز کرده اند. از این رو، برای حفظ این عملکردها، تبلت ایکس ویژن ها نیز به باتری های مناسبی نیاز دارند.

به همین دلیل است که ممکن است بخواهید بدانید “آیا تبلت ایکس ویژن ها باتری لیتیومی دارند؟” بدیهی است که تبلت ایکس ویژن ها دارای باتری لیتیومی هستند. انرژی کافی برای تمام عملکردها را تامین می کند. بیایید باتری های لیتیومی این تبلت ایکس ویژن را با جزئیات بررسی کنیم.

باتری لیتیومی در تبلت
باتری لیتیومی در تبلت

آیا تبلت ایکس ویژن ها دارای باتری لیتیومی هستند

باتری لیتیومی دارای سیستم قابل شارژ است. در اینجا یون های لیتیوم هنگام تخلیه یا کاوش از الکترود منفی به الکترود مثبت عبور می کنند. دوباره یون های لیتیوم هنگام شارژ، الکترودهای منفی را از الکترود مثبت باز می گرداند.

سازندگان از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند تا بتوانند با تامین انرژی کافی برای تبلت ایکس ویژن‌ها عملکرد خود را انجام دهند. باتری های لیتیومی دارای حداقل اثر حافظه و تخلیه خود کم هستند. و این عناصر به باتری ها برای استفاده در تبلت ایکس ویژن ها کمک می کند.

مزایا و معایب استفاده از باتری های لیتیومی در تبلت ایکس ویژن

باتری های لیتیومی برای سبک وزن و چگالی انرژی بالا عالی هستند. اگرچه شبیه باتری اسیدی است. سازگار با محیط زیست: باتری های لیتیومی نسبتاً حاوی فلزاتی هستند که سطح سمیت کمی دارند. سطوح بالای سمیت در باتری های دیگر مانند باتری های نیکل-کادمیم و سرب-اسید دیده می شود.

  • چگالی انرژی بالا – باتری های لیتیومی می توانند مقدار زیادی انرژی را ذخیره و آزاد کنند که باعث تامین انرژی برای مدت طولانی می شود.
  • تعمیر و نگهداری کم – از آنجایی که باتری های لیتیومی هیچ اثر حافظه ای ندارند، همیشه می توانند آخرین ذره انرژی را آزاد کنند.
  • میزان دشارژ – هر باتری دارای نرخ خود تخلیه است. اگرچه طبیعی است، باتری های نیکل یا سایر باتری ها 10-15٪ تخلیه می شوند در حالی که باتری های لیتیومی فقط 5٪ در ماه.
این مطلب توصیه شده برای شما :  آبخوردگی کنترل تلویزیون

برخی از مزایای دیگر باتری های لیتیومی وجود دارد:

  • باتری های لیتیومی سیستم های قابل شارژ هستند.
  • باتری های لیتیومی قبل از شارژ مجدد نیازی به تخلیه کامل ندارند.
  • می تواند پس از اتمام شارژ کامل، شارژ را به طور همزمان نگه دارد.

معایب استفاده از باتری های لیتیومی

  • باتری های لیتیومی به دمای بالا بسیار حساس هستند.
  • باتری نسبتاً گرانی است.
  • باتری های لیتیومی ممکن است دو یا سه سال دوام بیاورند.
  • اگر باتری های لیتیومی به طور کامل تخلیه شوند، امکان شارژ مجدد وجود ندارد.
  • این باتری ها ممکن است در صورت آسیب دیدن «جداکننده» شعله ور شوند.

چگونه از باتری های لیتیومی مراقبت کنیم

اگر مراقب باتری و استفاده خود باشید، می توانید به خوبی از باتری تبلت ایکس ویژن خود مراقبت کنید. با رعایت برخی مراحل مهم، ممکن است باتری خود را برای مدت طولانی استفاده کنید.

  • وقتی باتری تبلت ایکس ویژن خود را شارژ می کنید، در آن زمان نباید آن را جستجو کنید. هنگام شارژ بهتر است تبلت ایکس ویژن را خاموش کنید.
  • دمای زیاد می تواند به باتری لیتیومی شما آسیب برساند. بنابراین باید از دمای بالا دوری کنید.
  • اگر تبلت ایکس ویژن جدیدی را از جعبه خارج می کنید، ابتدا باید قبل از استفاده آن را شارژ کنید.
  • هنگامی که شارژ کمتر از 25٪ است، نباید از باتری های تبلت ایکس ویژن خود استفاده کنید یا آن را جستجو کنید. زیرا تخلیه عمیق به باتری آسیب می رساند. این نیز برای بدن انسان به خصوص چشم مضر است.
  • پس از شارژ کامل، باید شارژ را متوقف کنید.
  • باید توجه داشته باشید که در صورت داغ شدن تبلت ایکس ویژن برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید که مسئول باتری تبلت ایکس ویژن شماست.
  • این مراحل برای مراقبت از هر باتری، به خصوص باتری های لیتیومی بسیار مفید است. بنابراین می توانید با این روش های ساده عمر باتری خود را افزایش دهید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل رایج برای روشن نشدن ایکس باکس وان
باتری لیتیومی در تبلت
باتری لیتیومی در تبلت

مقایسه بین باتری لیتیومی و باتری سرب

باتری های سرب و باتری های لیتیومی دارای معایب و مزایای متفاوتی هستند، اگرچه هر دو می توانند به طور موثر انرژی ذخیره کنند.

  • هزینه – باتری های لیتیومی نسبتاً گران تر از باتری های سرب هستند. از این رو، قیمت باتری لیتیومی به اندازه و ولتاژ بستگی دارد. شما می توانید یک باتری لیتیومی با قیمت حدود 5 تا 100 دلار برای تبلت ایکس ویژن خود خریداری کنید.
  • ظرفیت – بستگی به میزان توان تخلیه و ذخیره باتری توسط باتری دارد. شما می توانید انرژی بیشتری را از فناوری لیتیوم ذخیره و تخلیه کنید.
  • عمق دشارژ – به این معنی است که چقدر انرژی را می توان بدون آسیب رساندن به باتری به طور ایمن تخلیه کرد. باتری‌های لیتیومی می‌توانند بیش از 85 درصد انرژی ذخیره‌سازی را تخلیه کنند، در حالی که باتری‌های سرب نباید بیش از 50 درصد از ذخیره‌سازی را تخلیه کنند.
  • طول عمر – هر باتری عمر محدودی دارد. باتری های لیتیومی نیز مدت زمان مشخصی دوام می آورند. اما باتری های سربی یا اسیدی با یک سیستم چرخه عمر طولانی دارند. اگرچه نیاز به نگهداری دارد.
  • کارایی – این بدان معناست که چقدر انرژی می تواند برای ذخیره سازی استفاده شود. باتری های لیتیومی دارای 95 درصد انرژی هستند که می توان از آنها استفاده کرد. از طرف دیگر، باتری های سرب یا سایر باتری ها 80-85 درصد انرژی دارند که می توان از آنها استفاده کرد. بنابراین باتری های لیتیومی می توانند سریعتر از باتری های دیگر شارژ و دشارژ شوند.
این مطلب توصیه شده برای شما :  سوختگی لامپ تلویزیون ایکس ویژن

چرا تبلت به کامپیوتر وصل نمی‌شود؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « وصل نشدن تبلت ایکس ویژن به رایانه » را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »